Egenskap Skrevet 8. juli 2022 #1 Del Skrevet 8. juli 2022 Kan du som psykolog definere Russlands atferd, uttrykk, holdninger og kommunikasjon med omverden? Det er merkverdige holdninger som det blir operert med. Hvilken metode kan redde holdningene til Russland og deres politiske ledelse? Jeg fikk inntrykk før var Italia ren mafia, men for meg virker det som at det er renere linjer som finnes i Italia i dag. Hva trenger Russland for å forandre atferden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 14. juli 2022 #2 Del Skrevet 14. juli 2022 Psykologi er et fag som studererer individers tanke- og følelsesliv. Russland er ikke et individ. Du vil nok helst be om svar fra historikere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2022 Snok1 skrev (8 timer siden): Psykologi er et fag som studererer individers tanke- og følelsesliv. Russland er ikke et individ. Du vil nok helst be om svar fra historikere. men det er mange likhet strekker som kommer frem... selv i kollektiv måte å opptre som mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juli 2022 #4 Del Skrevet 15. juli 2022 (endret) Egenskap skrev (På 8.7.2022 den 17.43): Kan du som psykolog definere Russlands atferd, uttrykk, holdninger og kommunikasjon med omverden? Det er merkverdige holdninger som det blir operert med. Hvilken metode kan redde holdningene til Russland og deres politiske ledelse? Jeg fikk inntrykk før var Italia ren mafia, men for meg virker det som at det er renere linjer som finnes i Italia i dag. Hva trenger Russland for å forandre atferden? Jeg er ikke psykolog , men mener allikevel at du er inne på noe. Farlige holdninger i Russland har blitt fabrikert av russiske media. Jeg tror man kan sammenligne med Tyskland under krigen, der nazismens økonomiske fordeler for befolkning bygde støtte, og medias propaganda var effektiv. Farlige holdninger bekjempes vel med antipropaganda, altså hyggelig stoff i media, gode filmer, tv-programmer og litteratur. Jeg tror at propagandakrigen mellom vesten og Russland har ført til vestenhat, dårlige holdninger og propaganda. Vår propaganda har bygget russerhat, og hat bygger hat. Krigen bygger også hat. Jeg etterlyste i ca 2018 vakre fortellinger fra Russland i pressen, som en motvekt mot alle de stygge historiene. På samme måte bør russisk presse fores med hyggelig stoff fra vest. Pressen fungerer frøvrig slik at de gjerne trykker stoff de får gratis, og da trengs det frivillig dugnad for å kunne levere det. Dette er en internasjonal økonomisk lov, men å få det til i sensurerte og kontrollerte lands media er vanskelig. Så til personlig amatørpsykologi: Putin er etteretningsoffiser og er opplært til å være supermistenksom. Han får liksom "noia" når vestlige militærmakter rykker nærmere og får allierte opp mot grensa. Samtidig ser det ut som han har stormannsgalskap og vil gjenopprette det russike imperiet, ialfall delvis. Han omgis med ja-siere. Litt mer profft om Putins atferd: Det handler om foranledning- atferd og konsekvens. Atferden påvirkes av foranledning og konsekvens. Dersom man kan endre foranledning og/eller konsekvens kan atferden også endres. Angående konsekvens. Hva er det som er Putins atferdsforsterkere? Hva forsterker hans krigsatferd? Det kan være sosiale oppmuntringer fra ja-sierne rundt han. Det kan være gleden av å se at Russlands dominans vokser på kartet. Det kan være frykten for å bli lynsjet av progandaforede russere dersom han avslutter krigen. Men dette er spekulasjoner. Jeg vet ikke. E-tjenesten vet mer, og Putin vet mest. Dette psykologiske er en utrolig viktig del av krigføringen. Jeg vet ikke hvor tungt psykokrigføringen kjøres, og her er propaganda viktig. Jeg tror at propagandaen fra vest ikke er samkjørt og god, og at siktet ikke er skikkelig innstilt på å redusere krigsønsket i Russland. Endret 15. juli 2022 av I Grosny korrektur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 15. juli 2022 #5 Del Skrevet 15. juli 2022 Kun én forskjell på Russland nå, og Tyskland under andre verdenskrig. Putin har ikke bart... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juli 2022 #6 Del Skrevet 15. juli 2022 PITTY skrev (3 minutter siden): Kun én forskjell på Russland nå, og Tyskland under andre verdenskrig. Putin har ikke bart... Men hva tror du om Tyskland i dag? Jeg tror det tyske folk har en ganske bra mentalitet i dag, og det gir jo håp om at Russland også kan bli bra om noen år. Et mindretall i Russland er jo helt fantastisk, og Russland har jo vært foregangsland i humanistisk litteratur med Dostovjeskij og Turgenjev. Russisk gjestfrihet er legendarisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 15. juli 2022 #7 Del Skrevet 15. juli 2022 I Grosny skrev (21 minutter siden): Men hva tror du om Tyskland i dag? Jeg tror det tyske folk har en ganske bra mentalitet i dag, og det gir jo håp om at Russland også kan bli bra om noen år. Et mindretall i Russland er jo helt fantastisk, og Russland har jo vært foregangsland i humanistisk litteratur med Dostovjeskij og Turgenjev. Russisk gjestfrihet er legendarisk. Men det er ikke lett eller noe ønske for mannen i gata i Europa i dag. Å se Russlands positive sider eller historie. Vi ser, som stort sett alltid i krig, motiver av makt, økonomiske fordeler på andres bekostning, banaliteter og barbari. Som noe. Og selvsagt en feig leder som gjemmer seg bort i huler og skuddsikre enheter. Hadde Putin vært den vanlige mannen i gata, i f.eks Norge, ville det være sannsynlig at han var en av de som var tvangsinnlagt og tvangs-medisinert pga sine psykotiske handlinger blant en befolkning. Farlig å ha han ute blant folk. Fare for drap og terrorisme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 15. juli 2022 #8 Del Skrevet 15. juli 2022 (endret) Det er så mye vås om rang at jeg blir helt matt. I hundeverden forståes og fungerer dette problemfritt fra valp til voksen hund. Allerede fra en viktig pregningstid i valpekassen. Alt dette kan imidlertid bli ødelagt. Hvorfor? Jo, fordi inkompetente mennesker skal leke ulv og gjerne servere mulighet for barn til å komme med irrasjonelle ordre. Og noe som hunden oppå det hele ikke har lært noe om. Hunden skjønner naturligvis ingenting av "fy-fy-fy, stå, sitt og dekk på en gang. Dette forventer noen foreldre fordi hunden liksom er nederst på rangstigen. Når denne hunden derfor blir kjempefrustrert og må gå i forsvar for disse kravene den ikke forstå er ikke veien til utagering lang. På et hundekurs blir flere faktisk overrasket når det der opplyses om at det er eierene som i all hovedsak skal kurses, ikke hunden. Dette sier jo litt om hvor mange hunder som burde spares fra idiotiske mennesker. Fy.. f.. Endret 15. juli 2022 av PITTY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 15. juli 2022 #9 Del Skrevet 15. juli 2022 Egenskap skrev (På 8.7.2022 den 17.43): Kan du som psykolog definere Russlands atferd, uttrykk, holdninger og kommunikasjon med omverden? Det er merkverdige holdninger som det blir operert med. Hvilken metode kan redde holdningene til Russland og deres politiske ledelse? Jeg fikk inntrykk før var Italia ren mafia, men for meg virker det som at det er renere linjer som finnes i Italia i dag. Hva trenger Russland for å forandre atferden? Har du høyrt Verdibørsen-programmet "I Putins hode."? Anbefalast om ein vil bli litt klokare på Putin sine tankar om Russland og omverda, og kva idear som ligg bak angrepet på Ukraina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juli 2022 #10 Del Skrevet 15. juli 2022 PITTY skrev (8 minutter siden): Det er så mye vås om rang at jeg blir helt matt. I hundeverden forståes og fungerer dette problemfritt fra valp til voksen hund. Allerede fra en viktig pregningstid i valpekassen. Alt dette kan imidlertid bli ødelagt. Hvorfor? Jo, fordi inkompetente mennesker skal leke ulv og gjerne servere mulighet for barn til å komme med irrasjonelle ordre. Og noe som hunden oppå det hele ikke har lært noe om. Hunden skjønner naturligvis ingenting av "fy-fy-fy, stå, sitt og dekk på en gang. Dette forventer noen foreldre fordi hunden liksom er nederst på rangstigen. Når denne hunden derfor blir kjempefrustrert og må gå i forsvar for disse kravene den ikke forstå er ikke veien til utagering lang. På et hundekurs blir flere faktisk overrasket når det der opplyses om at det er eierene som i all hovedsak skal kurses, ikke hunden. Dette sier jo litt om hvor mange hunder som burde spares fra idiotiske mennesker. Fy.. f.. Ser nesten ut som du postet i feil tråd, men allikevel er du inne på noe. Eierne må trenes. Men hvordan skal man få det til? Den ene eieren gjemmer seg i en bunker i Altaifjellene, og hvem andre som eier russisk propaganda og befolkning vet jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 15. juli 2022 #11 Del Skrevet 15. juli 2022 I Grosny skrev (1 minutt siden): Ser nesten ut som du postet i feil tråd, men allikevel er du inne på noe. Eierne må trenes. Men hvordan skal man få det til? Den ene eieren gjemmer seg i en bunker i Altaifjellene, og hvem andre som eier russisk propaganda og befolkning vet jeg rett og slett ikke. HA-HA, dette ble feil ja. Men da har også Russiske hundeeiere fått et rapp over fingrene av meg..😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. juli 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 15. juli 2022 Smascha skrev (2 timer siden): Har du høyrt Verdibørsen-programmet "I Putins hode."? Anbefalast om ein vil bli litt klokare på Putin sine tankar om Russland og omverda, og kva idear som ligg bak angrepet på Ukraina. finnes det likhets trekk?, i henhold til annen person som levde på 1900-tallet og som faktisk var i fengsel, men som skrev bok om sitt manifest, og fikk statsoverhode posisjon i Tyskland med navn Hitler, født i Østerrike. takk for henvisningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juli 2022 #13 Del Skrevet 15. juli 2022 (endret) Egenskap skrev (37 minutter siden): finnes det likhets trekk?, i henhold til annen person som levde på 1900-tallet og som faktisk var i fengsel, men som skrev bok om sitt manifest, og fikk statsoverhode posisjon i Tyskland med navn Hitler, født i Østerrike. takk for henvisningen. Det er likhetstrekk. Kontrollerer folket med propaganda. Null respekt for menneskeliv. Er villig til å gå over tusenvis av lik for å realisere sin planer om f.eks. Der Dritte Reich eller Det Russiske Imperie. Endret 15. juli 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå