AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Har nylig fått ny sjef, som jeg merker er veldig firkantet og krevende. Siste som oppsto nå, rett før ferien min, er at vi havnet i diskusjon om en situasjon nylig: En annen ansatt var satt på et oppdrag en lørdag. På morgenen ringer kunden; vår ansatte hadde ikke dukket opp. Kunden var fortvilet. Det viste seg å bunne i en misforståelse mht datoer (vår ansatte hadde misforstått). Uansett, kunden måtte få jobben gjort i helga, det var sikkert. Dermed satte jeg meg selv opp til å jobbe søndag. Informerte sjefen om situasjonen. Da jeg kom søndag, viste det seg at vi måtte være 2 personer på jobben. Jeg fikk i siste liten en ansatt til å stille noen timer, så vi var ferdig sent søndag kveld. Det viktigste for meg var at kunden ikke ble skadelidende, og jeg tilby den ansatte ekstra lønn for å stille på kort varsel en søndag. I ettertid har sjefen kritisert meg for å ville ha lønn, ikke avspasering, for å jobbe den søndagen. I tillegg for at jeg tilbød den ansatte ekstra lønn. Jeg løste situasjonen så godt jeg kunne der og da, føler at det eneste jeg står igjen med, er kritikk. Går nå inn i ferien med følelsen av å ikke orke å jobbe under en sånn sjef. Jeg la andre planer til siden den helga, og skal nå få kritikk for en fillesak. Noen synspunkter: Er jeg overfølsom i denne situasjonen? Anonymkode: d7722...826
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Nei det synes jeg ikke. Jeg ville ha blitt irritert. Men var det din oppgave å få folk på jobb den helgen? Anonymkode: 187a6...8b7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Har du mandat til å hyre inn folk på overtid OG tilby ekstra lønn?? Jeg vet at min sjef hadde ikke likt det. All overtid skal klareres med leder, på min arbeidsplass. Anonymkode: 10885...9eb 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du mandat til å hyre inn folk på overtid OG tilby ekstra lønn?? Jeg vet at min sjef hadde ikke likt det. All overtid skal klareres med leder, på min arbeidsplass. Anonymkode: 10885...9eb Mange steder er dette delegert av praktiske årsaker. Men om dere kun hadde tilbydd avspasering hadde jeg personlig sagt nei(spurt = penger, frivillig = avspasering). Så du kan jo spørre om hvordan du skal forholde deg i fremtiden om noen rakker nei til avspasering, om kunden da bare skal lide. Anonymkode: e3dc4...9c8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Dette er jo noen sjefen din skulle ordnet opp i, ikke du. Har du lov å leie inn folk og love det enen og det andre? Med mindre det er uttrykkelig avtalt så er det du som har trådt over streken her. Anonymkode: 8740b...06c
Knirke Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Ta avspaseringen, og la det ligge. Neste gang sier du nei til å stille opp, og lar sjefen fikse det sjøl.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei det synes jeg ikke. Jeg ville ha blitt irritert. Men var det din oppgave å få folk på jobb den helgen? Anonymkode: 187a6...8b7 Ja, dette er en avdeling jeg har ansvar for. TS Anonymkode: d7722...826
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dette er en avdeling jeg har ansvar for. TS Anonymkode: d7722...826 Inkludert økonomiansvar? Anonymkode: 10885...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå