Gå til innhold

Spørsmål til psykologer. Hører dere mange "rare" historier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til psykolog nå og når jeg fortelle om livet mitt så kan jeg ikke skjønne livet jeg har levd. Det virker så tragisk at det ikke virker sant. Det fikk meg til å tenke: hører psykologer ofte histoerier som virker så ekstreme at det virker som noe  ikke kunne skjedd i virkeligheten?

Anonymkode: 9c1ca...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første time, sa han, jeg tror ikke du er skikkelig deprimert. Dette skal vi ordne. Før han snakket med meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jaja. Den følelsen du har er også ganske vanlig. Jeg føler det samme selv. Er som at jeg forteller om en tredjeperson eller en kloning av meg selv 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 6e82f...bd5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jaja. Den følelsen du har er også ganske vanlig. Jeg føler det samme selv. Er som at jeg forteller om en tredjeperson eller en kloning av meg selv 🤷🏼‍♀️ 

Ja, noe sånt. For meg er det helt absurd at jeg tok valgene jeg tok, at jeg ikke skjønte hvor selvdestruktive de var. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, noe sånt. For meg er det helt absurd at jeg tok valgene jeg tok, at jeg ikke skjønte hvor selvdestruktive de var. 

TS

Ja ikke sant, samme her 🙈 man distanserer seg fra det. Er en overlevelses taktikk 😜 Psykologer er vandt til det. Gjerne fortell psykologen at du føler det slik du gjør! Det kan få psykologen til å forstå deg bedre 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det var en reportasje i lokalavisen for ett års tid siden hvor psykologen og ansatte på den lokale DPS fortalte/advarte i fht rusmiljøet i byen. Var visst helt ekstreme ting som skjedde der og DPS var sjokkert over historiene som kom frem i jobben dere. Så ja, de blir av og til sjokkert men jeg tror ikke de historiene vi som "bare" er psykisk syke forteller.

Anonymkode: 828d4...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var en reportasje i lokalavisen for ett års tid siden hvor psykologen og ansatte på den lokale DPS fortalte/advarte i fht rusmiljøet i byen. 

Psykologen fortalte/advarte sammenlignet med rusmiljøet?

Sikkert jeg som er sløv etter middagslur men skjønner ikke helt hva du mener

Anonymkode: 1bca5...c9a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Psykologen fortalte/advarte sammenlignet med rusmiljøet?

Sikkert jeg som er sløv etter middagslur men skjønner ikke helt hva du mener

Anonymkode: 1bca5...c9a

Det er bare feil bruk av "i forhold til", tipper jeg.

Anonymkode: f3d53...dbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det fleste som går til psykolog spesielt på dps har bare vanlige hverdagsproblemer typ "Åh kjæresten slo opp med meg nå vil jeg dø" eller "Åh jeg har så tykke lår må slanke meg" 

Anonymkode: 31ac1...ac6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det fleste som går til psykolog spesielt på dps har bare vanlige hverdagsproblemer typ "Åh kjæresten slo opp med meg nå vil jeg dø" eller "Åh jeg har så tykke lår må slanke meg" 

Det er ikke sant. Veldig mange for avslag. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du fått avslag siden du tenker slik?

Anonymkode: 321c5...7b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Seriøst???!!! 

Anonymkode: 00b2d...ec8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du fått avslag siden du tenker slik?

Anonymkode: 321c5...7b9

DPS her avslår over 40% av henvisningene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Seriøst???!!! 

Anonymkode: 00b2d...ec8

Haha, nei, regner med at vedkommede som skrev det er ironisk.

Jeg jobber som psykolog og kan love at vi hører mye vondt ja. Mange av de vi prater med har levd under alvorlig omsorgssvikt, opplevd overgrep, vært svært selvdestruktive som følge av dette, og strever med å komme seg ovenpå i livet igjen. Jeg må innrømme at nå har jeg jobbet såpass lenge at det er få ting som sjokkerer meg lengre. Men jeg blir like berørt likevel når jeg hører om smerten folk har levd med.

Så ja, vi hører mye "rart", men kan forsikre om at vi tåler det og dere som deler med oss. 

Anonymkode: 03f50...03b

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, nei, regner med at vedkommede som skrev det er ironisk.

Jeg jobber som psykolog og kan love at vi hører mye vondt ja. Mange av de vi prater med har levd under alvorlig omsorgssvikt, opplevd overgrep, vært svært selvdestruktive som følge av dette, og strever med å komme seg ovenpå i livet igjen. Jeg må innrømme at nå har jeg jobbet såpass lenge at det er få ting som sjokkerer meg lengre. Men jeg blir like berørt likevel når jeg hører om smerten folk har levd med.

Så ja, vi hører mye "rart", men kan forsikre om at vi tåler det og dere som deler med oss. 

Anonymkode: 03f50...03b

Ja, det er blant annet dette jeg tenker på. Jeg forstår jeg ikke hadde en god oppvekst, men jeg skjønner ikke at jeg som ung voksen endte med å leve svært selvdestruktivt når jeg endelig skulle bli kvitt den vonde barndommen. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...