AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 I går ble jeg bitt av en hesteflue. Bittet var på størrelse med tommelen, og «hvitt». Klødde som fyfaen. I dag er det rødt og på størrelse med håndflaten. Det er varmt å ta på og det kjennes varmt ut også, litt som om jeg har brennt meg. Det kjennes ellers ut som en dårlig bedøvelse, hvor huden kjennes rar ut. Gjør litt vondt å ta på, kan minne om et blåmerke. Det er blåmerke på hestefluebittet fra forrige uke, det også hovnet opp voldsomt, men ble ikke rødt og varmt. Hva kan jeg ha på for at det skal slutte å klø og gjøre vondt? Har bare gått 25 timer, men er bra lei nå as. Anonymkode: 9db05...49e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Gå innom apoteket og hør med dem! Kanskje du kan ha nytte av allergimedisin? Anonymkode: 4e4d0...619 1
Minya Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Hesteflue finner jeg ikke så mye informasjon om på norsk, mener du at du ble stukket av en klegg? Kleggbitt symptomer
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Kan ligne på klegg ja, min kollega kaller dem hestefluer. jeg tok en Zyrtec når jeg kom hjem i går, og føler det ikke er like varmt nå, men det er fortsatt noe hovent og klør som faen. Spissen på albuen er ikke så spiss lengre (ble stukket ca. 6 cm over). Kanskje det bare tar litt tid før det går ned? -TS Anonymkode: 9db05...49e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 Jeg pleier å ta allergimedisin og smører eurax på bittstedet mot kløen. Det funker ganske bra! Anonymkode: df958...1d6
Minya Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Kan ligne på klegg ja, min kollega kaller dem hestefluer. jeg tok en Zyrtec når jeg kom hjem i går, og føler det ikke er like varmt nå, men det er fortsatt noe hovent og klør som faen. Spissen på albuen er ikke så spiss lengre (ble stukket ca. 6 cm over). Kanskje det bare tar litt tid før det går ned? -TS Anonymkode: 9db05...49e Du kan være allergisk mot kleggbitt, i tillegg til at kleggbitt gjør satans vondt og klør som faen hvis du ikke er allergisk. Fortsett å bruke Zyrtec hvis det virker som det blir mindre hovent når du tar dem, og kontakt lege på mandag hvis hevelsen ikke har gått ned betydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå