Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har søkt sykepleie men leser utrolig mange negative kommentarer om yrket.. Kan noen gi meg en solskinnshistorie eller to? Jeg har barn og tenker at man må jo gjøre det beste ut av situasjonen uansett, men hadde vært fint med noe bra og ikke bare negativitet! 🌞

Anonymkode: 45685...7dd

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent noe problem med å få jobb, omtrent uansett hvor i landet. 

Anonymkode: 4e471...73c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Turnus er ikke så ille dersom man jobber mye natt, det passer ofte fint med familielivet :) 

Anonymkode: 20781...d3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sjeldent noe problem med å få jobb, omtrent uansett hvor i landet. 

Anonymkode: 4e471...73c

Det er sant! Takk :)

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Turnus er ikke så ille dersom man jobber mye natt, det passer ofte fint med familielivet :) 

Anonymkode: 20781...d3f

Gjør det? Så bra, det var kjekt å høre! 😊🌞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lett å få jobb, spennende og meningsfull hverdag. 

Anonymkode: 155fc...4e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber mye natt, og litt kvelder.  Trives veldig godt med det. Får god tid til samboer og venner på ettermiddag/kveld ^.^

Det er svært lett å få jobb og det er veldig varierende dager. Gode muligheter for videreutdanning

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sykepleier men jobber sammen med flere og bor med én, pluss at jeg kjenner ganske mange. Ingen av de klager nevneverdig. Nå jobber riktignok jeg ikke i somatikken, men mitt inntrykk er at de aller fleste trives og blir lenge i jobben. 

Anonymkode: 00893...4f5

AnonymBruker
Skrevet

Kun 1 ting...lett å få jobb.

Ellers dårlig betalt, dårlig arbeidstider. Kom deg inn i det private evt, jeg gjorde det. Noe bedre her.

Anonymkode: 4b57a...b30

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye positivt desverre. Passer veldig dårlig med et fungerende familieliv. Når du evt får barn vil du merke hvor dårlig tilpasset det er.Dårlig betalt, svakt forbund som ikke klarer å få lønnen opp til et mer akseptabelt nivå. Jobber 24/7 hele året. Du må jobbe jul, påske 17 mai og alle andre dager der de med skikkelig lønn og arbeidsvilkår har fri. Problemer hvis en er alene med barn og skal kjøpe eget hus/leilighet.

Positiv: lett å få jobb. Kan jobbe hvor som helst i Norge og en del andre land.

Anonymkode: 0d36c...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lett å få jobb, spennende og meningsfull hverdag. 

Anonymkode: 155fc...4e2

Supert 🌞😃

Fame skrev (18 minutter siden):

Jeg jobber mye natt, og litt kvelder.  Trives veldig godt med det. Får god tid til samboer og venner på ettermiddag/kveld ^.^

Det er svært lett å få jobb og det er veldig varierende dager. Gode muligheter for videreutdanning

Dette var hyggelig lesning 😊 takk! 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ikke sykepleier men jobber sammen med flere og bor med én, pluss at jeg kjenner ganske mange. Ingen av de klager nevneverdig. Nå jobber riktignok jeg ikke i somatikken, men mitt inntrykk er at de aller fleste trives og blir lenge i jobben. 

Anonymkode: 00893...4f5

Så kjekt å høre at folk trives! 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke så mye positivt desverre. Passer veldig dårlig med et fungerende familieliv. Når du evt får barn vil du merke hvor dårlig tilpasset det er.Dårlig betalt, svakt forbund som ikke klarer å få lønnen opp til et mer akseptabelt nivå. Jobber 24/7 hele året. Du må jobbe jul, påske 17 mai og alle andre dager der de med skikkelig lønn og arbeidsvilkår har fri. Problemer hvis en er alene med barn og skal kjøpe eget hus/leilighet.

Positiv: lett å få jobb. Kan jobbe hvor som helst i Norge og en del andre land.

Anonymkode: 0d36c...525

Jeg ba om positive ting jeg :) så da holder jeg meg til siste avsnitt 🌞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kun 1 ting...lett å få jobb.

Ellers dårlig betalt, dårlig arbeidstider. Kom deg inn i det private evt, jeg gjorde det. Noe bedre her.

Anonymkode: 4b57a...b30

Så bra at det er lett å få jobb 🌞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg har søkt sykepleie men leser utrolig mange negative kommentarer om yrket.. Kan noen gi meg en solskinnshistorie eller to? Jeg har barn og tenker at man må jo gjøre det beste ut av situasjonen uansett, men hadde vært fint med noe bra og ikke bare negativitet! 🌞

Folk som er fornøyd med yrkesvalget sitt sitter ikke på KG og diskuterer det. Ha det i bakhodet når du leser tråder. Det blir som å lete etter historier fra folk som er friske på et forum for psykiatri. 

Jeg kan bare si at det er tidenes beste yrke. Valgmulighetene videre var med på avgjøre yrkesvalget for meg. 

Anonymkode: 2d612...9ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Folk som er fornøyd med yrkesvalget sitt sitter ikke på KG og diskuterer det. Ha det i bakhodet når du leser tråder. Det blir som å lete etter historier fra folk som er friske på et forum for psykiatri. 

Jeg kan bare si at det er tidenes beste yrke. Valgmulighetene videre var med på avgjøre yrkesvalget for meg. 

Anonymkode: 2d612...9ef

Det har du nok helt rett i. Ja jeg synes det virker så spennende med breddemulighetene! Jeg tar sikte på gode karakterer og håper jeg trives der jeg havner! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stortrives som sykepleier. Variert, spennende og meningsfylt yrke med mange muligheter for videreutdanning. Kan jobbe innenfor mange ulike fagområder, og få jobb hvor som helst i landet. Jeg selv trives veldig godt med det faglige miljøet på sykehus. Og så liker jeg at det er et praktisk yrke. 

Anonymkode: 5b4fe...ee7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg stortrives som sykepleier. Variert, spennende og meningsfylt yrke med mange muligheter for videreutdanning. Kan jobbe innenfor mange ulike fagområder, og få jobb hvor som helst i landet. Jeg selv trives veldig godt med det faglige miljøet på sykehus. Og så liker jeg at det er et praktisk yrke. 

Anonymkode: 5b4fe...ee7

Tusen takk for enda mer positiv input, det motiverer veldig! 

Skrevet

Jeg har kjent en sykepleier som nylig pensjonerte seg. Hun trivdes veldig godt i jobben. Hun hadde også spesialisert seg. Anbefalte meg å bli sykepleier, og jeg har angret litt fordi man kan få jobb mange steder.

Et pluss er takknemlige pasienter 😊

AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (23 minutter siden):

Jeg har kjent en sykepleier som nylig pensjonerte seg. Hun trivdes veldig godt i jobben. Hun hadde også spesialisert seg. Anbefalte meg å bli sykepleier, og jeg har angret litt fordi man kan få jobb mange steder.

Et pluss er takknemlige pasienter 😊

Så kjekt å høre! Trodde kanskje det ikke var noe positivt å få høre når det er så mye misnøye men her har dere motbevist frykten min, finnes visst sykepleiere som trives likevel, flaks for meg 😅🌞

• Liker 1
Skrevet

Fin jobb å ha på deltid og gir fordeler om man studerer det sammen med it- helseinformatikk, politi- livvakt, forsvaret- etterretning.

• Liker 1
Skrevet

Elsker å være sykepleier, jobber dag og kveld og det fungerer utrolig bra med familieliv 😃

AnonymBruker
Skrevet
Petra200 skrev (10 minutter siden):

Elsker å være sykepleier, jobber dag og kveld og det fungerer utrolig bra med familieliv 😃

Gjør det? 🌞 Selv om en må jobbe når andre har fri også? Ift jul, ferier, helg osv..? 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...