Gå til innhold

Hva kalles man til barna av bonusbarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min har vært sammen med sin nåværende kone i 20 år. De traff hverandre da barna hans var i slutten av tenårene. Nå skal det ene "barnet" få en baby. På gratulasjonskortet skal broren min gratuleres som bestefar, men hva kaller man den "nye" konen?

Anonymkode: e9f9e...5d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Bestefar og Beste-navn" 

Anonymkode: bba39...edf

AnonymBruker
Skrevet

Vi sier bonusbarnebarn. Gratulerer, hilsen Bestemor og Arne.

Anonymkode: 98cf6...5e7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi sier bonusbarnebarn. Gratulerer, hilsen Bestemor og Arne.

Anonymkode: 98cf6...5e7

Kan jo og bruke bestemor og beste-Arne ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Bestemor, besta, mormor, mimmi, tante, Anne, Petra eller hva nå enn man blir enig om.

Anonymkode: 5fb0f...8ca

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det bestemor og bestefar, og svigerfar blir besten. Funker fint her

Anonymkode: 76a1d...aab

Skrevet

Jeg kaller bonusbarna for bonusbarn. Noen ekstra jeg har fått god kontakt med. God og nær kontakt med. Jeg blir kalt stemor eller ekstramamma. De har en mamma, kan aldri erstatte det. Prøver ikke heller. Blir kanskje mere som en Tante. 

Skrevet

Her i huset er vi mormor og bestefar, på tross av at bestefar "kun" er stefar til mammaen. Barnebarnet har til sammen 8 besteforeldre, alle med sine egne betegnelser. 
Det er bestemor og bestefar i ett hus (farmor og hennes mann)
Bess og mommo i et annet (morfar og hans kone)
Bestefar og Mona i et tredje hjem (Farfar og hans samboer)
Mormor og bestefar hos oss (mormor og hennes mann)

Jeg tenker at hver familie må gjøre det som passer for seg og man bør kanskje snakke med foreldrene om hva de ønsker at dere skal kalles?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kalt bestemor 

Anonymkode: 42c37...653

AnonymBruker
Skrevet

Mamma blir kalt beste-navn av sine. 

Anonymkode: e72be...961

Skrevet

Hos oss har de en verson av bestemor/bestefar uansett. Min stemor kalles bestemor av barna mine, mens mamma heter mormor :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bonusbestemor og kalles noe i samme sjangeren som «Mimmi». De biologiske besteforeldrene kalles morfar og bestemor. Jeg synes det var koselig at jeg også fikk en «tittel»♥️

Anonymkode: fbb3c...54e

AnonymBruker
Skrevet

Tenk at jeg var så heldig å bli kalt bestemor ❤️. De ordentlige besteforeldrene er mormor, farmor og morfar, etter eget valg. Jeg er altså samboeren til morfaren. Jeg har hatt et nært og godt forhold til bonusdatter i over 20 år.

Anonymkode: 78699...574

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenk at jeg var så heldig å bli kalt bestemor ❤️. De ordentlige besteforeldrene er mormor, farmor og morfar, etter eget valg. Jeg er altså samboeren til morfaren. Jeg har hatt et nært og godt forhold til bonusdatter i over 20 år.

Anonymkode: 78699...574

Du er heldig ❤️ Jeg kalles bare ved navn, og synes det er egentlig litt trist. Jeg ser på bonusbarnebarna som mine egne og behandler de deretter; sitter barnevakt, hente på barnehage, kjøper  alt av gaver, stikker i småpenger, gir påskeegg osv… 

Anonymkode: 88d41...326

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Navnet. Fks Kari eller Ola.

Anonymkode: dd368...ff0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er heldig ❤️ Jeg kalles bare ved navn, og synes det er egentlig litt trist. Jeg ser på bonusbarnebarna som mine egne og behandler de deretter; sitter barnevakt, hente på barnehage, kjøper  alt av gaver, stikker i småpenger, gir påskeegg osv… 

Anonymkode: 88d41...326

Jeg har kalt stefaren min ved fornavn hele livet mitt, men det forandrer ikke det fakta at han er pappa'n min, var den som lærte meg alt jeg kan om praktiske ting, tok meg med på alt og behandlet meg som min, det er bare at han kom inn i livet mitt litt senere. Så ikke tenk for mye på det.. det forandrer ikke det som er der . 

Anonymkode: bba39...edf

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Broren min har vært sammen med sin nåværende kone i 20 år. De traff hverandre da barna hans var i slutten av tenårene. Nå skal det ene "barnet" få en baby. På gratulasjonskortet skal broren min gratuleres som bestefar, men hva kaller man den "nye" konen?

Anonymkode: e9f9e...5d5

Kan du ikke bare skrive "Kjære Hanne & Helge, Gratulerer med barnebarnet"?  

Anonymkode: ed723...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...