Gå til innhold

I morgen skjer det noe rart med strømprisen.

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Skrevet

Område sør-vest, NO2

plutselig daler prisen helt vilt på ettermiddagen, så da går nok forbruket opp noen timer.  Men dette kan svi etterpå, da nettleien fort gjør et hopp i neste måned. For et system!  

9883E98D-E521-4F72-9224-80E71A0E926A.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å være slik de fleste helger. Det er derfor jeg bare vasker klær i helgene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk å gjøre en ting om gangen, så går det fint. 

Vi lader elbilen om natta. Vaskemaskin og oppvaskmaskin går ikke samtidig. Dusjer når ingenting annet er på.

Anonymkode: d8963...d0a

• Liker 1
Skrevet
Adobyen skrev (1 time siden):

For et system!

Det er ikke et system. Det er det stikk motsatte av et system. Det er fullstendig kaos.

Alt skapt av politikere som ikke aner hva, hvordan eller hvorfor.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er så fint i teorien med fordeling av strøm, men vi kan ikke ha på noe på natten utover varme og lys ettersom vi bor i blokk, elbil har vi ikke og når vi har tid til å sette på vask og lage middag så går alt på en gang. Dette blir dyrt for mange småbarnsforeldre i hvert fall 

Anonymkode: 9cc07...2cb

• Liker 1
Skrevet

Bør man egentlig ha på lader om natta? Billader eller annen lader.

Hva med brann i vaskemaskin eller tørketrommel?

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
ops2 skrev (10 minutter siden):

Jeg har lest at det finnes trygge billadere, eller noe som kan brukes om natten.  Vaskemaskiner og slikt må bare brukes under tilsyn, selv om mange slurver med det og tar stor risiko.

Det finnes nok nye og smarte ting å kjøpe, men ikke alle har mulighet til å velge best og tryggest. Da får vi heller passe litt på.

Endret av Adobyen
Skrevet

Hvor finner du den oversikten du har lagt ut bilde av? 

Skrevet
ops2 skrev (10 minutter siden):

De skal aldri stå på om natten eller når man ikke er hjemme.

• Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
Rumle skrev (4 minutter siden):

Hvor finner du den oversikten du har lagt ut bilde av? 

Jeg? 

Det finnes en veldig bra app.  Den heter kun strømpriser.  Det er denne jeg bruker.

4579168A-53A0-493E-BCD8-E124832783A7.jpeg

Endret av Adobyen
Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Jeg? 

Det finnes en veldig bra app.  Den heter kun strømpriser.  Det er denne jeg bruker.

Aha takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det får man si. 

B73B6256-8AF3-4E91-B97E-BF7409524DAE.png

Anonymkode: 2f2df...7b9

AnonymBruker
Skrevet
ops2 skrev (2 timer siden):

Billader installert av elektriker er så trygt du får det, og er anbefalt. Lader du på stikkontakt er det ikke trygt i det hele tatt.

Jeg kommer aldri til å kjøre vaskemaskin, tørketrommel osv når jeg ikke er våken. Men jeg passer på å fylle maskinene og vasker på så lav temperatur jeg kan. 30 grader eco i stedet for 40, 60 grader i stedet for 90. Viktig å huske trommelrens om man gjør det slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Billader installert av elektriker er så trygt du får det, og er anbefalt. Lader du på stikkontakt er det ikke trygt i det hele tatt.

Jeg kommer aldri til å kjøre vaskemaskin, tørketrommel osv når jeg ikke er våken. Men jeg passer på å fylle maskinene og vasker på så lav temperatur jeg kan. 30 grader eco i stedet for 40, 60 grader i stedet for 90. Viktig å huske trommelrens om man gjør det slik.

Hvorfor det styret når en kokevask ligger på 1,5 kwh? En 60-graders vask på rett under kilowatten, snakk om å spare seg til fant...

Jeg velger heller å gå med rene klær, enn klær som lukter surt, samt en 20ings ekstra i lommeboken :fnise:

Anonymkode: c3ee6...99e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor det styret når en kokevask ligger på 1,5 kwh? En 60-graders vask på rett under kilowatten, snakk om å spare seg til fant...

Jeg velger heller å gå med rene klær, enn klær som lukter surt, samt en 20ings ekstra i lommeboken :fnise:

Anonymkode: c3ee6...99e

Jeg har «målt» strømforbruket, og også funnet ut at vaskemaskin og oppvaskmaskin ikke gjør det store utslaget.  Tørketrommelen er verstingen her i huset.  Jeg ser det også når jeg har tatt meg en god dusj.  

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

I morgen, 10.juli, blir det billig frem til ettermiddagen, men kl 14 begynner en bratt stigning.  I øst og vest til kr 2,10 ved midnatt. I sør ender det med 4,03 ved midnatt. Prisene er inkl. mva.

Endret av Adobyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...