Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen med erfaring fra å jobbe med telefonsalg? Kunne du gå god for produktene du prøvde å selge (altså, at du prøvde å selge med god samvittighet og troverdighet, fremfor å selge noe du visste egentlig ikke var bra)? Var det mye press i jobben? Var det lett å selge og lett å tjene gode penger, eller føltes det som et jag?

Jeg er virkelig i behov av fast jobb, og dette er i tillegg hjemmekontor - som da vil kunne gi mye frihet i form av å kunne dra til varmere strøk og jobbe derfra, blant annet.

Jeg vurderer det, men har ikke erfaring med dette tidligere. Jeg er også veldig samvittighetsfull, og vil da kunne gå god for det jeg selger.

Håper på noen svar her :)

Anonymkode: e3b80...cf7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

^

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du ikke bare kan dra til varmere strøk og jobbe, du må sette deg inn i skatteregler og skatte til det landet du oppholder deg i etter rimelig kort tid.

Jeg har jobbet med rent telefonsalg og det er ingen dans på roser. Det er en skikkelig skitjobb hvis du skal selge produkter. De "mulighetene" de skisserer er så og si umulig å oppnå for de fleste. Også har du de som synes det er null stress og bare seiler igjennom det med gode resultater, så det kommer veldig an på hvem du er som person. Jeg har ei venninne som er sånn, elsker salg og trenger nesten ikke å ofre en kalori for å få resultatene. Hun jobber nå med salg av forsikring på 100% provisjon og tjener veldig gode penger. Ville isåfall jobbet med forsikring, det er der pengene ligger mtp salg.

Jeg er ikke den som trigges så veldig av salg og tall lengre, blir stresset av lite forutsigbarhet og det er mange år siden jeg sluttet som telefonselger. MEN erfaringen har gitt meg mange muligheter videre. Jeg har ikke vgs engang men jobber I bank som finansrådgiver, og telefonselgerjobb har vært et springbrett dit. Det viser at du har mye pågangsmot og du kan søke deg jobber innenfor kundesenter finans osv i ettertid. En fin start.

Anonymkode: edf49...4aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Husk at du ikke bare kan dra til varmere strøk og jobbe, du må sette deg inn i skatteregler og skatte til det landet du oppholder deg i etter rimelig kort tid.

Jeg har jobbet med rent telefonsalg og det er ingen dans på roser. Det er en skikkelig skitjobb hvis du skal selge produkter. De "mulighetene" de skisserer er så og si umulig å oppnå for de fleste. Også har du de som synes det er null stress og bare seiler igjennom det med gode resultater, så det kommer veldig an på hvem du er som person. Jeg har ei venninne som er sånn, elsker salg og trenger nesten ikke å ofre en kalori for å få resultatene. Hun jobber nå med salg av forsikring på 100% provisjon og tjener veldig gode penger. Ville isåfall jobbet med forsikring, det er der pengene ligger mtp salg.

Jeg er ikke den som trigges så veldig av salg og tall lengre, blir stresset av lite forutsigbarhet og det er mange år siden jeg sluttet som telefonselger. MEN erfaringen har gitt meg mange muligheter videre. Jeg har ikke vgs engang men jobber I bank som finansrådgiver, og telefonselgerjobb har vært et springbrett dit. Det viser at du har mye pågangsmot og du kan søke deg jobber innenfor kundesenter finans osv i ettertid. En fin start.

Tusen takk for et godt og utfyllende svar - og veldig glad for at du har fått det til så bra, uansett ❤️ Det er forresten en jobb som er stasjonert i Norge, men tenkte da at jeg kunne dra på ferie iblant og jobbe derfra. 

Det er produkter, og kun provisjon - så jeg er usikker på om det er noe jeg skal gjøre eller ikke 😅 Jeg har jo også en utdanning fra videregående skole, og en bachelorgrad. Det er nok bare jeg som er litt desperat etter fast jobb nå, pga. husleie og regninger :S

- TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tusen takk for et godt og utfyllende svar - og veldig glad for at du har fått det til så bra, uansett ❤️ Det er forresten en jobb som er stasjonert i Norge, men tenkte da at jeg kunne dra på ferie iblant og jobbe derfra. 

Det er produkter, og kun provisjon - så jeg er usikker på om det er noe jeg skal gjøre eller ikke 😅 Jeg har jo også en utdanning fra videregående skole, og en bachelorgrad. Det er nok bare jeg som er litt desperat etter fast jobb nå, pga. husleie og regninger :S

- TS

Ja jeg skjønte det, men det kan likevel være skattepliktig til det landet du er i. Arbeid utført i det landet du er i er i utgangspunktet skattepliktig til det landet. Men det kan du jo uansett sette deg inn I hvis det er aktuelt for deg på det tidspunktet. Jeg kan ikke enormt mye om det selv.

Hvilke produkter er det snakk om? Jeg er usikker på om jeg kunne solgt produkter, det er nok ikke lett. Har kun solgt mobilabonnement, strøm og forsikringer.

https://www2.deloitte.com/no/no/pages/tax/articles/skatt-og-trygd-ved-arbeid-fra-hjemmekontor-utenfor-Norge.html

AnonymBruker
Skrevet

Start med å tenke over hva du selv synes om telefonselgere. Tar du telefonen med hjertens lyst og er spent på hva de har å selge deg…eller hater du dem som 99% av oss andre?😅

Syns du de er supre, så er sikkert telefonselger absolutt noe for deg. Men forbered deg på å bli mislikt;)

Når dette er sagt, så kudos til all telefonselgere som holder ut sure nordmenn som hater dem og ikke minst til selgere som faktisk tar hensyn til (u)potensielle kunder som har reservert seg mot telefonsalg❤️

Anonymkode: 6b7e3...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...