Gå til innhold

Har du venninneklubb?

Anbefalte innlegg

Gjest NysgjerrigPia
Skrevet

Jeg ser flere her på KG nevner venninneklubber av forskjellig slag.

Har du en venninneklubb?

Hvor mange er dere?

Hva "gjør" dere?

Serverer dere mat?

Hvor ofte treffes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest NysgjerrigPia
Skrevet

Kanskje jeg burde endre spørsmålet for ikke å få en fryktelig intetsigende tråd:

HVIS DU HAR VENNINNEKLUBB:

Hvor mange er dere?

Hva "gjør" dere?

Serverer dere mat?

Hvor ofte treffes dere?

Skrevet

Nei jeg er ikke med i noen klubb eller forening, men her hvor jeg bor så er det veldig vanlig. Kanskje det er fordi jeg bor nærmest på landet? Har i hvert fall inntrykk av at det er mer vanlig på landet enn i byer.

Skrevet
Kanskje jeg burde endre spørsmålet for ikke å få en fryktelig intetsigende tråd:

HVIS DU HAR VENNINNEKLUBB:

Hvor mange er dere?

Hva "gjør" dere?

Serverer dere mat?

Hvor ofte treffes dere?

Jeg HAR ikke nå, men hadde, håper det er greit nok...

Vi var 6 stk (barndomsvenninner)

Vi gjorde alt fra å være hjemme hos månedens vertinne, til å gå ut og spise, gå på kino etc

Vi spiste og drakk alltid godt ;)

Ettersom vi var seks stykker og månedene i året er 12, hadde vi det 2 ganger i året hver, det bør jo være overkommelig for de fleste. Jeg hadde da f.eks januar og juni. Man kunne bytte innbyrdes.

Vår skled ut på krangling/uvennskap, men vi har lurt på å starte en ny en med noen av oss opprinnelige og supplere med andre venninner.

mor og hennes venninner hadde også en klubb, men der ble det krangling der og ;):ler:

Skrevet

Jepp, jeg er med i en "venninneklubb". Vi er 6 stk som møtes. Har ikke faster dager vi møtes, men tar det litt nå og da. Gjør vel igrunn ikke noe spesielt, bare sitter å skravler og drikker litt vin. Pleier alltid å lage middag.

En kjempe koselig tradisjon :)

Gjest NysgjerrigPia
Skrevet

Jeg har lyst til å få til noe sånt selv...Vi har liksom sklidd litt fra hverandre siste årene, men bor i rimelig nærhet av hverandre. Hver gang (sjelden) vi treffes, så er det kjempehyggelig, og vi snakker om at det er synd at vi ser hverandre så alt for sjelden.

Skrevet

Ja, men det er litt sånn on og off. Vi har hvert vårt å slite med, så det er ikke alltid vi finner en dag som passer for alle. Vi er ca. 6 stk da, så da er det kanskje også litt vanskelig å finne en passende tid.

Skrevet

Ja, jeg har to stykker :) det ene er en hobbyklubb der vi tidligere traff hverandre to ganger i måneden for å sitte å strikke, hekle, eller gjøre andre hobbyting. nå treffes vi ikke så ofte mer, men skal skjerpe oss nå. Den andre klubben treffes vi hver første torsdag i måneden. Vår erfaring er at dersom en har en slik "klubb", der man har en fast dag man skal treffes, så blir det lettere å prioritere dette også. Vanligvis har vi problemer med å finne en dag som padsser for alle hvis vi skal møtes sånn spontant, men hvis man vet om det på forhånd så går det bra. Vi bytter på å ha det, og så sitter vi å spiser og prater. kjempekos!

Skrevet

Jeg har ikke, men forhåpentligvis blir det noe i fremtiden.

Mamma er 46, og hun er med i en klubb som de kaller "Pikeklubben". De er 6 jenter. Denne klubben er omtrent 25 år gammel. Er litt usikker på hvor ofte de møtes, men det er alltid hjemme hos en av dem med god mat og drikke. Hver gang samler de litt penger (usikker på summen) og sparer opp til en tur de drar på sammen.

Skrevet

Nei, men mamma og to venninner møtes på rundgang hos hverandre første torsdag i annenhver måned. Det har de gjort i snart 26 år nå, fra de gikk på svangerskapskurs da jeg og barna deres skulle fødes. De startet vel med 8-10 stykker, men de siste 15 årene har det bare vært disse tre.

En gang i året er gubbene med også, da har de "julebord" :)

Gjest Sesselja
Skrevet

Ja, jeg startet nylig en boksirkel sammen med ei venninne. Vi er 6-10 stykker som samles hjemme hos en av oss og diskuterer bøker og litteratur. Vi møtes hver sjette uke, og foran hvert treff leser vi en bok som vi diskuterer.

Den samme gjengen (mer eller mindre) skal også ha en vinklubb. Vi starter opp på nyåret etter julebordsesongen er ferdig. Tanken er at vi igjen samles hjemme hos en av oss for å smake på tre-fire ulike viner hver gang.

Skrevet

Jepp!

Vi har klubb 1 gang i måneden hvor vi møtes hjemme hos hverandre på omgang, spiser og skravler. Også skraper vi flaxlodd, med stor tro på at vi skal bli millionærer. Det er dårlig med gevinst, men pr. i dag har vi vel til en øl hver og til bussen hjem :-)

Kjempekoselig!

Skrevet

Min gjeng har også venninneklubb (syforening som vi kaller det, vi er 6), vi møtes ca 1 gang hver eller annenhver måned.

Det går på rundgang å ha det hjemme hos seg, og da disker vertinnen opp med mat og kaffe / dessert.

Samtalene dreier seg stort sett om barna til de andre venninnene, de har fått babyer og tar dem gjerne med pga at de må amme etc. Så sender de babyene rundt og det blir mer snakk om babyer, og de som ikke har med sine barn føler at de må snakke ekstra mye om dem som kompensasjon.

Jeg er glad i venninnene mine, de er kjempereale jenter, men jeg er ikke så opptatt av babyer, og føler jeg har fått dem langt opp i halsen, og ble nå KJEMPEmisunnelig på dere som har bokklubb, vinklubb etc. Åhh det høres gøy ut!!!

Skrevet

Vi er 7 jenter som har et tippelag sammen. Vi møtes annenhver lørdag ettermiddag på puben og diskuterer taktikk, laguttak, tabellsituasjonen og lignende. I tillegg tyller vi i oss mengder med øl, og venter spent på den dagen den store premien skal lande hos oss.. :)

Da skal vi nemlig ut å reise!

Skrevet

Siste gjest var meg. Hersens møkkapc! Den vil ikke huske automatisk innlogging lenger, snufs. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...