Gå til innhold

Katten skal leke med børsten når jeg grer den.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og da blir det nesten umulig å gre. Hva gjør dere?

Anonymkode: 97dbc...b47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må vente til pus er i kosehumør.

Anonymkode: b4d96...4b6

Skrevet

Ta en alvorsprat med pus

Skrevet

Kjøp en ekstra børste til katten, som den kan leke med.  :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen katter liker bare ikke å bli børstet, rett og slett. Min er en av dem. Jeg har begynt å børste før hun får sin daglige porsjon våtmat, da er hun opptatt av det og ikke leking. Tar halen mens hun spiser. 

Anonymkode: 518af...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en stålkam (ment for katter) til å gre katten min. Den er ikke like interessert i å bite/leke med den som med børstene. Furminator går også bra, alle andre børster vil den bite og lekeslåss med. Katten min liker å bli børsta, så jeg tror ikke den gjør det fordi det gjør vondt, jeg tror heller den blir overstimulert. 

Hvis jeg holder på en stund, begynner den å bite i kammen også. Så jeg kammer heller ofte, men ikke så lenge av gangen. 

Før jeg oppdaga kammen, hadde jeg en liten tannkost (for menneskebabyer) som jeg ga katten mens jeg børsta. Da lekte den heller med skaftet på den. 

Hvis jeg må gre ut noen skikkelige floker, gir jeg katten en pute/kosedyr fylt med kattemynte eller baldrian. Da blir den opptatt med å slikke og gni hodet på den, og jeg kan gjøre nesten hva jeg vil med resten av kroppen. Men tror ikke alle katter reagerer på kattemynte på den måten. 

Anonymkode: e1edb...267

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker en stålkam (ment for katter) til å gre katten min. Den er ikke like interessert i å bite/leke med den som med børstene. Furminator går også bra, alle andre børster vil den bite og lekeslåss med. Katten min liker å bli børsta, så jeg tror ikke den gjør det fordi det gjør vondt, jeg tror heller den blir overstimulert. 

Hvis jeg holder på en stund, begynner den å bite i kammen også. Så jeg kammer heller ofte, men ikke så lenge av gangen. 

Før jeg oppdaga kammen, hadde jeg en liten tannkost (for menneskebabyer) som jeg ga katten mens jeg børsta. Da lekte den heller med skaftet på den. 

Hvis jeg må gre ut noen skikkelige floker, gir jeg katten en pute/kosedyr fylt med kattemynte eller baldrian. Da blir den opptatt med å slikke og gni hodet på den, og jeg kan gjøre nesten hva jeg vil med resten av kroppen. Men tror ikke alle katter reagerer på kattemynte på den måten. 

Anonymkode: e1edb...267

Nei, min løfter ikke et øyebryn av leker med Baldrian eller kattemynte. Hun elsker kattemynteplanten i hagen da. Den er fullstendig nedslitt av katter og snegler dessverre, ellers skulle jeg tatt med en kvist inn😄

Anonymkode: 518af...b0d

• 2 måneder senere...
Skrevet

Katten min overtar kammen fullstendig og begynner med egen pleie. Etter å ha kost vel og lenge, sovner katten med hode på kammen.

Tipset om en tannbørste eller lignende skal jeg ta med meg. Catnip har null effekt her.

Anonymkode: 35e31...cb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...