Gå til innhold

Hengemage og tettsittende kjoler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan styler man dette på en pen måte? Evnt andre type kjoler ?

Etter 2 barn, kraftig vektøkning og stor vektnedgang står jeg igjen med en ordentlig hengemage. Ikke av den typen som «forsvinner» med en hold-in, men den som ligger bretta ned og tar sin plass. 

Legger ved et bilde fra Google som viser ca hvordan magen min er. Magen min er litt mindre og «deler» seg ikke i to nederst slikt som på bildet. Men er ellers ganske likt. 

Jeg sliter med at jeg har så lyst til å gå i noen tettsittende kjoler jeg har prøvd. De er fine på, men hengemagen ødelegger. Joda jeg kan jo bare drite i det og gå som jeg vil, men jeg føler meg ikke komfortabel med det enda. 
Jeg er ikke sterk nok til å tåle alle blikkene 🙄

noen råd? 
Denne sommeren har jeg så lyst til å gå i kjole og føle meg fin. Det er noen år siden jeg har gjort det..

AFE9B50C-C6DA-4860-B145-DBAA2064B363.jpeg

Anonymkode: 21004...2bc

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke en skikkelig god hold in-truse heller?

Anonymkode: 7a385...ae6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker hold-in undertøy er svaret. Gå i en skikkelig undertøysbutikk og få profesjonell hjelp, så får du noe som sitter bra og kamuflerer. 

Utrolig bra jobba med vektnedgangen også! 👏❤️

Anonymkode: b4f1f...da1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man skjule den man er? Gidder hvertfall ikke jeg. Hold-in er bare vondt!

Anonymkode: 059a8...a47

• Liker 2
Skrevet

Just OWN IT

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp gardiner. 

Anonymkode: 7d68e...67b

AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å bry seg om hengemage. Men ellers er vel beste plassen en undertøysbutikk. Hvis du velger hold in må du huske på plass til å puste

Anonymkode: 0289b...4ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett folk på TikTik som bruker slik hold in.

Ikke for at den skal holde inne så mye (som de fake reklamene man finner, der alt bare forsvinner), men den vil gi en glattere look når man har på klær utenpå. Man slipper de direkte «bulkene».

Anonymkode: d637d...e9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff ja :( I samme båt. Gråt i prøverommet hin dagen fordi absolutt alt ser helt jævlig ut på😭 Skammer meg sånn, hater sommer og varme for det er kun store ullgensere som kan skjule hvordan jeg ser ut.

Anonymkode: 45b39...bf2

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Hold in undertøy kan være til litt hjelp, men foreløpig tror jeg du skal unngå tettsittende kjoler. Det er så mange luftige fine sommerkjoler i år og det burde være mulig for deg å finne en litt løs som du føler deg vel i.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hold-in er genialt! Jeg har en sånn type body jeg drar på under kjoler, og den gjør underverker for puppene også. 
Har også en type high waist hold in-truse jeg bruker under kjoler og skjørt som er så korte at shortsdelen på bodyen vil være synlig, men bodyen er litt mer behagelig å gå med.  Trusa kan skape "bulker" her og der om den ikke sitter heeeeelt riktig og da er jeg avhengig av å kunne justere på den etterhvert som den flytter på seg, haha. 

Anonymkode: 03202...1cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
takk for mange fine råd ❤️
jeg har i utgangspunktet en timeglassfigur, så midjen min går veldig innover. Det gjør at mye hold-in sklir ned. Siden det må være stort nok til å romme rumpa, men da blir det for stort for midjen.

Jeg kan bruke en body, men da må nesten kjolen se drapert ut. For når jeg trykker magen inn i hold til så ligner det enten på en pølse nederst ved hodtebeina eller jeg kan se litt gravid ut. 
Det er utrolig slitsomt å ikke være fornøyd med seg selv, og selv om det er ment godt så klarer jeg ikke mentalt å «eie» hengemagen. Ikke enda 🙈

jeg skal ut og handle nå, så får jeg kjøpe inn et par forskjellige hold-in og forsøke. 
skal på fest i kveld og vil egentlig bare grave meg ned. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts her. 
jeg har i utgangspunktet en timeglassfigur, så midjen min går veldig innover. Det gjør at mye hold-in sklir ned. Siden det må være stort nok til å romme rumpa, men da blir det for stort for midjen.

Jeg kan bruke en body, men da må nesten kjolen se drapert ut. For når jeg trykker magen inn i hold til så ligner det enten på en pølse nederst ved hodtebeina eller jeg kan se litt gravid ut. 
Det er utrolig slitsomt å ikke være fornøyd med seg selv, og selv om det er ment godt så klarer jeg ikke mentalt å «eie» hengemagen. Ikke enda 🙈

jeg skal ut og handle nå, så får jeg kjøpe inn et par forskjellige hold-in og forsøke. 

Jeg har også timeglass og har ikke det problemet, spørs om du bare må finne riktig hold in 😊

Anonymkode: 7a385...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Huff ja :( I samme båt. Gråt i prøverommet hin dagen fordi absolutt alt ser helt jævlig ut på😭 Skammer meg sånn, hater sommer og varme for det er kun store ullgensere som kan skjule hvordan jeg ser ut.

Anonymkode: 45b39...bf2

Samme her. Skal til sydligere strøk må og finner ingenting som passer. Har 2 forskjellige kjoler jeg skal bruke i 14 dager som er noenlunde ut… Skikkelig deprimerende :( 

Anonymkode: aeaab...552

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som du vil bli fin med en vid kjole i luftig stoff som du bruker med et belte i midjen (for å vise den smale midjen). Hold in undertøy eller annet som skjuler noe av «valkene» ville jeg alltid gått med var jeg deg. Gå i en ordentlig undertøysbutikk for å finne den beste typen for deg.

Anonymkode: 5a158...3c4

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problemet, erfaringen er at hvilken truse man har har mye å si. Jeg vil tipse om disse trusene (hvis du liker string da), de er veldig behagelige på og er passelig høye i livet til at du får «mammamagen» inni og kan plassere sidene på lovehandles perfekt😂 gå for den fra kappahl om du er str L eller større, jeg har gått ned til M og da passer de ikke lengre til min store fortvilelse. Da har jeg gått for de fra Lindex i stedet:

https://www.kappahl.com/nn-NO/dame/Undertoy/Truser/string/string/866962/

https://www.lindex.com/no/p/8405426-80-svart-ribbestrikket-og-somlos-stringtruse-med-normalt-liv

Anonymkode: 7e71e...6aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruke en litt høy truse? Magen oppi trusa, da vil magen holdes på plass 

Anonymkode: f5faa...01e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ts her. 

Det bildet ser ut som du kvalifiserer for å få en bukplastikk dekket. Jeg har gjort det for 7år siden og det eneste jeg angrer på er at jeg skulle gjort det for mange mange år siden! Nå er magen en del av meg og ikke bare et vedheng. Ble mye bedre i ryggen også og generelt fått en helt annen holdning. 

Anonymkode: fa7bd...8e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan også kjøpe shape up body. Det må ikke være truse

Anonymkode: c86e6...a01

Skrevet

Ts, Du er finere enn du tror. Det er bare du som tenker så dårlig om deg selv. 
Kropp er kropp. Alt annet betyr mer: humor, humør, omsorgsevne, taleevne etc etc. Det er personligheten som er interresant. 
Alt annet er bare staffasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...