AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Finner alltid store mengder modne bananer, og trenger flere idéer om hva jeg kan bruke de til. Hittil har jeg laget bananpannekaker, banankake, iskrem, smoothie, friterte bananer, og brukt som substitutt for egg. Noen som har andre tips til hva annet jeg kan gjøre med de? Gjerne noe annet enn søt bakst/dessert og drikke. Anonymkode: 9788a...d40
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Wok https://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/wok-med-chili-og-banan/ https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/gronnsaker-og-poteter/wok-med-banan-og-nøtter Anonymkode: 1ec97...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Tørke bananskiver? Flyvende Jakob? Lammegryte med banan? Svinefilet med banan? Anonymkode: 6c495...a8b 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 Fryser ned modne bananer og bruker i smoothie. Ikke fult så modne bananer bruker jeg i flyvende Jakob (eller lignende rett). Anonymkode: 614e2...f01
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 https://matpaabordet.no/2022/03/31/bakt-havregrot-med-baer-og-banan-den-beste-frokosten/ Bakt havregrøt! Anonymkode: ee352...773 1
Nevrosererroser Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Moquecca, brasiliansk fiskegryte med banan. Mange bruker plantain men banan fungerer også godt om bananene fortsatt er litt faste. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Jeg bruker mye av bananene jeg bruke i ulike wok varianter,på brødskive sammen peanøttsmør, havregrøten og denne afrikanske gryten 2 bokser (800 gr.) skylte og avrente kikerter 1 grovhakket løk 1 spiseskje Hot Madras curry litt olje til steking 2 dl usaltede peanøtter 1 1 boks hakkede tomater 2 medium store faste bananer 1 dl kokosmelk havsalt og sort pepper etter smak 2 spiseskjeer lønnesirup 1 til 2 spiseskjeer friskpresset sitronsaft Dampet basmatiris eller brun ris Frisk hakket koriander til servering Sett over vann til risen og dropp den i når vannet koker sammen med litt salt. I en dyp panne varmer du litt olje og freser løk og curry i noen minutter. Tilsett kikertene og rør de godt inn. La dette surre i noen få minutter før du tilsetter tomatene, peanøttene og bananene i tykke skiver. La alt koke i vel fem til syv minutter men ikke rør for mye, da vil bananene lett løse seg opp. Trekk kjelen av platen og tilsett kokosmelken. Smak til maten med havsalt, pepper, lønnesirup og sitronsaft. Server gryten over risen og dryss over litt frisk hakket koriander før servering. Anonymkode: 0686d...268 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg bruker mye av bananene jeg bruke i ulike wok varianter,på brødskive sammen peanøttsmør, havregrøten og denne afrikanske gryten 2 bokser (800 gr.) skylte og avrente kikerter 1 grovhakket løk 1 spiseskje Hot Madras curry litt olje til steking 2 dl usaltede peanøtter 1 1 boks hakkede tomater 2 medium store faste bananer 1 dl kokosmelk havsalt og sort pepper etter smak 2 spiseskjeer lønnesirup 1 til 2 spiseskjeer friskpresset sitronsaft Dampet basmatiris eller brun ris Frisk hakket koriander til servering Sett over vann til risen og dropp den i når vannet koker sammen med litt salt. I en dyp panne varmer du litt olje og freser løk og curry i noen minutter. Tilsett kikertene og rør de godt inn. La dette surre i noen få minutter før du tilsetter tomatene, peanøttene og bananene i tykke skiver. La alt koke i vel fem til syv minutter men ikke rør for mye, da vil bananene lett løse seg opp. Trekk kjelen av platen og tilsett kokosmelken. Smak til maten med havsalt, pepper, lønnesirup og sitronsaft. Server gryten over risen og dryss over litt frisk hakket koriander før servering. Anonymkode: 0686d...268 Høres veldig godt ut. Må prøve om jeg finner noen bananer som ikke er så modne. Anonymkode: 9788a...d40
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres veldig godt ut. Må prøve om jeg finner noen bananer som ikke er så modne. Anonymkode: 9788a...d40 Jeg har faktisk lagd det med bananer midt i mellom og det går fint Jeg kjøper jo ikke lenger bananer på butikken så da bruker man det man finner Anonymkode: 0686d...268 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 pannekaker med banan i? Anonymkode: a74f9...f2e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 Bananer i pysjamas Anonymkode: 31f55...2b6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bananer i pysjamas Anonymkode: 31f55...2b6 https://bakvattnetonline.wordpress.com/2019/09/24/kvallsgott-utan-pretentioner/ Her det i alle fall bananer i morgenkåpe. Svenskene byr også på banan på pizza (ikke uvanlig) og den tidligere nevnte Flygende Jakob. Hvorfor er det så mye bananer i svensk mat? Anonymkode: e160f...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 Flamberer i konjakk- med is til Anonymkode: bbf3b...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå