Gå til innhold

Frokost for den kresne tenåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenåring som ikke vil ha brød, polarbrød, knekkebrød, rundstylkke, grøt, frokostblanding .....

Så trenger tips til frokost-

Anonymkode: 9cb58...a73

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenåring som ikke vil ha brød, polarbrød, knekkebrød, rundstylkke, grøt, frokostblanding .....

Omelett med masse godt.

Posjert egg, avocado, bacon toast. 

Kjøleskapsgrøt med friske bær. 

Arme riddere. 

Toast/panini.   

Min tenåring er glad i dette i helgene. 🤗

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde en periode da han bare ville ha stekt egg (evt med bacon), eller ostesmørbrød i micro. Men han lagde selvfølgelig frokost og kvelds selv da han var tenåring.

Anonymkode: 59259...861

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenåring kan lage sin egen frokost.

Anonymkode: f8a06...4fe

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenåring kan lage sin egen frokost.

Anonymkode: f8a06...4fe

Ja, selvfølgelig. Men blir vanskelig å lage noe når hun ikke vil ha noe som helst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, selvfølgelig. Men blir vanskelig å lage noe når hun ikke vil ha noe som helst.

Men VIL hun ha mat på morgenen, eller er det mor som tvinger i henne mat?

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må man spise frokost, da? Jeg har alltid hatt elendig matlyst på morgenen og spiser ikke frokost

Anonymkode: 489ab...c10

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dropp frokosten da vel. Kan umulig være sulten hvis ingenting smaker godt. 

Anonymkode: d45c3...fe0

• Liker 4
Skrevet

Frokost er et måltid man fint kan klare seg uten. Hvis hun ikke erstatter den med å fylle på med usunne (les boller, chips og/eller sjokolade) alternativ senere, ville jeg latt henne slippe hele frokosten. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Tenåring kan lage sin egen frokost!

Anonymkode: a37e7...180

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Får lære seg å spise som vanlige folk da vet du. Din jobb som forelder å lære han dette. Vil ikke ha, betyr ikke at han dør av å spise det, så sant det ikke er allergier i bilde, da løser du i så tilfelle med å skaffe det han tåler. 

Anonymkode: b7236...9c7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil man ikke ha frokost, så er jo ikke det noen krise. 
Men du kan jo foreslå en frukt, yoghurt, smoothie, el.l om ungdommen selv vil ha noe, men ‘det vanlige’ ikke frister

Anonymkode: 30ea7...e1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bry meg om tenåringen min fikk i seg frokost med mindre det er tale om spiseforstyrrelser. 

Anonymkode: 50740...f48

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har perioder selv der brød/korn i alle former byr meg imot, har nok en lett intoleranse?

Et kokt egg, en halv avokado, litt gresk youghurt er gjerne min frokost da.

Drikker også et glass vann ganske rett etter at jeg står opp. Da får jeg som oftest matlyst etter ei lita stund.

Anonymkode: a8fd0...693

Skrevet

Tenåringene lager frokost selv. Om noe de ønsker mangler må de gi beskjed. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (På 8.7.2022 den 14.32):

Frokost er et måltid man fint kan klare seg uten. Hvis hun ikke erstatter den med å fylle på med usunne (les boller, chips og/eller sjokolade) alternativ senere, ville jeg latt henne slippe hele frokosten. 

Evt om man starter med spiseforstyrrelser. Jeg startet med å droppe frokost som tidlig tenåring. Så greit med fokus på å få i småspiste tenåringer frokost og lage matglede med sunn frokost. 

Anonymkode: fdc9b...08f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Evt om man starter med spiseforstyrrelser. Jeg startet med å droppe frokost som tidlig tenåring. Så greit med fokus på å få i småspiste tenåringer frokost og lage matglede med sunn frokost. 

Jeg har ikke spist frokost siden jeg var 10-11 år gammel og har aldri vært i nærheten av å være spiseforstyrret. Jeg er ikke sulten før noen timer etter at jeg har stått opp, og ts sier ingenting om at tenåringen er småspist, bare at hun er kresen når det gjelder frokostmat.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (23 timer siden):

Jeg har ikke spist frokost siden jeg var 10-11 år gammel og har aldri vært i nærheten av å være spiseforstyrret. Jeg er ikke sulten før noen timer etter at jeg har stått opp, og ts sier ingenting om at tenåringen er småspist, bare at hun er kresen når det gjelder frokostmat.

Men det var svar til de som sa at tenåringen burde ordne det selv. Det kan jo være en grunn for at ts gjerne vil ha i den mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en som heller ikke er så glad i brød/polarbrød/knekkebrød/rundstykker. 

Han spiser gjerne yoghurt til frokost, liker også stekt egg med div til. Frokostblanding noen ganger. 

Anonymkode: 327cb...353

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Enig i at tenåringen kan lage sin egen frokost, men det er jo lov å foreslå ting for ham/henne ;)

Min kresne tenåring liker å spise ostesmørbrød - to brødskiver med ost og skinke stekt i en sånn smørbrødgrill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...