AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Del Skrevet 8. juli 2022 https://www.cam.ac.uk/research/news/slim-people-have-a-genetic-advantage-when-it-comes-to-maintaining-their-weight hva mener dere om denne forskningen? Anonymkode: 5dd16...be2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Del Skrevet 8. juli 2022 At det er ganske selvsagt, men bra at det endelig har forskning som støtter det. Det er jo mange tilfeller hvor et søsken er overvektig og et slankt, med lik mat og oppdragelse. Anonymkode: d815a...3cd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Del Skrevet 8. juli 2022 Gener og sosial arv kan påvirke hva du spiser (kalorier inn) og hva du forbrenner (kalorier ut). Men det er viktig å ikke glemme at ingen er genetisk anlagt til å legge på seg fett på kaloriunderskudd. Anonymkode: 92096...e8f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Del Skrevet 8. juli 2022 Ja, det er riktig det. Anonymkode: a86fc...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Del Skrevet 8. juli 2022 Det er helt åpenbart. Fuck de som påstår det motsatte. Antagelig er det de som kan spise,spise og spise nesten hva de vil uten å legge på seg. De dømmer alt for lett. Anonymkode: c678a...683 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Del Skrevet 8. juli 2022 Noen forbrenner lite å legger på seg masse mens andre forbrenner mer å legger på seg lite. Ser det hos mange. Noen har også evnen til å overspise veldig, og ser ut til å ikke ha noen metthetsfølelse knyttet til fett og sukker .. jeg mener å ha hørt at små barn som spiser mye fett i oppveksten, får flere fettceller og igjen da blir fortere overvektig som voksen. Men da snakker vi veldig mye dårlig mat, ikke en McD meny i ny og né.. Anonymkode: 59f85...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Del Skrevet 8. juli 2022 Sitat Three out of four people (74%) in the STILTS cohort had a family history of being thin and healthy… Sitat “Some people are just not that interested in food whereas others can eat what they like, but never put on weight… Denne forskningen virket ikke konklusiv eller seriøs. Veldig mye «may have» skrevet i den. De tok mange tynne, feite og så om det var noen fellesnevnere og regner ut en riskfaktor. Men de skrev ikke hvor nøyaktig riskfaktoren var, de skrev heller ikke at det faktisk var relatert til overvekt, 15 000 stk er ikke er stor nok gruppe heller. Særlig ikke om de er fra samme land. Alle vet at folk har forskjellig metabolisme, dette gjør at noen kan spise det samme og en er syl tynn, mens en er små chubby (fortsatt normalvektig). Ikke at noen spiser det samme og en er ben-tynn og den andre morbidly obese. Det GÅR ikke. for å være så i ekstrem fedme kategorien må man spise mer enn 4000 kalorier hver dag.. that’s on you og ja oddsen for å være tynn om foreldrene dine er tynne er stor, mest fordi de antagelig har et bedre kosthold og forhold til mat. og som overvektig selv, syntes jeg det er skadelig å prøve å komme ut med en unnskyldning andre kan bruke til å ikke endre livsstil. Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg er overvektig.. jeg spiser ganske mye sukker hver dag. Man kan argumentere for at jeg er genetisk satt opp til å bli lettere avhengig av sukker, ja, men det er fortsatt mitt eget valg. Når jeg spiser ok og trener går jeg faktisk ned i vekt. Surprise surprise. Anonymkode: dd666...085 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Del Skrevet 8. juli 2022 OK, gå å vei 300 kg fordi en artikkel sa det går greit. Dere feite bruker hva som helst som en unnskyldning for å være feit, lat og usunn. Bare fortsett å spis, du! Anonymkode: 122cc...9d4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Del Skrevet 8. juli 2022 Uavhengig om det er gener eller hva du handler på Rema som får en til å bli overvektig, så er jeg ganske sikker på at ved å spise likt og trene likt som en som ikke har samme problematikk med vekten-vil få samme reslultat på både kropp og helse! Syns det er ganske fantastisk at vi har de muligheten å forme oss selv💛 men om man velger å gripe den muligheten er noe annet.. at man ikke gjør det å forblir misfornøyd er veldig rart.. Anonymkode: 59f85...347 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #10 Del Skrevet 8. juli 2022 Lite oppsiktsvekkende. Har man god forbrenning kan man spise mer, er den dårlig må man passe på eller bli tjukk. Anonymkode: e214f...d74 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): OK, gå å vei 300 kg fordi en artikkel sa det går greit. Dere feite bruker hva som helst som en unnskyldning for å være feit, lat og usunn. Bare fortsett å spis, du! Anonymkode: 122cc...9d4 Heller feit enn kunnskapsløs, fordomsfull, intolerant og empatiløs. Å gå ned i vekt er enkelt sammenliknet med muligheten for å få transplantert en ny personlighet....... Anonymkode: 50a14...f56 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): OK, gå å vei 300 kg fordi en artikkel sa det går greit. Dere feite bruker hva som helst som en unnskyldning for å være feit, lat og usunn. Bare fortsett å spis, du! Anonymkode: 122cc...9d4 Eh? Det er jo ikke det som er poenget! Poenget er at folk er FORSKJELLIGE, og derfor trenger forskjellig og skreddersydd opplegg om de skal klare å gå ned i vekt. Men neida, man fortsetter med mantraet "spis mindre, tren mer" som om alle er like og det er like lett gjennomførbart for absolutt alle. Du virker litt enkelt møblert. Anonymkode: d815a...3cd 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne forskningen virket ikke konklusiv eller seriøs. Veldig mye «may have» skrevet i den. De tok mange tynne, feite og så om det var noen fellesnevnere og regner ut en riskfaktor. Men de skrev ikke hvor nøyaktig riskfaktoren var, de skrev heller ikke at det faktisk var relatert til overvekt, 15 000 stk er ikke er stor nok gruppe heller. Særlig ikke om de er fra samme land. Alle vet at folk har forskjellig metabolisme, dette gjør at noen kan spise det samme og en er syl tynn, mens en er små chubby (fortsatt normalvektig). Ikke at noen spiser det samme og en er ben-tynn og den andre morbidly obese. Det GÅR ikke. for å være så i ekstrem fedme kategorien må man spise mer enn 4000 kalorier hver dag.. that’s on you og ja oddsen for å være tynn om foreldrene dine er tynne er stor, mest fordi de antagelig har et bedre kosthold og forhold til mat. og som overvektig selv, syntes jeg det er skadelig å prøve å komme ut med en unnskyldning andre kan bruke til å ikke endre livsstil. Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg er overvektig.. jeg spiser ganske mye sukker hver dag. Man kan argumentere for at jeg er genetisk satt opp til å bli lettere avhengig av sukker, ja, men det er fortsatt mitt eget valg. Når jeg spiser ok og trener går jeg faktisk ned i vekt. Surprise surprise. Anonymkode: dd666...085 Jeg tolker det ikke dithen at det blir en unnskylding- men det kan si noe om at man må være forberedt på å leve på svært lite kalorier for å gå ned. Mine foreldre er begge ekstremt tynne (bmi type undervekt)- men både min bror og jeg har vært tykke fra vi var små. For å holde vekt må jeg leve på et minimum av kalorier, og sukker, pizza, junk skjer aldri. Anonymkode: 5dd16...be2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt åpenbart. Fuck de som påstår det motsatte. Antagelig er det de som kan spise,spise og spise nesten hva de vil uten å legge på seg. De dømmer alt for lett. Anonymkode: c678a...683 Min mann spiser «hva han vil» uten å legge på seg. Greia er at det han vil spise er ganske små mengder. Han tar to sjokoladebiter og lar resten ligge på bordet.. Anonymkode: 26bd0...566 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg har PCOS, lever på max 1200 kcal dagen, aktiv både på jobb og ellers, går opp i vekt. Var syk med lungebetennelse noen år siden, hostet og var elendig, kunne ikke spise og var uvel, 2 uker med usøtet te og yoghurt naturell med bær om jeg fikk i meg det, og jeg gikk opp i vekt. Trener jeg HIIT, går opp i vekt. Spiser jeg melkeprodukter, opp i vekt. Løper jeg i stedet for å gå eller jogge rolig - opp i vekt. Kaloriunderskudd i mitt tilfelle fører ikke til vekttap. Jeg inviterer den som vil til å leve med meg i 4 uker, dag og natt, observere alt jeg putter i meg, og du skal spise det samme, og du skal se at jeg går ikke ned, men det gjør du. Faster automatisk ca 16 timer per døgn. Anonymkode: e4bb7...c60 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min mann spiser «hva han vil» uten å legge på seg. Greia er at det han vil spise er ganske små mengder. Han tar to sjokoladebiter og lar resten ligge på bordet.. Anonymkode: 26bd0...566 Ja vel. Jeg kjenner folk som ikke legger på seg selv om de spiser mye. Min stefar blant annet spiser mye. Han spiser mer enn det moren min gjør,selv om hun er rund og han er tynn. Anonymkode: c678a...683 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #17 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min mann spiser «hva han vil» uten å legge på seg. Greia er at det han vil spise er ganske små mengder. Han tar to sjokoladebiter og lar resten ligge på bordet.. Anonymkode: 26bd0...566 Overvektige har en tendens til å underrapportere hva de faktisk spiser. Anonymkode: 792af...b4e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #18 Del Skrevet 8. juli 2022 Ja jeg har selv lav forbrenning og er normalvektig, men søsteren min har rask forbrenning og er veldig undervektig, men jeg tror avvikene veldig skjelden er så store at det gjør det umulig å være normalvektig, uansett hvilken side av spekteret man er på. Tror problemet oftere er at man ikke er klar over at man spiser for mye og derfor tror man bare er "naturlig" overvektig, eller man spiser alt for lite fordi man ikke interesserer seg for mat eller man glemmer å spise Anonymkode: bc8ff...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #19 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har PCOS, lever på max 1200 kcal dagen, aktiv både på jobb og ellers, går opp i vekt. Var syk med lungebetennelse noen år siden, hostet og var elendig, kunne ikke spise og var uvel, 2 uker med usøtet te og yoghurt naturell med bær om jeg fikk i meg det, og jeg gikk opp i vekt. Trener jeg HIIT, går opp i vekt. Spiser jeg melkeprodukter, opp i vekt. Løper jeg i stedet for å gå eller jogge rolig - opp i vekt. Kaloriunderskudd i mitt tilfelle fører ikke til vekttap. Jeg inviterer den som vil til å leve med meg i 4 uker, dag og natt, observere alt jeg putter i meg, og du skal spise det samme, og du skal se at jeg går ikke ned, men det gjør du. Faster automatisk ca 16 timer per døgn. Anonymkode: e4bb7...c60 At du faster 16 timer hvert døgn er jo irrelevant hvis du spiser opp for resten av dagen de resterende timene. Melkeprodukter osv. betyr vel heller ikke at du går opp i fett vekt, men da er oppblåst, holder på vann eller får muskler(av hiit trening). PCOS kan gjøre det litt vanskeligere å gå ned i vekt, ikke umulig. Og det er ikke mulig for kroppen din å opprettholde masse fett (hvis du er overvektig) om du spiste så lite som 1000kalorier om dagen. Det er fysisk umulig, Kroppen forbrenner nesten det dobbelte bare av å ligge stille. Blir som å påstå at du kan kjøre en bil fra oslo til hamar på tom tank. Anonymkode: dd666...085 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #20 Del Skrevet 8. juli 2022 Gammelt nytt. Anonymkode: 07bce...1dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå