Gå til innhold

Populær vin/champagne for date - kvinner 20-30 årene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drikker svært lite selv, og når jeg først gjør det går det oftest i øl eller en form for vodka blanding/drink.

Hva er populære merker/typer Hvitvin og Champagne å anbefale for en date med damer i 20-30 årene?
Skal en tur innom vinmonopolet og tenkte å få kjøpt med meg med litt ulike varianter.

Har jo alltid hørt om Rose, Moet etc. men muligens disse ligger over mitt budsjett.
Tenkte på noe mellom ca 200-600kr flasken, men kan sikkert gå enda høyere bare ikke noen eldgammel tusenkronersvin.

Anonymkode: b69ea...345

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Chablis og chardonnay, -hilsen bartenderen 

Anonymkode: fd89e...799

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig foretrekker jeg øl, og blir langt mer sjarmert av en boks urge enn dyr vin.

Fritt oversatt: Du vil ha langt mer suksess med å vise at du lytter til og får med deg hva dama liker, enn med å prøve en 'one size fits all'.

Anonymkode: 00d4f...b09

• Liker 1
Skrevet

Pst: de ansatte  på polet har peiling!

Gjest AprilRyan
Skrevet

Ja, jeg ville prøvd å spørre om hva hun liker. Jeg er for eksempel ikke glad i champagne og hvitvin er heller ingen favoritt.

For min del trenger det ikke å være dyrt, men kom gjerne med noe annet enn Falling feather og annet drit som nordmenn er så glad i. Ville spurt på polet så kan de sikkert finne litt forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hva slagt type damer du dater. Prosecco er populært sommerstid, og billigere enn Champagne. De fleste vil synes det er helt greit tenker jeg, men du har alltid noen som forventer høyere prisklasse også. Og det ser jo ut som du har råd til det. Et godt tips å spørre på polet. Det er jo veldig avhengig av om du bare skal drikke vinen, eller om du skal servere noe mat til.

Anonymkode: ef6ba...41c

AnonymBruker
Skrevet

Tørr og tropisk, trenger ikke være dyrt. Matua, meinklang.

Anonymkode: 4ed8c...de8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Drikker svært lite selv, og når jeg først gjør det går det oftest i øl eller en form for vodka blanding/drink.

Hva er populære merker/typer Hvitvin og Champagne å anbefale for en date med damer i 20-30 årene?
Skal en tur innom vinmonopolet og tenkte å få kjøpt med meg med litt ulike varianter.

Har jo alltid hørt om Rose, Moet etc. men muligens disse ligger over mitt budsjett.
Tenkte på noe mellom ca 200-600kr flasken, men kan sikkert gå enda høyere bare ikke noen eldgammel tusenkronersvin.

ØL.

Anonymkode: 0c3e4...07f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tørr og tropisk, trenger ikke være dyrt. Matua, meinklang.

Anonymkode: 4ed8c...de8

Enig.

En bra Cremant blir heller aldri feil. 

Anonymkode: 60bfd...9ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prosecco. Ta en tørr. Mange damer tenker på sukker innholdet. Finnes mange gode fra 140-230 kr der. 

Anonymkode: 18862...af5

AnonymBruker
Skrevet

Min favoritt er Bollinger😊 Koster ca. 500 kroner. Liker cremant også, men skal være så ærlig at jeg hadde satt stor pris på en ekte champagne på date😅 Hilsen dame 34. 

Anonymkode: 61126...409

Skrevet

En "populær" god vin over 200kr er kanskje vanskelig å finne. Populære viner

er stort sett rimelige kjedelige greier.. En tørr fransk hvitvin over 200kr er bedre! Men det spørs jo om dama liker hvitvin. Ikke alle gjør det. Anbefaler at du har både rødvin og øl i bakhånd. Og ikke lat som om du har greie på vin hvis du ikke har det.. vær ærlig og si at du ikke drikker så mye vin selv! 

Noen favoritter:

https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/robert-denogent-macon-villages-les-sardines,2152726

https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/louis-jadot-macon-villages-grange-magnien,1969812

https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/xavier-monnot-bourgogne-les-grandes-coutures-chardonnay,2287872

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 10.23):

Damer i 20-30 årene er så mangt, det samme er settingen og smaksløkene..
Skal dere spise mat, så er det kanskje andre viner du bør velge en hvis dere bare skal dele en flaske vin. 
Er det, det siste som gjelder, så hadde jeg styrt unna Chablis, smørsmaken er det ikke alle som digger. Pouily-Fumé er nice, 100% Sauvignon blanc, god fylde, men lette viner å drikke. 
Champagne virker litt desperat spør du meg, og Moet er liksom litt harry.. Personlig så er jeg veldig fan av Nicolas Feuillatte og spesielt Billecart-Salmon, men hvorfor ikke ta til takke med en god Crémant til halve prisen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 10.23):

Har fått snøret i bånn med kun en rødvin kalt "Fredag". Koster 120,- og kommer i en lekker plastflaske med skrukork😅 

Anonymkode: 37773...1b4

Skrevet

Spørs jo litt hvem hun er :) 

Champagne, nesten uansett merke, bør være en innertier.

Chablis er både kvalitet, og i tillegg noe som slår an bredt. Så jeg ville kanskje satset på det.

Hvis hun ikke eier kvalitetssans, er prosecco eller søt, tysk riesling sikkert en innertier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...