AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Jeg har kommet inn på en bachelor via nettstudier, og dette er jo kostbart, men jeg er i jobb og kan derfor ikke ta en «vanlig» bachelor. Alle stillinger «lengre opp» i systemet, krever bachelor. Jeg kan kvalifisere for lederstillinger hos min arbeidsgiver, med bachelor i administrasjon og ledelse på topp av utdanningene jeg har i dag. Har nå grunnlønn på 502000 og en gjennomsnittlig bruttolønn på 700 000 årlig etter overtid og tillegg. Jeg tror jo derfor at jeg kan ta meg råd til å ha litt mer studielån. hvis jeg takker ja nå så er det bindene, og jeg har ikke råd å delbetaling 11 000 i mnd uten å få støtte fra Lånekassen - får man lån til skolepenger uansett? Jeg har allerede søkt om støtte til fagskoleutdanningen jeg skal ta siste semester på nå, må jeg da slette denne søknaden og legge inn en ny? Hvordan funker dette? Jeg har bare 7,5 studiepoeng fra høyskole fra tidligere. er så redd for å takke ja, og deretter ikke få innvilget lån fra Lånekassen og sitte i klisteret.. Anonymkode: eefc5...5c3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Hvilket nettstudier er det? Det står ofte på nettsidene om de er godkjent fra lånekassen eller ikke. Anonymkode: 26b8c...9bb
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Her bør du absolutt ta kontakt med lånekassen direkte for å få riktig svar. Sjekk nettsidene deres og ta kontakt på tlf slik at du får spurt om alt du lurer på. Og be om bekreftelse på de svarene du får på mail, slik at det ikke er noe spørsmål om at du har fått/gjort alt riktig i en tvilssituasjon. Anonymkode: 10899...2b6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 Sjekk på nettsidene til lånekassen. Der kan du logge deg på og se om du får støtte. Anonymkode: ba4b3...db2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Sjekk med arbeidsgiver også, er endel av disse som koster videreutdanning for ansatte. Hos oss gjør vi dette om det er relevant utdanning for stillinger i vår bedrift. Vi sponser utdanningen mot at du fortsetter å jobbe hos oss i 24-36 mnd etter utdanning er ferdig. Slutter du innen denne tiden er omme kan vi kreve tilbakebetaling av skolepenger (reguleres av kontraktsfestet avtale i hvert enkelt tilfelle) Anonymkode: 7d1bb...350
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Det står på nettsidene at utdanningen er godkjent for støtte fra Lånekassen. Kanskje jeg kan høre med arbeidsgiver ja, tusen takk for tipset ☺️Ts Anonymkode: eefc5...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå