Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min har akkurat begynt. Hun er 8 måneder. Er dette normalt?

Anonymkode: c9dbb...3ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Min begynte også å krabbe da hun var 8 mnd. Et par uker senere begynte hun å reise seg. Så greide hun å sette seg fra stående posisjon. Nå løper hun langs møbler (11 mnd), men går ikke på egenhånd.

Anonymkode: 257de...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Min begynte å krabbe da han var 4 måneder, men han er tidlig ute. 

Anonymkode: e10cd...501

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine begynte å krabbe da de var 8 mnd. Det var det eneste de gjorte til samme tid. Den ene hadde nesten ikke kommet seg fremover før hun begynte å krabbe, ålet seg litt frem fra 7,5 mnd. Hun reiste seg uken etter at hun begynte å krabbe og gikk da hun var 11 mnd. Den andre hadde ålt seg fremover fra hun var 5 mnd. og gikk da hun var 15 mnd. Jeg husker at det var mange i begge barselgruppene som begynte å krabbe rundt 8 mnd, så jeg har inntrykk av at det er vanlig i hvert fall. Det var noen som var både flere mnd. senere og flere mnd. tidligere ute, og det er også helt normalt. 

Anonymkode: c2bf0...113

Skrevet

Tror hun var 7 eller 8 måneder! Helt normalt 🙂

Skrevet

Ganske vanlig tror jeg :) Min krabbet aldri, han ålte seg rundt til ca 10/11 mnd før han reiste seg opp å gikk plutselig 🙊 Mange variasjoner her.

Skrevet

"Army crawl" fra ca 9 måneder. Krabbet på knærna ett par uker senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Ålte seg på gulvet fra 6 mnd. Gikk på hender og føtter fra 8-9 mnd. Gikk ikke før 13 mnd, annet enn langs møbler.

Han krabbet i lek etter et halvt år i barnehagen, når hundelek ble populært.

Anonymkode: 62198...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine begynte da de var 6 måneder. 

Anonymkode: 1bbe2...4d9

Skrevet

Min begynte rundt 5-6 månder. Er jo veldig forskjellig fra barn til barn. Noen hopper jo over krabbingen også. Hadde ikke stresset med det 😊

AnonymBruker
Skrevet

6 mnd.

Anonymkode: 0c61d...64d

AnonymBruker
Skrevet

Min har nettopp begynt å åle seg fort, ved 7-7,5 mnd. Vanskelig å seie akkurat, det har gått dag for dag frå slow motion bevegelse, til at han kjem seg rundt dit han vil. Så får vi sjå om "ordentlig" krabbing kjem eller ikkje..

Anonymkode: bb7ef...ff7

Skrevet

Eldste begynte å krype på alle fire rett før 6 mnd og gikk når hun var 9 mnd. Veldig tidlig ute. Yngstemann var rundt 8 mnd når han knekte koden på å krypingen 😅 Begynte å gå når han var 13 mnd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min har akkurat begynt. Hun er 8 måneder. Er dette normalt?

Anonymkode: c9dbb...3ab

I følge helsesøster var mine ca 1 måned forsinka da de begynte med det ved 10 mnd. Men igjen så gikk de ved 12 mnd, sent ute med en ting så ble de kjapt over på noe nytt. 

Anonymkode: 49471...5a5

Skrevet

vår begynte å krabbe da han var 7 og en halv mnd. Gikk uten støtte når han var 11.

AnonymBruker
Skrevet

Tror 8 måneder er omtrent helt på gjennomsnittet! Så ja, veldig normalt 😊

Anonymkode: 0983f...1fe

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva som er normalt. Min krabbet ved 6-7 mnd. Gikk da han var 9

Anonymkode: b727f...ead

Skrevet

Nummer en krabbet aldri, gikk rett fra åling til gange da han var 9 måneder. Nummer to krabbet heller aldri, men akte seg på rompa, og gikk rett fra aking til gange da han var 15 måneder. To helt ulike, og ingen krabbet altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...