Gå til innhold

flytter til Thailand!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg og en vennine skal flytte til Thailand etter 3. året med videregående.Planen er å jobbe først et halvt år, og reise litt etter det :D :D :D

Er litt halv nervøs for å reise ned med en sekk på ryggen bare, men er fast bestemt på å fullføre det! Noen som har gjort det? Og har erfaringer med å jobbe der nede? Vi skal også ta en rundtur innom indonesia, singapore og malaisia.... :kul::kul::kul:

jeg gleder meg sånn!! Men har dere noen erfaringer/råd/tips/???

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei,

Vel, har reist som ryggsekkturist der nede. Et billig land å leve i,men en jobb som dere kan få:cafe' osv, osv osv. er 500 kr. i måneden(?) ,og DET' er vel ikke akkurat noe å skryte av. Men men.....

Dere kan bo veldig bra for 200 kr.hver.

Dere kan bo ålreit for 100 kr.hver

Dere kan bo mindre enn greit for 50 kr.

Og dere kan bo "ille" for 30 kr.natten

Jeg og en veninne gikk tom for penger og bodde SKIKKELIG ille for 15 kr.,men blir jo veldig vant til standaren,og dessuten er man ute hele dagen så det betydde ikke noe,men er litt vanskelig å dusje i i et tun,gå på do og tømme bøtta i en skråning etterpå osv.

Kunne ikke akkurat ikke invitere gutter med "hjem" da' ;-)

Men er litt stuselig å 'bare' ligge på stranden hele dagen.Dere vil jo oppdage + reise rundt også. De typiske ryggsekk plassene er i sør.Så ta fly til Phuket(men IKKE bo der..iallefall ikke pattaya..mange prostituerte os. osv. og gamle tysker menn).

Reis derifra til noen av øyene.Det er IKKE vanskelig å finne frem.Alle hjelper dere.Alle vil jo ha dere på sin buss,TOG osv. Står reiseguider OVERALT. På flyplassen ta taxi til en av plassene der går båt fra.Taxi sjåførene vet 100% sikkert hvor dere vil(selv om ikke dere vet.Han kjører sikker hundrevis av backpackere om dagen.Si dere vil følge strømmen og ta båt til der han synes.....alt ordner seg)

Det er øyene som er finest å dra til. Båtturene vare alt fra 1 time til 3.Ta med toalettpapir i håndveske ALLTID.Er ALDRI toalettpapir på noen cafeer,båter puber osv. sov. ,men en kan jo selvsagt kjøpe dette i butikker der nede.

Båtturene er litt dyre..50-100 kr.

Men bergen en god del penger..blir nok en del festing der nede...for det KRYR OG VRIMLER av ungdommer på backpacking !!

Det er den del skandinavier som lever der nede,men de jobber for dykkerkurs osv. ,så visst dere har dykkerlappen og er instruktører går jo dette fint og lønnen er bedre!. Det er jo turister som nytter seg av disse tilbudene så de betaler mer.

Så 3 mnd. i Thailand,trenger dere nok 40.000 i lommer penger!!!

Overnatting,båtturer fra øy til øy,mat,drikke(fest),buss,kanskje litt massasje(profesjonell),dykkerkurs(?) osv. osv.Og vips går pengene.

Går med MYE penger når en vil kose seg og være med på ting og tang i tillegg.

Synne

Hadde spart meg opp så MYE penger som overhodet mulig jeg,og så bare KOST meg der nede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

da trenger jeg altså 80.000 siden vi skal være der i 6 mnd! får jobbe så en hest! :D

Jeg tenker sånn typisk..hva er der å bruke penger på og tror alt er billig,men bruker de nok fort opp ja..

Men de fatter engelsk der nede?

Er det mye hai og ekle små kryp(slanger osv) der nede?

Jeg tenker på å kjøpe videokamera der nede jegg, er ikke sånne ting veldig billige? :o

Gleder meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Vel, i Bankok er det billigst,og der kan man få kjøpt ordentlige varer.Rundt om på disse øyene er det mye turistpreg,og er ikke alltid sikkert at man får skikkelige merkevarer osv.(mye kopier).

men hadde faktisk kjøpt videokamera i Noreg.

Skikkelige butikker som driver med salg av kamera osv. opererer med stive priser.Vet ikke nøyaktig,men er nok billigere enn i Noreg,men alikevel dyrt.Og skulle det være noe galt med kamera ditt når du kommmer hjem er det vanskelig å få ordnet det fordi du ikke har kjøpt det hos dem osv.

Kjøpte kontaktlinser dere nede,og de var nesten like dyre som i Norge.

Er ikke så mye krypdyr der nede.Litt små-små-små maur eneste.Men de kryper IKKE på deg osv. Er egentlig ikke et stort problem.

På badestrender osv. er det nesten helt ufarlig ang. haier osv. Er nok hai langt langt utpå sjøen..

Så ikke en eneste slange jeg,utenom en sånn mann som passet på noen.Gikk noen ganger gjennom en slags skog på en øy for å komme til en strand,var helt ufarlig...,skjedde ingenting med oss iallefall.

Det som er sikkert iallefall,er at det er MNAGE backpackere i Thailand.Vi ble kjent med folk med en' gang!

Tok toget(1 klasse anbefales...ikke så mye dyrere enn 2 el.3 klasse heller,der det kryr av mennesker,vifter i gangene,og masse fluer.1 klasse holder norsk standard) fra bankok til en el. annen plass i sør.Husker ikke.Men når vi bestillet spurte vi bare hvor vi skulle gå av(de anbefalte oss en plass),og dere skulle tydligvis nesten alle backpackerene av også.

Så derifra ante vi IKKE hvor vi skulle.Tok minutt for minutt...KJEMPEGØY.Møtte to gutter der vi gikk av toget,og vi bestemte oss for å slå følge i sammen.Var maaaange reiseguider der som ville vi skulle dit og dit og dit. Var litt lotto hva vi valgte,men følgte litt strømmen osv.

Men belag dere på mange båt-turer....og husk toalettpapir:-)

Hadde kjøpt meg en billett,og går dere ALDELES tom for penger mot slutten,eller lengter hjem;-),så er det bare til å booke om billetten senest syv dager før avreise.SÅ om 6 planlagte måneder blir til 4 er vel ingen krise..???

Men hugs å få tillatelse til å være 6 mnd. Tror 3 er max over hvor lenge en kan være i utlandet.

Begynne å spare penger nå da;-)

Synne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

Hva med å reise på backpacking da...og få med seg flere land og kontinenter enn kun Thailand.

For 2 år siden reiste jeg og en veninne fra Oslo til:København-San Fransisco-Los Angeles-Australia(inn til Cairns,ut fra Melbourne),Fiji-øyene-Thailand(inn til Bankok,ut fra Phuket),og så hjem!

Dette kostet da 14400 TOTALT for flybillettene.Synes det er kjempebillig jeg' da..

Her er SAS sine priser på sånn jorda rundt billett.Dere kan sikkert få det littegrann billigere også????

https://www.scandinavian.net/EC/Appl/Home/F...%253DNO,00.html

Synne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...