Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min har vært gift i 10 år og har det svært godt sammen med to barn. Vi er begge i 40-åra. Vi er åpne om alt sammen. Trygge på hverandre og stoler på hverandre.

Han har vært åpen om at en kollega av ham flørtet med ham på fest en gang. Hun sa han var det hun anså som drømmemannen og skulle ønske han var singel. Han hadde flørtet litt tilbake. Det går greit og jeg har ikke vært sint på ham for dette. Setter ærligheten hans fremfor alt. Han har lovt meg at han skal fortelle om hun tar kontakt igjen. Jeg er ikke av den sjalu typen og det siste jeg vil være en kontrollerende. Syns til og med det er litt smigrende at damer vil ha mannen min. Jeg vet han er kjekk:) Dette sier litt om hvor trygg jeg er på ham. Vi elsker hverandre og viser hverandre det daglig. Han har selv tatt initiativ til denne åpenheten rundt flørten. 

Etter mange måneder tok hun kontakt igjen forrige helg. På chat /messenger. Bare lurte på hva han gjorde på osv. Tonen var litt flørtende. Og syns mannen min var litt flørtende tilbake. Grunnen til jeg vet dette er at han sa alt umiddelbart etterpå og viste meg chatten da jeg spurte. Vi deler også passord på fb bare for å vise hverandre at vi ikke har noen hemmeligheter. 
Så hadde hun spurt om han hadde snap. Da han sa nei, så sa hun at det burde han få. Dette gikk han rett til meg og fortalte, og lurte på hva jeg syntes om det.

Og her sa magefølelsen min nei. Verken jeg eller mannen er særlig ivrige i sosiale medier og snap ser jeg virkelig ikke behovet for i verken mitt eller hans liv. Han sa han hadde vurdert å få det, da mest fordi det gikk mye intern vitsing på jobben via snap. Så han følte han var litt utenfor her. Han ville ha snap for å komme litt mer inn i varmen i arbeidsmiljøet.

Helt ærlig har jeg ikke så god greie på snap. Kanskje jeg blir kontrollerende likevel om jeg sier at han ikke bør få det, ihvertfall ikke nå. Magefølelsen min sier at hun vil ha ham på snap for å flørte mer og at det da er lettere å holde det hemmelig. Og uansett hvor mye jeg stoler på ham, så er han bare et menneske og til og med han kan falle for fristelsen. Dette blir litt å leke med ilden.

Hva tenker dere om magefølelsen min her? Er jeg paranoid….. eller rett og slett litt naiv? 😳😶

Jeg kunne også godt fått en liten kort innføring i hvordan snap fungerer. Er dette noe ‘alle har’ i dag eller bør jeg være på vakt når ei dame syns mannen min burde få det?

Anonymkode: 84ffa...af5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er alt ok fordi han er åpen om det? det høres ikke helt smart ut i min mening. Kanskje du føler at det gir deg en slags kontroll, men i realiteten så gjør det nok ikke det. 

Hun liker han og han underholder den tanken. Hvorfor skal de ta det lenger? 

Anonymkode: 60ea5...aa2

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvorfor en kvinnelig kollega trenger snap til ein gift mann hun har flørtet med og kan nå på messenger? Synes det virker litt suspekt. 

Anonymkode: b10b0...f00

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Veldig upassende av henne å legge seg slik etter mannen din. Men virker som dette tar opp tid hos forholdet deres- ikke bare på en morsom uskyldig måte. Her kan jo mannen din si ifra at det er upassende og at det ikke er vits å flørte med han- men det er ikke vurdert i det hele tatt eller?

Om dere hadde sett humor sammen i dette og laget snap, gått gjennom snappene fra henne sammen er noe. Men kan fort gå over styr. 
Synes mannen din kan tydeliggjøre at han er gift og uinteressert. Om hun ikke er tøs med null sosiale antenner, er det tydelig at mannen din har flørtet vell mye tilbake og gitt de signalene 

Anonymkode: 34d71...9dd

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig upassende av henne å legge seg slik etter mannen din. Men virker som dette tar opp tid hos forholdet deres- ikke bare på en morsom uskyldig måte. Her kan jo mannen din si ifra at det er upassende og at det ikke er vits å flørte med han- men det er ikke vurdert i det hele tatt eller?

Om dere hadde sett humor sammen i dette og laget snap, gått gjennom snappene fra henne sammen er noe. Men kan fort gå over styr. 
Synes mannen din kan tydeliggjøre at han er gift og uinteressert. Om hun ikke er tøs med null sosiale antenner, er det tydelig at mannen din har flørtet vell mye tilbake og gitt de signalene 

Anonymkode: 34d71...9dd

Det hadde ikke vært fair mot henne å oppføre seg sånn, og samtidig snakker nok fyren med henne når kona ikke er til stedet for å gjøre opp for det. Nei, det er ikke hun som er problemet. Om hun ER forelska så må han ha baller nok til å avvise, ikke lure henne sammen med kona i en felle som om hun har gjør noe galt når det er han som er gift, men tydeligvis synes dette er veldig gøy, å kødde med følelsene til både kona og denne dama. Det er ingenting nytt ved denne historien. Sikker gøy for han å ha to damer som vil ha han! 🙄

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenkte faktisk tanken😅 Selv om det er nokså uetisk det også. Mot henne. Men tenkte tanken som en form for uskyldig ‘hevn’ siden hun fremstår som ei som er ute etter mannen min. 

Trodde derimot ikke at snap kunne lagres og at de kan gjennomgås? At det var dette som var litt av greia med snap, at ingenting kan dokumenteres?🤔

Hun har ikke tatt mer kontakt etter at han sa han ikke hadde planer om å få seg snap. Har bedt ham avise vennlig og tydelig om hun maser mer nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det hadde ikke vært fair mot henne å oppføre seg sånn, og samtidig snakker nok fyren med henne når kona ikke er til stedet for å gjøre opp for det. Nei, det er ikke hun som er problemet. Om hun ER forelska så må han ha baller nok til å avvise, ikke lure henne sammen med kona i en felle som om hun har gjør noe galt når det er han som er gift, men tydeligvis synes dette er veldig gøy, å kødde med følelsene til både kona og denne dama. Det er ingenting nytt ved denne historien. Sikker gøy for han å ha to damer som vil ha han! 🙄

Egentlig enig i denne😌

AnonymBruker
Skrevet

Tenker høyt i mens jeg reflekterer her.

Tror jeg har kommet fram til at snap er helt uaktuelt på dette tidspunktet. Og at om hun tar kontakt igjen, må han være tydelig mot henne at han har det fint med kona si og ikke er åpen for flørt.

Om hun faktisk har forelsket seg i ham er det jo nesten litt synd på henne. Hun må nesten bare glemme ham slik at hun ikke kaster bort tiden sin og kan se seg om etter noen andre hun kan få kjærlighet tilbake fra😌

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor mye du sier at dette er et forhold hvor dere stoler på hverandre, så høres det ut som en ekstremt kontrollerende relasjon. Hadde dere stolt på hverandre hadde dere ikke hatt bekreftelses behovet (passord og løpe til hverandre ved interaksjon med det andre kjønn)

Og dessuten, jeg eier ikke bilen min fordi andre syntes den er fin. Mener ikke være frekk og dette kan godt hende kommer fra mine personlige erfaringer, men de fleste blir ikke stolte over at andre syntes partneren er kjekk. Man kan bli glad på andres vegne for at de er godt likt, men ikke stolt over å ha kapra drømmefuglen av bekreftelse fra andre. 

Til det du spør om, STORE RØDE flagg ja. Kan hende mannen din mener godt, men her høres det ut som han er langt ut på dypt vann. Mange er flinke til å fortelle seg grunner for at handlingene deres er greit, og mannen din gjør dette gjennom deres falske ord for at dere er så trygge på hverandre og han tenker sikkert «jeg gjør jo ikke noe galt, for kona vet jo om det»

På en annen side kan du ikke benekte han å ha snapchat. Men jeg syntes du kan sette ned foten på at han skal ha kåte-Hege-35-åringen der. 

Sett ned foten og se hvordan han reagerer. Du kjenner nok mannen godt og ser lett om han blir spesielt skuffet av å ikke ha kåte-Hege der. Se om han blir skuffet eller prøver vise deg trygghet. 

Anonymkode: df96b...4c2

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenkte faktisk tanken😅 Selv om det er nokså uetisk det også. Mot henne. Men tenkte tanken som en form for uskyldig ‘hevn’ siden hun fremstår som ei som er ute etter mannen min. 

Trodde derimot ikke at snap kunne lagres og at de kan gjennomgås? At det var dette som var litt av greia med snap, at ingenting kan dokumenteres?🤔

Hun har ikke tatt mer kontakt etter at han sa han ikke hadde planer om å få seg snap. Har bedt ham avise vennlig og tydelig om hun maser mer nå.

Man kan slå av og på funksjonen hvor ting blir lagret på snap. Så mannen din kan vise deg at han har på funksjonen, men rett etter slå den av. Mens funksjonen er av, blir ingenting lagret. Så kan han slå den på igjen når han ønsker betrygge deg, eller rett før han går inn inngangsdøra 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kjenner nok mannen godt og ser lett om han blir spesielt skuffet av å ikke ha kåte-Hege der. Se om han blir skuffet eller prøver vise deg trygghet. 

Det stakk litt, da han ikke klarte å skjule den vage skuffelsen av at jeg ikke syntes noe om at han fikk seg snap ja😌

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig pussig at mannen din kommer tuslende og spør om han liksom kan ha kontakt med denne damen. Han burde være såpass selv at han avviste henne klart og tydelig helt fra start. Synes den forklaringen om å komme inn i varmen på jobben virker fabrikkert, og noe han sier fordi han vil åpne opp for mer kontakt med dama. Synes sikkert det er spennende at hun legger seg etter ham.

Dette ville gjort meg irritert. For han har ikke avvist henne skikkelig tidligere, det er derfor hun fortsetter den pågående oppførselen sin. Hun mangler jo fullstendig antenner og folkeskikk slik hun oppfører seg. Og så er mannen din så smigret over denne oppførselen at han ønsker det skal fortsette.

Du bør nok følge godt med i fortsettelsen av dette. Han burde skrevet en melding til henne der det fremkommer at du vet om at hun har prøvd seg på ham, og at dere har snakket sammen om at det selvsagt ikke er greit.

Anonymkode: 00433...1d2

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han burde være såpass selv at han avviste henne klart og tydelig helt fra start. Synes den forklaringen om å komme inn i varmen på jobben virker fabrikkert, og noe han sier fordi han vil åpne opp for mer kontakt med dama. Synes sikkert det er spennende at hun legger seg etter ham.

Har har sagt ærlig at han syntes det var smigrende å bli flørtet med så åpentlyst. Så smigrende og behagelig at han gjengjelde det istedetfor å avise blankt der og da. Og holdt henne dermed litt varm. Hun tok tross alt kontakt igjen. Men nå er det stopp. Han fikk kose seg med bekreftelsen den korte tiden det varte😅

Enig i at det med å komme inn i varmen på jobb ble påtatt i denne sammenheng. Første jeg også tenkte😏 Og det sa jeg til ham også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er kontrollerende. Jeg har mange gifte mannlige kolleger på min snap. Har aldri tenkt på at konene deres skulle reagere på det. Vi er jo bare kolleger og venner. Og ja, jeg har flørtet med han ene da han var singel. Han likte ikke meg tilbake. OK, ferdig, gikk videre og vi er fortsatt venner og kolleger. 

Anonymkode: 5a0a9...427

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det stakk litt, da han ikke klarte å skjule den vage skuffelsen av at jeg ikke syntes noe om at han fikk seg snap ja😌

Men da sa du nei til hele snap appen? For den skuffelsen kan jeg forstå. For den skuffelsen kan gå under at han føler han ikke kan gjøre selvstendige valg, som en mann på den alderen burde få ta. Det kan jo også hende han føler et utenforskap ift ellers på jobben. Kanskje mange sitter på snapchat i pausene ect. 

Men om samme skuffelse kommer over at han ikke får ha hun ivrige kollegaen der, da er det stor grunn til bekymring. Om du hadde fortalt han at snap er okei, men ikke den kollegaen, og han er like skuffa eller da ikke ser vitsen med snap…. Uff… da er dere begge i trøbbel 🥴

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde en periode at en kvinnelig kollega av mannen min "tilfeldigvis" stadig måtte ringe ham privat. Masse telefoner over ganske lang tid, og ingen av de andre kollegene holdt på sånn. En kveld vi hadde vært ute med venner og sto i gangen for å kle av oss yttertøyet, ringte hun igjen. Jeg sto rett ved, og overhørte at hun spurte hvor mannen min var hen nå. Da tok jeg telefonen fra ham og sa tydelig til henne at "du, han er hjemme sammen med konen sin". Etter det ble det veldig stille fra henne...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du bør nok følge godt med i fortsettelsen av dette. Han burde skrevet en melding til henne der det fremkommer at du vet om at hun har prøvd seg på ham, og at dere har snakket sammen om at det selvsagt ikke er greit.

Dette er jeg absolutt ikke enig i. Blir som å kappe av han de små ballene han har fra før av (sorry utrykket). Kona er ikke moren hans. Han er en voksen mann som burde klare sette grenser selv til andre voksne mennesker 

Jeg tror denne mannen sier til seg selv at dette er greit, for han har jo vist alt til kona. Kona har helt opptil snapchat ønske til og med vært positiv. 

Ts, ikke send melding til denne dama… denne damen er allerede kynisk nok til å prøve seg på en gift mann, hun vil bare prøve bruke dette i mot deg. Prøve få deg til å fremstå kontrollerende og prøve få mannen din til å gå fra deg. Dessverre er det mange kvinner som syntes det er spennende med gifte menn, for det blir en konkurranse. «Kan jeg klare å få han?» Jeg har dessverre hatt en del slike venninner (flaut), og det de gjør er så fort de får han, så er han ikke spennende lenger. Da sitter mannen igjen såra og ensom, og prøver komme tilbake til kona igjen, som er helt dødfødt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har har sagt ærlig at han syntes det var smigrende å bli flørtet med så åpentlyst. Så smigrende og behagelig at han gjengjelde det istedetfor å avise blankt der og da. Og holdt henne dermed litt varm. Hun tok tross alt kontakt igjen. Men nå er det stopp. Han fikk kose seg med bekreftelsen den korte tiden det varte😅

Enig i at det med å komme inn i varmen på jobb ble påtatt i denne sammenheng. Første jeg også tenkte😏 Og det sa jeg til ham også.

Hvordan reagerte han da?? (Da du sa til han at det var påtatt det med at jobben har et fellesskap på snap)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Synes du er kontrollerende. Jeg har mange gifte mannlige kolleger på min snap. Har aldri tenkt på at konene deres skulle reagere på det. Vi er jo bare kolleger og venner. Og ja, jeg har flørtet med han ene da han var singel. Han likte ikke meg tilbake. OK, ferdig, gikk videre og vi er fortsatt venner og kolleger. 

Anonymkode: 5a0a9...427

Men det er jo ikke det samme. I tilfellet vi snakker om er det en flørtende undertone fra start. Dirkete flørting også, begge veier! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg opplevde en periode at en kvinnelig kollega av mannen min "tilfeldigvis" stadig måtte ringe ham privat. Masse telefoner over ganske lang tid, og ingen av de andre kollegene holdt på sånn. En kveld vi hadde vært ute med venner og sto i gangen for å kle av oss yttertøyet, ringte hun igjen. Jeg sto rett ved, og overhørte at hun spurte hvor mannen min var hen nå. Da tok jeg telefonen fra ham og sa tydelig til henne at "du, han er hjemme sammen med konen sin". Etter det ble det veldig stille fra henne...

For alt du vet ja 😛 Hun var nok klar over at mannen din hadde dame. Ganske merkelig ting å holde skjult på jobb, om det var tilfellet. Men tviler! Så hun visste nok om at du eksisterte. Og hun visste nok om at du ikke hadde likt at hun ringer og spør hvor han er senere på kvelden. For alt du vet, kan de ha funnet ut av at det er for risikabelt at hun ringer i hytt og pine. Men, det kan også hende hun plutselig ble redd og ikke turte kontakte han på fritiden igjen. (Men jeg tviler)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...