AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Jeg har tatt initiativ til å møte en venninne et par ganger nå. Har fått som svar at hun skal si ifra når hun har anledning og at hun gjerne vil møte meg, men jeg hører aldri noe mer. Jeg forstår jo at hun ikke er så keen, og jeg har dermed tatt noe avstand fra henne. Men hun fortsetter å sende meg meldinger hvor hun sier at hun «virkelig ser frem til å møte meg» og hun kommenterer mine Facebook-bilder, osv. Handling sier jo klart mer enn ord her, men synes faktisk det er så sårende at hun sier at hun vil møte meg, men aldri føler opp. Det gjorde hun før. Om hun sliter med noe hadde jeg håpet hun kunne være ærlig om det. Merker at jeg er for gammel for sånt tull i livet mitt, og vil mest av alt bare slette henne. Men vet det kanskje er dumt også 😕 Føler det er noe galt med meg og.. Bare synes det hadde vært så mye bedre om hun kunne kutte ut å lyve til meg og bare la meg være i fred i så fall. Anonymkode: d6632...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Hvordan tar du intitiativ da? Spør du bare om å møtes (åpent spørsmål) eller spør du om noe konkret, som f eks, møte deg på cafe på en bestemt dag? Anonymkode: 11328...5eb
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan tar du intitiativ da? Spør du bare om å møtes (åpent spørsmål) eller spør du om noe konkret, som f eks, møte deg på cafe på en bestemt dag? Anonymkode: 11328...5eb Foreslår konkret dato/dager jeg har anledning og spør når hun har anledning. Vi har også snakket om konkrete ting vi ønsker å prøve, feks en ny café som er kommet, osv. Får svar at hun skal sjekke, men så hører jeg ikke mer 🙈 Anonymkode: d6632...c5f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 Jeg har venninner som liker å planlegge (meg inkludert), men så har jeg også venninner som er surrehuer (med mest sannsynlig ADD diagnose😅). Bestevenninnen min klarer ikke svare på meldinger en gang. Altså, INGEN meldinger til noen 😂 Hun ser de, og så kommer neste tanke «har jeg brus? Jeg må på butikken. Oj, i kjøleskapet var det rotete (begynner på operasjon rydde kjøleskapet). Nei, jeg skulle ha brus (går fra operasjon kjøkeskap og glemmer lukke kjøleskaps døra).» Det er altså helt krise. Men, jeg kjenner hun godt da. Jeg sender fortsatt meldinger, ser ut som jeg har en samtale med meg selv 😂 Man kan aldri planlegge noe med hun, men om man spør der og da så får man som oftest et ja. Eller så ringer hun og vil finne på noe NÅ. Grunnen til at jeg nevner det, er at noen folk er bare helt håpløse. Men det vil ikke si det er onde eller lyver like vell. Og følelsen min sier at hun du prater om ikke ønsker å ha deg ut av livet eller ghoster deg, for da hadde hun ikke liket og kommentert bilder/kommentarer du legger ut. Jeg ville ikke droppet hun med en gang. Hvordan ble dere kjent? Kan det hende hun eller du er i en annen fase i livet, og ‘’problemet’’ er bare aktiviteten du spør om? Har hun noe form for angst, eller nettopp har fått ny type? Finnes jo et ny-type-syndrom også 😛 (der har jeg vært skyldig før😳) Det kan også hende hun er redd dere skal komme for nære, da hun ikke vil såre deg, men fortsatt ha deg i livet også. Er det tilfellet, så kan du jo velge å gjøre hva du vil med det. Eller, så er hun super drama queen og er sur på deg for noe 😂 de finnes også Er altså mye det kan være…. Men jeg syntes hun høres ut som en av de surrekopp venninnene mine 😜 Anonymkode: 11328...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Det er sommer og travelt for mange, familie på besøk, besøk hos familie, folk langveisfra på besøk, besøk langt borte, egne reiser, sommerfest på jobb osv osv. Ikke stress med det. Du har foreslått datoer, da ligger ballen hos henne. Kanskje kommer hun tilbake til deg, kanskje ikke. Men det er ikke noe du får gjort noe særlig med. Fellesferien især går det i ett her. Selv om jeg kan ha gode intensjoner om å lure inn et venninnebesøk innimellom, så hender det jeg driter meg ut og glemmer det. Da er det godt å ha venner som skjønner, og ikke stresser med det og gjør det til noen større sak. Anonymkode: 8fd13...04d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sommer og travelt for mange, familie på besøk, besøk hos familie, folk langveisfra på besøk, besøk langt borte, egne reiser, sommerfest på jobb osv osv. Ikke stress med det. Du har foreslått datoer, da ligger ballen hos henne. Kanskje kommer hun tilbake til deg, kanskje ikke. Men det er ikke noe du får gjort noe særlig med. Fellesferien især går det i ett her. Selv om jeg kan ha gode intensjoner om å lure inn et venninnebesøk innimellom, så hender det jeg driter meg ut og glemmer det. Da er det godt å ha venner som skjønner, og ikke stresser med det og gjør det til noen større sak. Anonymkode: 8fd13...04d Jeg forstår at ting kan bli glemt og sånn er det jo noen ganger Men det var lenge før fellesferien jeg spurte henne, typ i vinter og i våres, og de datoene har passert for lengst. Anonymkode: d6632...c5f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har venninner som liker å planlegge (meg inkludert), men så har jeg også venninner som er surrehuer (med mest sannsynlig ADD diagnose😅). Bestevenninnen min klarer ikke svare på meldinger en gang. Altså, INGEN meldinger til noen 😂 Hun ser de, og så kommer neste tanke «har jeg brus? Jeg må på butikken. Oj, i kjøleskapet var det rotete (begynner på operasjon rydde kjøleskapet). Nei, jeg skulle ha brus (går fra operasjon kjøkeskap og glemmer lukke kjøleskaps døra).» Det er altså helt krise. Men, jeg kjenner hun godt da. Jeg sender fortsatt meldinger, ser ut som jeg har en samtale med meg selv 😂 Man kan aldri planlegge noe med hun, men om man spør der og da så får man som oftest et ja. Eller så ringer hun og vil finne på noe NÅ. Grunnen til at jeg nevner det, er at noen folk er bare helt håpløse. Men det vil ikke si det er onde eller lyver like vell. Og følelsen min sier at hun du prater om ikke ønsker å ha deg ut av livet eller ghoster deg, for da hadde hun ikke liket og kommentert bilder/kommentarer du legger ut. Jeg ville ikke droppet hun med en gang. Hvordan ble dere kjent? Kan det hende hun eller du er i en annen fase i livet, og ‘’problemet’’ er bare aktiviteten du spør om? Har hun noe form for angst, eller nettopp har fått ny type? Finnes jo et ny-type-syndrom også 😛 (der har jeg vært skyldig før😳) Det kan også hende hun er redd dere skal komme for nære, da hun ikke vil såre deg, men fortsatt ha deg i livet også. Er det tilfellet, så kan du jo velge å gjøre hva du vil med det. Eller, så er hun super drama queen og er sur på deg for noe 😂 de finnes også Er altså mye det kan være…. Men jeg syntes hun høres ut som en av de surrekopp venninnene mine 😜 Anonymkode: 11328...5eb Takk for innspill Kjenner til typen, men hun pleier ikke å være slik. Hun er veldig punktlig og holder vanligvis avtaler. Nå mener jeg absolutt ikke at hun er ond fordi hun ikke følger opp avtaler/tar initiativ Vi ble kjent på felles studie. Hun sliter ikke psykisk som jeg vet om, men det er det litt vanskelig å si noe om da mange skjuler slikt godt. Anonymkode: d6632...c5f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 Hun har set travelt, hun sliter med noe, hun har sosial angst, hun står i en vanskelig situasjon… ting kan være mange. Det har ikke noe med deg å gjøre. Hun sier jo at hun ønsker å møte deg. vær tålmodig med henne, og ikke ta avstand og bli muggen av den grunn. Jeg har selv avlyst ting i siste liten, og har opplevd venner som gjør det. ting skjer og folk er opptatt. ikke sitt å vent, men Finn på noe med andre Anonymkode: a0378...ef2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 Spør veldig konkret tid og sted. Jeg har en venninne som ofte skriver «er du hjemme?» eller «klar for en kaffe?» når jeg sitter ustelt i morgenkåpen, og da blir jeg litt sånn «Øh.. er hun utenfor nå?» og da bruker jeg ofte tid på å svare rett og slett fordi måten hun spør på gjør meg litt usikker (hun er typen til å stå på døra uanmeldt når det bare overhodet ikke passer..). De gangene hun spør «kan jeg komme på en kaffe om en times tid?» eller «blir du med og gå en tur om en halvtime?» liker jeg mye bedre. Uansett: det kan være adhd, angst eller depresjon. Ikke gi henne opp. Anonymkode: b0dc5...957
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Har vært i helt lik situasjon som deg. Bare at i mitt tilfelle var det 2 venninner. Vi ble alle tre kjent i studietiden, de to har hengt mer bla.fordi jeg bodde i en annen by noen år. Følte de etterhvert ghostet meg. Jeg var sykmeldt en periode og var i området hun ene bodde i og vi hadde en halvveis avtale om at neste uke når du er ferdig kan vi treffes for en kaffe da hun var i perm. Dagen kom og plutselig svarte hun ikke på mld eller tlf før flere timer etter at oops så ikke tlf. Kan prøve neste uke? Og når dette skjedde 3. ganger tenkte jeg at nå prøver jeg ikke mer for å holde på selvrespekten. Sluttet å ta kontakt og ikke sett henne på 4 år. Likevel har hun sendt meg snapper og gamle bilder av oss to en stund etterpå. Synes det er ekstremt merkelig. Hun andre tok det enda et helt år med «vi må treffes» og ingen svar tilbake når det ble konkretisering, og da også sluttet jeg å involvere meg og kjente på dette med selvrespekt igjen og følte meg rimelig dum som levde i god tro enda et år. Gratulerte henne nylig med giftermål og fikk melding tilbake om vi skulle treffes. Sa ja og tenkte det kunne være hyggelig og jeg er innmari nysgjerrig på hva denne ghostingen handlet om. Og litt closure for egen del. Samme har skjedd igjen, ingen svar når det konkretiseres 😂 jeg skjønner ikke greia, og har innsett at slik behandler man faktisk ikke venner. Det er respektløst og ikke spesielt sjarmerende. Da er det mye hyggeligere å bruke tid på de vennene som er forutsigbare, lojale og hel ved. Anonymkode: dd991...830 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå