Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp.

jeg fant nylig ut at jeg er gravid i uke 4. har hat litt mensen smerter i to dager nå. Ikke hele tiden, men kommer og går.

fikk plutselig blødninger, er ikke mye. Men kom først helt rødt blod også har det bare kommet brunt slimete blod.

er det noen som har noen forslag til om hva det kan være?

setter pris på all hjelp🙏🏼

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Svendsenisabella skrev (4 timer siden):

Jeg trenger litt hjelp.

jeg fant nylig ut at jeg er gravid i uke 4. har hat litt mensen smerter i to dager nå. Ikke hele tiden, men kommer og går.

fikk plutselig blødninger, er ikke mye. Men kom først helt rødt blod også har det bare kommet brunt slimete blod.

Uke 4. da er du kommet til tidspunkter du normalt skal ha mensen? Det kan da være mensen.. altså en tidlig spontanabort. Det er veldig vanlig, vanligere enn man har statistikk på fordi mange ikke tester før de ikke har fått mensen. 

Anonymkode: 8c603...6b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig kjemisk graviditet. 

Anonymkode: 7ce62...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert at den spiren sitter. 

Anonymkode: f815a...2a4

AnonymBruker
Skrevet
Svendsenisabella skrev (13 timer siden):

Jeg trenger litt hjelp.

Har du fått bekreftet via test at du er gravid? Jeg opplevde akkurat det samme, og blør fortsatt (er 5+3). Hcg stiger og alt tyder på at det går fint likevel. Har svært lite blod, mer blodig utflod. Men det kan selvfølgelig også være spontantabort

Anonymkode: 502fa...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Uke 4. da er du kommet til tidspunkter du normalt skal ha mensen? Det kan da være mensen.. altså en tidlig spontanabort. Det er veldig vanlig, vanligere enn man har statistikk på fordi mange ikke tester før de ikke har fått mensen. 

Det er ikke mensen om hun er gravid og spontanaborterer. Irriterende at folk skal kalle det mensen. For hun kan det være en stor sorg å abortere, tidlig eller ei - og enda verre om folk bagatelliserer det med å kalle det for mensen som det ikke betyr noe

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke mensen om hun er gravid og spontanaborterer. Irriterende at folk skal kalle det mensen. For hun kan det være en stor sorg å abortere, tidlig eller ei - og enda verre om folk bagatelliserer det med å kalle det for mensen som det ikke betyr noe

Det er så tidlig at mange ikke ville ha testet engang enda. Det kan være en såkalt kjemisk graviditet. Disse er nok mye mer vanlig enn det man er klar over rett og slett fordi folk ikke får de med seg. 
og det kan være at alt er i orden og. 

gode nyheter er at etter en kjemisk graviditet så kommer ofte neste mens på vanlig tidspunkt og en kan prøve igjen raskt. Og ofte vil litt hcg i kroppen hjelpe til å bli gravid igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er så tidlig at mange ikke ville ha testet engang enda. Det kan være en såkalt kjemisk graviditet. Disse er nok mye mer vanlig enn det man er klar over rett og slett fordi folk ikke får de med seg. 
og det kan være at alt er i orden og. 

gode nyheter er at etter en kjemisk graviditet så kommer ofte neste mens på vanlig tidspunkt og en kan prøve igjen raskt. Og ofte vil litt hcg i kroppen hjelpe til å bli gravid igjen. 

Jeg skjønner hva du mener, men som langtidsprøver har jeg testet hver eneste syklus fra dag 8-9dpo og aldri fått positiv test før. Fikk positiv sist måned og er fortsatt gravid, og det er første og eneste gang den var positiv. Så for meg vil det si at positiv test = gravid uansett om det er tidlig eller ikke 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde litt smerter og småblødninger i uke 4-6 men det gikk veldig bra😄 to friske tvillinger som er 5 år i dag❤️

Anonymkode: 709ae...808

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du fått bekreftet via test at du er gravid? Jeg opplevde akkurat det samme, og blør fortsatt (er 5+3). Hcg stiger og alt tyder på at det går fint likevel. Har svært lite blod, mer blodig utflod. Men det kan selvfølgelig også være spontantabort

Bare utflod, eller også friskt, rennende blod? Er 5+5 og har bittelitt friskt blod en til to ganger daglig. Kan det gå bra?

Anonymkode: 710ea...18b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener, men som langtidsprøver har jeg testet hver eneste syklus fra dag 8-9dpo og aldri fått positiv test før. Fikk positiv sist måned og er fortsatt gravid, og det er første og eneste gang den var positiv. Så for meg vil det si at positiv test = gravid uansett om det er tidlig eller ikke 

Ser den. Vi har prøvd i snart et år.  Jeg har blitt gravid på alle muligheter. Det vil si jeg har vært igjennom ørten spontanaborter blant annet i uke 14, uke 8 og kjemiske. Og de kjemiske har vært de aller minst tunge å bære. Det blir litt som at det ikke klaffet den måneden likevel… selv om man har sett en positiv test..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ser den. Vi har prøvd i snart et år.  Jeg har blitt gravid på alle muligheter. Det vil si jeg har vært igjennom ørten spontanaborter blant annet i uke 14, uke 8 og kjemiske. Og de kjemiske har vært de aller minst tunge å bære. Det blir litt som at det ikke klaffet den måneden likevel… selv om man har sett en positiv test..

Skjønner godt hva du mener, vi har en ettåring og har akkurat startet å prøve på nummer to. Ble gravid på første forsøk begge gangene, men fikk nettopp mensen så det vil si at spiren ikke satt. Ble jo litt lei meg og kan skjønne dem som har prøvd lenge. Men jeg ser ikke på dette som en graviditet, for å være ærlig, for meg ville det vært tusen ganger verre å miste etter å ha sett hjerteslagene på ultralyd

Anonymkode: d0436...132

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 15.00):

Jeg har vært hos gyn i dag og hcg stiger som den skal, men de ser fortsatt ikke noe.

hcg ligger nå på 6800

jeg stoppet og blø på fredag, med dem kan fortsatt ikke se noe. nå er det bar hvit utflod.
skal tilbake på ahus på tirsdag neste uke så får man jo se.

Kjenner jeg blir litt forvirret😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 15.05):

Takk setter pris på det.

ja for meg er det stor sorg om det er en abort i tidlig eller lengere.

dette er noe jeg å kjæresten virkelig vil så vi er ganske anspente hele tiden.

men setter pris på all svar jeg kan få❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 0.36):

Bare utflod, eller også friskt, rennende blod? Er 5+5 og har bittelitt friskt blod en til to ganger daglig. Kan det gå bra?

Anonymkode: 710ea...18b

Jeg hadde ganske frisk blod første tørket, men så ble det bare brunt og masse utflod. 
med så smerter her og der, men var bare smerter på en side. 
så er det som gjorde meg så skremt.

Skrevet

Krysser fingrene for at det går bra 🤞🏻💕

Jeg har oppleve to ulike utfall ved blødning tidlig i svangerskap. Første var i uke 5. først litt brunt og deretter bare mer og mer friskt og rødt og murringer. Tok seg opp i løpet av et døgn. Litt mindre natten til dag to, men på jobb andre dag med blødning var det ingen tvil. Endte med SA uke 6 😔 Andre graviditet friskt rødt blod mellom uke 6 og 7. Dro rett til privat Ul og fikk heldigvis se et bankende hjerte. Ingen mer blødning og graviditeten ble fullført 🧡

Masse lykke til! Spontanabort er helt grusomt, samme hvor vanlig det er!

• Hjerte 1
Skrevet
Tussi2018 skrev (På 19.7.2022 den 23.46):

Krysser fingrene for at det går bra 🤞🏻💕

Jeg har oppleve to ulike utfall ved blødning tidlig i svangerskap. Første var i uke 5. først litt brunt og deretter bare mer og mer friskt og rødt og murringer. Tok seg opp i løpet av et døgn. Litt mindre natten til dag to, men på jobb andre dag med blødning var det ingen tvil. Endte med SA uke 6 😔 Andre graviditet friskt rødt blod mellom uke 6 og 7. Dro rett til privat Ul og fikk heldigvis se et bankende hjerte. Ingen mer blødning og graviditeten ble fullført 🧡

Masse lykke til! Spontanabort er helt grusomt, samme hvor vanlig det er!

Så bra er glad på dine vegne❤️
skal til ul og se om alt er bra til uka så jeg krysser fingrene🤞🏻❤️

Skrevet
Svendsenisabella skrev (7 timer siden):

Så bra er glad på dine vegne❤️
skal til ul og se om alt er bra til uka så jeg krysser fingrene🤞🏻❤️

Krysser fingrene med deg ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var en graviditet uten for livmoren på 3 x 3 cm… ble lagt inn med en gang og er operert nå. 
veldig trist….

Tussi2018 skrev (På 25.7.2022 den 8.01):

Krysser fingrene med deg ❤️

Anonymkode: fea85...c13

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var en graviditet uten for livmoren på 3 x 3 cm… ble lagt inn med en gang og er operert nå. 
veldig trist….

Anonymkode: fea85...c13

Herregud 😳 Enda godt du fikk det sjekket! Skjønner godt at du er trist. Ta tiden til hjelp og kjenn på sorgen over barnet som ikke ble. Krysser fingrene for at spiren sitter raskt når dere er klar for å prøve igjen ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...