Gå til innhold

Dere som bor på landet: Er dere innerst inne misunnelig på folk som bor i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Absolutt ikke. Har bodd i Oslo, og flytter tilbake der jeg kommer fra av en grunn.

Oslo er helt ok, men jeg trives mye bedre et helt annet sted. Har råd til enebolig, fred og ro.

Anonymkode: 335d1...70d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NEi, derfor flyttet jeg fra Oslo 

Anonymkode: 24a7a...a47

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Litt artig å se at vi som bor i Oslo, anerkjenner at det finnes fine steder å bo andre steder i Norge. De som ikke bor her kommer er utrolig negative til det å bo i Oslo. 

Jeg anerkjenner at det finnes mange fine steder å bo i Norge. Oslo er ikke en av dem.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det media som har skylden?

Nei. Jeg har vært der. Altfor mange ganger.

Anonymkode: 835b9...a96

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodde i Oslo fra jeg var 19 til 31. Det var helt ok, men har ikke savnet Oslo et sekund. Trives veldig bra på et flott tettsted hjemme i nord. Nå er jeg over 50, og hadde ikke orket kø, mye lyd og stress. Savner heller ikke noen av tilbudene innen kultur, handel osv. Har alt vi trenger av sånt her 

Anonymkode: 876a0...a75

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke sjalu! Joda, er lei meg for alle konsertene jeg går glipp av, men jeg er også glad for at jeg bor der jeg bor fordi det er billigere å bo enn det er i Oslo. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, synest Oslo er greit i max 2 dager - og så er det godt å komme tilbake til landsbygden🥰

Anonymkode: 2239e...aa1

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg anerkjenner at det finnes mange fine steder å bo i Norge. Oslo er ikke en av dem.

Nei. Jeg har vært der. Altfor mange ganger.

Anonymkode: 835b9...a96

Jeg kan godt tenke meg å bo i Oslo, men har ikke råd til hus i min standar der. Kosleg på bryggen og Karl Johan. Og ikke minst London Pub.

Anonymkode: 41a34...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes det faktisk voksne nordmenn som aldri har vært i Oslo? Fasinerende.

Anonymkode: c9bbf...0cb

Virkelig? Har du vært alle steder i Norge da? Oslo er ikke verdens navle for alle. 

Anonymkode: 9a3a7...599

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det er koselig og interessant at forumet har brukere fra hele landet vårt.  Det vi har felles er lover, regler og en riksgrense rundt vårt lille land.

Hvor og hvem som har det best, finest og alt det der, spiller egentlig en veldig liten ubetydelig rolle. Eller det er kanskje typisk norsk å trives der røttene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Litt artig å se at vi som bor i Oslo, anerkjenner at det finnes fine steder å bo andre steder i Norge. De som ikke bor her kommer er utrolig negative til det å bo i Oslo. 

Er det media som har skylden? Det er jo selvsagt at det er flere negative episoder i Oslo sentrum, enn i sentrum av f.eks Mosjøen. Når det bor så mange flere mennekser et sted, er jo sjansen også srørre for at det også er en tulling som gjør kjipe ting der. 

Håper dere ved neste tur til Oslo kjøper et dagskort og bruker tiden til å se at det er mer enn Karl Johan og Aker brygge her. 

Anonymkode: af8c6...7db

Kommer ikke til å skje. Uansett er det kø med bil og et styr med tog eller fly for å komme dit. Jeg besøker slekta og kommer meg hjem til mitt bygdeparadis fort. Jeg har ingen behov for å utforske den lille byen et sted på den sentrale østland. 

Anonymkode: 9a3a7...599

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes jo en ting midt i mellom midt på landet og Oslo og, da. Jeg bor 15 minutters gange fra byen, hvor det er restauranter, barer, diskotek/utesteder, kino, kjøpesenter osv osv. 20 minutters gange i motsatt retning har jeg hester, kuer og gårder. :) Bor 10 minutter unna båtplass og vann. :) Bor i enebolig med egen hage uten å bo/betale meg spent i hjel.

Anonymkode: 84a61...7fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg synes er litt spesielt med disse Oslo diskusjonene på KG er at jeg flere ganger har måttet forsvare at jeg i hele livet har bodd ved marka, badevann, natur, stillhet og har sluppet ut barna mine uten tilsyn, men altså i Oslo… Jeg har levd her i hele mitt liv, over 50 år, og andre sitter og forteller deg at ‘nei du kan ikke ta på deg skia rett utenfor døra’ , ‘nei du kan ikke ha barna ute alene’ osv og gir seg ikke😅 Blir bare litt lattermild av det, hadde aldri falt meg inn å argumentere slik motsatt vei om ting jeg faktisk ikke vet noe om. 

Jeg elsker Oslo, spesielt klima på Østlandet passer meg bra, men vi har mange andre flotte steder i dette langstrakte landet og jeg tror jeg kunne trives andre steder også. 

Anonymkode: e5002...918

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bodd i Oslo i mange år og pleier å stille kontrollspørsmål hver gang jeg møter en "Oslo-hater"; Hva har du gjort i Oslo? 

Veldig ofte er svaret jeg får bestående av "Karl Johan", "Aker brygge" og "Egon". Da sier jeg god dag mann økseskaft og får bekreftet at mange nordmenn tross alt er litt enkle (for å si det pent).

Anonymkode: e4a4c...1ec

Jeg er en av de som svarte her at ingenting kunne få meg til å flytte til Oslo, men jeg er av og til i hovedstaden. Jeg er aldri på Karl Johann, jeg spiser aldri på Egon og trasker sjeldent på Aker brygge. Vi liker godt å gå i de litt mer «stille» gatene, men der er det fremdeles narkomaner og tiggere, det er fremdeles mye søppel og det er fremdeles en forferdelig kloakklignende lukt og mye folk. 

Anonymkode: 67950...fcf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er ikke misunnelig. Kunne aldri bodd på landet, tror nærhet til tog er viktig. Men å bo i oslogryta, aldri. Jeg bor i dag i Trondheim, dvs, ikke sentrum. Har bodd i Oslo før, og Paris. Så vet hva storby vil si. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Misunnelig på folk fordi de bor i Oslo?

🙈🙈😂😂😂😂🙈...

Hadde ikke flytta dit for 100 mill. engang!

Anonymkode: ee9e2...f22

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Førsteposten er selvsagt laget kun for å provosere.

De som bor på landet bor der vell fordi de vil?

Det eneste andre alternativet er at de helst vil bo i Oslo, men ikke har råd. Og da innrømmer dem nok ikk dét.

Anonymkode: 7d2c8...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei 🙂 

Har en nydelig hverdag på Sunnmøre ❤

Anonymkode: 1d70a...ce8

Bortsett fra at været her suger balle 😭

Anonymkode: 9a53e...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...