Gå til innhold

Dere som bor på landet: Er dere innerst inne misunnelig på folk som bor i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker på kollektivtilbud, kino, butikker, barer/pub’er som vi har i storbyen... alt dere ikke har? Det må jo gjøre litt vondt?

Anonymkode: c9bbf...0cb

Nei, vettu meg hva, jeg finnes faktisk ikke litt misunnelig en gang. Spesielt ikke etter å ha sett tråder som dette. Ikke akkurat god reklame for Oslo.

Anonymkode: 0c3f9...d26

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er veldig misunnelig på den skitne, overbelastede kollektivtrafikken og de kriminelle innvandrergjengene.

Anonymkode: 2f4ad...ea7

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, bor i en småby med  kino, uteplasser,butikker, restauranter og det jeg trenger. Trives der det er er tilgang til skog/fjell nesten rett utfor døra , nært fiskevann og sjø. kunne ikke falt meg inn å flytte til Oslo 😂 

Endret av Curiousine
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne tråden bekrefter jo også mine forestillinger om at det fleste på KG holder til på bygda. Så forklarer jo en del i andre tråder.

Anonymkode: 67d6b...74e

Fra bygda og trygda - KG-brukeren i et nøtteskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på ei bygd. Vi har apotek, legesenter, treningssenter, Nille, flere takeaway mulighet, flere matbutikker.  

Reiser inn til byn ved behov. Kunne aldri bodd i en by.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trives best på bygda😄 p

Anonymkode: 1527e...950

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mistenker at en del her ikke er helt ærlige med seg selv. Men det er en annen sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker å være i Oslo, men herregud så godt det er å sette seg på toget etter noen timer og reise hjem på «landet» til vår store enebolig 50 min utenfor Oslo. 
Mannen min er født og oppvokst i Oslo og besøker ikke byen annet enn for å besøke foreldrene sine. 

Anonymkode: 9e445...c03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er klar over at vi kan reise til Oslo om vi vil sant?

Jeg ville ikke bytta ut livet mitt her med Oslo om jeg så fikk betalt for det og gratis funkyhus der nede. Her jeg bor er det 0 naboer, hovedveien er flere km unna, når jeg er ute hører jeg ingenting annet enn elva som renner, vinden og kattene som leker. Jeg kan fylle lungene med frisk luft som lukter skog. Jeg kan sole meg naken uansett hvor jeg er på eiendommen, vi eier et helt vann vi kan bade i, det er 0 trafikk utenom den vi lager selv og eneste støyen er hannhjortebukkene og gjøkene i skogen. 

Var i Oslo for en måned siden, blir altså så sliten i hodet. Det er aldri stille, gatene flyter over av søppel, det er heroinmisbrukere og tiggere i gatene, det er en varm og klam luft der nede og det lukter eksos, «by» og mat uansett hvor du er. Jeg elsker å kunne bestille foodora, elsker å kunne velge nøyaktig hva du kan spise og uten å lage det selv, elsker mye av arkitekturen, elsker historien og det er mye pent å se på, men orker ikke å være der mer enn max 1 uke om gangen.

Anonymkode: 67950...fcf

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tenker på kollektivtilbud, kino, butikker, barer/pub’er som vi har i storbyen... alt dere ikke har? Det må jo gjøre litt vondt?

Jeg er i fra Oslo. Født og oppvokst. Solgte og flyttet ut av Oslo og aldri sett meg tilbake.

Kommer ikke på 1 ting jeg savner ved å bo i Oslo.

Anonymkode: bd6e9...1fc

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke tenke meg å flytte til Oslo, har både kollektivtransport, barer, kino og alt jeg trenger der jeg bor. 

Det eneste jeg kunne tenkt meg, som det er mer av i Oslo enn der jeg bor - er sol og varme. Men det kan man finne andre plasser enn i Oslo.

Svigerforeldrene mine har en leilighet i Oslo, som vi kan bruke når vi vil. Vi bruker den som overnatting hvis vi skal fly langt. Mer attraktiv er i grunn ikke Oslo for vår del. Hverken som bosted eller helgetur/feriedestinasjon. Ikke engang i 2020 når vi ikke kom oss til utlandet gadd vi å dra til Oslo. Eneste ulempen jeg kommer på med å ikke bo i Oslo er at vi ikke kan gå til de enkeltes lands ambassader for å skaffe visum - men må betale visumservice for å ordne visum til andre land. 

Anonymkode: fbbf1...5d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo sjøl. Ingen grunn til misunnelse, vær du trygg. Miljø, samfunn og kulturen for utbygging i denne byen blir mer og mer patetisk for hver dag som går...

Minus: det meste..

Pluss: Oslofjorden og deler av marka..

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har bodd i storby. Altfor mye bråk, rush, folk og stress. Har da kino, bar, butikker osv her også. Og billig strøm. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bodd i Oslo fra jeg var 19 til nå som 36 åring. Starta på hybel og har bodd i rønneleiligheter. Endte til slutt opp i Bjørvika i en luksusleilighet.  Men har aldri hatt større savn etter å bo utpå landet enn nå.  Lei byen og bråket. Savner naturen og stillheten. 

Anonymkode: 7f645...678

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Bor selv i Oslo, og drømmer daglig om å flytte langt til skogs 😂

Anonymkode: 4a1b9...1bb

Same same :sukk:

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på å ha det lettvint i form av kulturtilbud, parker, butikker osv. Men jeg liker å kunne gå naken i egen hage om jeg vil det… og total stillhet på natta, bare fuglekvitter og elvebrus. Kunne gjerne ha bodd i Oslo noen år før jeg fikk barn. Oslo er en fin by, jeg har røttene mine derfra og der er mye bedre vær enn hvor jeg bor 😂🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, det var sikkert stas å sitte i korona perioden på en 1-roms svett leilighet uten balkong?
Sendte ofte en medfølende tanke til dere der i storbyen mens jeg koste meg ute på den store luftige terrassen med panoramautsikt over en mellomstor by i Norge med bybuss, skiløype,matbutikker,apotek og bensinstasjon et steinkast unna. Bare fuglesang, grønn plen, god lukt og frisk luft og for ikke å glemme at på disse to årene økte leiligheten her med 1,5’ i verdi! Jeg bor til og med i en blokk som kjennes som det var på hytta 365 dager i året (drop the mic). 

Anonymkode: 54a9f...bee

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er du virkelig så dum, eller lite samfunnsengasjert og lite opplyst om landet du bor i? 🤯😱

Men jeg tenkte litt som deg tidligere. Skulle ALDRI flytte fra Bærum, men efter noen og 40 år ble det slik allikevel. Og tenkte, dum og naiv som jeg var, som deg, at det ble tungvindt osv.

Men så viser det seg at de har akkurat samme butikker og annet her også, det er bare MYE mindre kø og stress å handle i de, og parkering osv. tilgjengelig over alt osv osv  🤷‍♀️

Så hva mener du skal gjøre vondt? Og hva har vi ikke, annet enn trikk og T bane, akkurat som om det skal være et savn 🤣 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: bcd7f...c8d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg elsker å bo på landet, men jeg har en periode bodd i Oslo og, det er litt deilig å kunne gå utfor døra og ned på hjørnet for en kebab omtrent når som helst på døgnet, slapp å tenke på stress med kjøring osv. Men det trumfer ikke stedet jeg bor på nå ❤

Anonymkode: 5133f...187

Det er vel eneste + også 😅 nei da, jeg er glad i Oslo altså. Men liker å flytte vekk en stund for så å flytte tilbake🙈😂 Får nok etter noen år 😅

Jeg har rømt Oslo for noen uker nå, og herregud så godt det er å gå 2-3timer tur i skogen på fine turløyper å møte kanskje 2-3 mennekser. Sove uten trikken som dundrer forbi, fulle folk som roper i gatene, og tett pakket buss/trikk ❤️ 

Anonymkode: 4a1b9...1bb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor selv i stor by i Norge. Kino, butikker, barer, pub'er bruker jeg langt fra ukentlig. Kollektiv trenger man ikke på bygda. Og boligprisene er ingenting å trakte etter!

Det store byer har er godt jobbmarked og kort pendlevei til jobb. Og større og mer variert utvalg i potensielle venner og bekjente.

Så tror ikke det gjør så veldig vondt. Jeg kunne tenke meg å bo helt i utkanten av by, der det er landlig, billigere voliger, men fortsatt interessant jobbmarked.

Anonymkode: 19c77...3d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...