AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Jeg er dsv en sånn, stresser alltid rundt med alt mulig. Får høre både av venner og andre at jeg er slitsom å være med for jeg klarer aldri å slappe av Men vet ikke hvordan jeg skal endre på det. Hvordan reagerer du på stressa mennesker? Og hvordan klarer så mange av dere å være rolige i enhver situasjon? Jeg er sånn som bryter sammen og gråter når jeg føler jeg mister kontrollen. Ufattelig slitsomt. Er en grunn til at jeg ikke kjører bil, jeg blir et nervevrak. Det samme gjelder på reise, takler ikke flyplasser og stress der. Mister lett kontrollen rett og slett! Anonymkode: 3f22e...4d3 1 1
lillevill Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Hat du en diagnose eller noe annet som du sliter med? Feks tvangstanker. Jeg synes ikke du skal tenke på hva alle andre synes, men heller jobbe med deg selv om det du sliter med.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 Synes de er slitsomme, fordi de er så stikk motsatt av meg som ikke har en bekymring i verden. Anonymkode: 63b45...df5 2
Løvejenten Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Jeg var som det når jeg fikk førstemann (for mange herrens år siden). Så jeg føler virkelig med de som stresser sånn. Derfor prøver jeg så godt jeg kan å berolige mennesker som stresser seg opp for intet. Man kan ikke kontrollere enhver situasjon, man må bare gjøre det beste utav det. Det finnes så mange verre situasjoner å være i, enn de man tolker som stressende. Og det må man lære seg å leve med 😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Du lager jo stresset selv? Det er jo ikke snakk om at det ER mye å håndtere (hvor mye er det å takle på en flyplass? sjekk hvor du skal, gå dit), men at du nok bekymrer deg i overkant mye. Gi litt mer f. Gi deg selv litt mer slack. Det er ikke nødvendig å ha kontroll på absolutt alt til enhver tid. Anonymkode: b5829...0ea 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 lillevill skrev (1 minutt siden): Hat du en diagnose eller noe annet som du sliter med? Feks tvangstanker. Jeg synes ikke du skal tenke på hva alle andre synes, men heller jobbe med deg selv om det du sliter med. Nei egentlig ikke, men jeg har slitt mye med depresjon og angst. Også har det blitt verre i det siste siden jeg var rett ved skytingen i Oslo for noen uker siden. Dette har gitt meg en ekstrem angst og pusteproblemer, er også livredd menn som ser heterofile ut så blir stresset bare jeg går ut døra. En blanding av stress og angst kan man si! Er redd for å bli skutt så bryter sammen når jeg er i en butikk og det er menn med sekker/bager etc der. Ellers er jeg bare en person som sliter med å slappe av, jeg må alltid fikle med noe. Er urolig og har en urolig følelse i kroppen. Hjelper litt med yoga, men det er kun der og da. Min yogalærer er veldig flink og har gitt meg masse gode pusteteknikker og sånt. Men skulle ønske jeg kunne roe meg ned, har faktisk fått beskjed om å roe meg ned for jeg virker visst helt hysterisk Psykolog funker ikke, har prøvd flere. Beundrer sånn folk som bare har en ro ved seg! Skule ønske jeg var sånn! Anonymkode: 3f22e...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 Har ikke noe i mot dem Anonymkode: 01845...3b6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Jeg orker det egentlig ikke, har en kollega som er sånn. Selv om det er en rolig dag er han superstressa. Umulig å samarbeide med han, han får ikke med seg/glemmer beskjeder som blir gitt. Skal han gi en beskjed kommer det nærmest i stikkord. Så det blir elendig kommunikasjon. Han er hyggelig og sånn, bare veldig slitsom å jobbe med. Anonymkode: 58820...4ca 1
MyMichelle Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 Jeg takler eget stress dårlig, kan bli helt desperat og begynne å gråte eller miste helt kontrollen. Men jeg har ikke noe i mot at andre er stresset. 1
Maestro Skrevet 8. juli 2022 #10 Skrevet 8. juli 2022 Var slik før jeg gikk på en smell for 5 år siden. Så når folk stresser rundt meg nå, så sier JEG faktisk at de må roe ned og slappe av 😂 Jeg er generelt småstressa, men det er pga jeg har ADHD. Ikke i den grad som før. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Skrevet 8. juli 2022 Jeg er en ganske rolig person selv, kan bli stressa men det inni meg. Ikke noe som vises utad. tenker ikke noe spesielt om stressa mennesker, folke er forskjellig. Synes synd på de som bryter sammen og skriker av «filleting» da tenker jeg at begeret er fullt. du må jobbe med deg selv for å roe deg ned. reflektere gjennom ting Anonymkode: 79589...abd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Også har det blitt verre i det siste siden jeg var rett ved skytingen i Oslo for noen uker siden. Anbefaler deg å finne noen å snakke med. Jeg ser du skriver at psykolog ikke funker, hvilken metode har de brukt? Sannsynligvis trenger du noe annet enn du har fått. Prøv igjen EMDR kan også virke godt, anbefaler det også. Anonymkode: 9a6b8...4f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er dsv en sånn, stresser alltid rundt med alt mulig. Får høre både av venner og andre at jeg er slitsom å være med for jeg klarer aldri å slappe av Men vet ikke hvordan jeg skal endre på det. Hvordan reagerer du på stressa mennesker? Og hvordan klarer så mange av dere å være rolige i enhver situasjon? Jeg er sånn som bryter sammen og gråter når jeg føler jeg mister kontrollen. Ufattelig slitsomt. Er en grunn til at jeg ikke kjører bil, jeg blir et nervevrak. Det samme gjelder på reise, takler ikke flyplasser og stress der. Mister lett kontrollen rett og slett! Anonymkode: 3f22e...4d3 Tenker at du treng hjelp og behandling. Du har prøvd ein type behandling, men det er eit hav av ulike metodar der ute. Det er fint at du føler at du får litt hjelp når du gjer yoga. Etterkvart vil den rolege kjensla i kropp og hovud vare lenger. Hugs at stress er redsel for noko. For meg var det redselen for ikkje å vere god nok. Eg hadde rett og slett veldig lite kjærleik til meg sjølv. Første skritt på min veg var å sette av 20 minutter til meg sjølv, der eg la meg i senga midt på dagen og høyrte på denne: https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0 (Kroppsmeditasjon på norsk). Anonymkode: 7bd19...6b4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Skrevet 8. juli 2022 Det du beskriver er vel en nervøs og bekymret personlighet, ikke en stresset en. En stresset person har veldig mye på seg, og klarer ikke å være til stede i øyeblikket. Det er noe annet enn å bekymre seg for ting som kan skje. Anonymkode: 8a8a9...5d1 1
Curiousine Skrevet 8. juli 2022 #15 Skrevet 8. juli 2022 (endret) Går greit ellers, men akkurat i jobbsituasjon er jeg ikke så fan av stressede kollegaer. Jobber innen helse og er de ansatte stresset, stresser det ofte opp pasienter og bebuere. Noen stresser, mer enn andre sånn er det bare. Syns ikke du skal bry deg med hva de andre mener. Om du bryr deg likevel må du vel bare prøve å finne noe som får deg til å slappe av mer i hverdagen. Endret 8. juli 2022 av Curiousine
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #16 Skrevet 9. juli 2022 Du fremstår ikke stresset, men lettere hysterisk og svært angstdrevet. Du trenger jo hjelp 💞 Anonymkode: 37df2...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 23.42): Nei egentlig ikke, men jeg har slitt mye med depresjon og angst. Også har det blitt verre i det siste siden jeg var rett ved skytingen i Oslo for noen uker siden. Dette har gitt meg en ekstrem angst og pusteproblemer, er også livredd menn som ser heterofile ut så blir stresset bare jeg går ut døra. En blanding av stress og angst kan man si! Er redd for å bli skutt så bryter sammen når jeg er i en butikk og det er menn med sekker/bager etc der. Ellers er jeg bare en person som sliter med å slappe av, jeg må alltid fikle med noe. Er urolig og har en urolig følelse i kroppen. Hjelper litt med yoga, men det er kun der og da. Min yogalærer er veldig flink og har gitt meg masse gode pusteteknikker og sånt. Men skulle ønske jeg kunne roe meg ned, har faktisk fått beskjed om å roe meg ned for jeg virker visst helt hysterisk Psykolog funker ikke, har prøvd flere. Beundrer sånn folk som bare har en ro ved seg! Skule ønske jeg var sånn! Anonymkode: 3f22e...4d3 Menn som ser heterofile ut? 😂 Anonymkode: fbc6a...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå