AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Ungdommen i hus har en del kviser i ansiktet, gule og sprekkeklare. Også rødhet, noe som selvtsagt ikke er så stas. Vedkommende er 12 år, og et godt stykke inn i puberteten allerede. Er det noe håp om at det vil gi seg? Vasker morgen og kveld med vask for uren hud. Anonymkode: 0d5db...5bc
Roci Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Pubertskviser skyldes hormoner, så det er nok vanskelig å bli helt kvitt dem, men noe kan gjøres. Du sier ikke hvilken rens/vask dere bruker, men mange av disse produktene er sterkt uttørkende, og kan faktisk bidra til å forverre problemet, da huden kan reagere med å produsere ennå mer talg. Clear Start er en serie hudprodukter fra Dermalogica, spesielt beregnet for ung hud. De inneholder rensende, beroligende og betennelsesdempende ingredienser. Det går an å kjøpe et prøve/startkit for å teste ut produktene før man kjøper fullstørrelse, f.eks. her: https://www.skincity.com/no/dermalogica/clear-start-breakout-clearing-skin-kit-1-pcs 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Tusen takk for tips Bruker Aco fra Apotek 1 - hvit og blå flaske. Anonymkode: 0d5db...5bc
Roci Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 Den har helt ok ingredienser Men kombiner gjerne med en "spot treatment" og en fuktighetskrem for aknehud i tillegg og se om det hjelper. Noen opplever også at det kan hjelpe å kutte ned på /kutte ut melkeprodukter en periode.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Roci skrev (24 minutter siden): Den har helt ok ingredienser Men kombiner gjerne med en "spot treatment" og en fuktighetskrem for aknehud i tillegg og se om det hjelper. Noen opplever også at det kan hjelpe å kutte ned på /kutte ut melkeprodukter en periode. Så bra 🤗 h*n føler at den ikke har effekt, kanskje vi må kjøpe ny spot treatment ja, den ble tom for lenge siden. Fant også denne linken - kanskje den La Roche-kremen er OK? https://skjonnhetsguide.no/beste-krem-mot-kviser/ Anonymkode: 0d5db...5bc
chi Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 Ekstra tips; jobb inn renseproduktet i ca 1 minutt før det vaskes av, og gjenta en gang til (altså dobbel-rens). Iallefall om kvelden. Mange masserer inn rensen i 15 sekunder, og da ligger det gjerne svette, talg og smuss fremdeles igjen på hudoverflaten før ev krem påføres. Som nevnt over; Dermalogica har en ungdomssenter, Clear Start, som har et starter-kit på rens, krem og et produkt som brukes direkte på kviser, til ca 295,-
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 Takk for alle tips! Vi gikk for en rensegel (?) Fra cerave og en krem som skulle dempe utbrudd. Har brukt det noen dager nå, og det ser bedre ut Anonymkode: 0d5db...5bc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 Balansere hormonene også, jeg er 18 og husker fra jeg var 11-16 hadde jeg kviser hele tida, så fikk jeg plutselig masse akne ettersom jeg begynte på ungdomsskolen. Hadde vonde, sprekkeklare kviser som aldri ga seg.. Viktig å passe på å drikke nok vann og sove nok, vaske hender og unngå å ta seg selv i ansiktet eller få håret i ansiktet, skifte på senga ofte. Spis ting som "renser" kroppen innenfra, kan hende h*n reagerer på noe som gjør at utbruddet blir verre, f.eks melk / søtsaker. Jeg reagerte veldig på rene melkeprodukter, og sjokolade og chips så jeg kuttet ut / minsket i perioder og det hjalp. Spiste heller smør uten melk i seg osv. Jeg fikk zalna-gel av legen til å påføre på kviser og det hjalp veldig, men skal ikke brukes over lengre perioder, gjør også at huden flasser etterhvert (må bruke solkrem etter, huden blir sensitiv) Basiron er også noe som kan hjelpe, men er sterkt og tørker ut huden, som en slags midlertidlig løsning. Jeg ville heller anbefalt La roche Posay fremfor cerave, men kan godt hende den fungerer! La roche posay sensitive creme er bra og beroligende for huden og tetter ikke igjen porene, koster typ 150-200 kroner på apoteket. Ville brukt rens derfra også, husk å sjekke ingrediensene Anonymkode: ec32e...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå