AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Stekte en kjøttdeig ganske kjapt og heiv på en pizza, og tenkte at det blir jo stekt i ovnen også, men da jeg hadde spist en del, så ser jeg at noe av kjøttdeigen var rosa!! Får helt panikk nå, og er livredd listeria og toxoplasmose :( tror dere det er stor sjanse for å få det da?? Anonymkode: 90aac...087
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Sjansen er liten og spist et spist. Det går nok fint, ikke så mye du får gjort med nå annet enn å være mer nøye neste gang 😊 Anonymkode: a859e...c02
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjansen er liten og spist et spist. Det går nok fint, ikke så mye du får gjort med nå annet enn å være mer nøye neste gang 😊 Anonymkode: a859e...c02 Ja har vært veldig nøye på det! Men stekte pizzaen på 225 grader i 15 min, så skjønner ikke hvordan den fortsatt kunne være rosa! Anonymkode: 90aac...087
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Jeg var så dum å bestilte biffsnadder på restaurant og sa at det ikke måtte være rosa, men gjennomstekt, så stolte på det. Spiste en liten bit og den var rosa! Så på de andre bitene og de var også helt rosa. Spiste det rundt og så at det var rosa kjøttsaft under. Er det mulig.. kan vi ikke bestiller noe kjøtt ute når man er gravid? Tørr snart ikke spise noe. Hva er sjansen for at jeg kan smitte fosteret med listeria om jeg får det? :( vet jeg er hysterisk.. Anonymkode: 90aac...087
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var så dum å bestilte biffsnadder på restaurant og sa at det ikke måtte være rosa, men gjennomstekt, så stolte på det. Spiste en liten bit og den var rosa! Så på de andre bitene og de var også helt rosa. Spiste det rundt og så at det var rosa kjøttsaft under. Er det mulig.. kan vi ikke bestiller noe kjøtt ute når man er gravid? Tørr snart ikke spise noe. Hva er sjansen for at jeg kan smitte fosteret med listeria om jeg får det? vet jeg er hysterisk.. Anonymkode: 90aac...087 Sjansen er minimal. Anonymkode: cba05...d22
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sjansen er minimal. Anonymkode: cba05...d22 Håper det! Anonymkode: 90aac...087
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var så dum å bestilte biffsnadder på restaurant og sa at det ikke måtte være rosa, men gjennomstekt, så stolte på det. Spiste en liten bit og den var rosa! Så på de andre bitene og de var også helt rosa. Spiste det rundt og så at det var rosa kjøttsaft under. Er det mulig.. kan vi ikke bestiller noe kjøtt ute når man er gravid? Tørr snart ikke spise noe. Hva er sjansen for at jeg kan smitte fosteret med listeria om jeg får det? vet jeg er hysterisk.. Anonymkode: 90aac...087 Da hadde jeg klaget og sendt maten tilbake. Jeg har bestilt kjøtt ute og bedt om å få det gjennomstekt fordi jeg er gravid, og alltid fått det. Anonymkode: 0bc85...d21
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da hadde jeg klaget og sendt maten tilbake. Jeg har bestilt kjøtt ute og bedt om å få det gjennomstekt fordi jeg er gravid, og alltid fått det. Anonymkode: 0bc85...d21 Jeg gjorde det, men da jeg fikk det tilbake var det svidd men fortsatt rødt/rosa inni, så jeg bare gikk. (betalte da) Anonymkode: 90aac...087
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg gjorde det, men da jeg fikk det tilbake var det svidd men fortsatt rødt/rosa inni, så jeg bare gikk. (betalte da) Anonymkode: 90aac...087 Kjenner meg igjen. Bestilte entrecôte i går og servitøren påpekte selv før jeg sa det at jeg skulle vel ha gjennomstekt. Da jeg hadde spist meg inn til midten av biffen fant jeg jammen rosa kjøtt likevel. Gadd ikke klage, føler det burde være åpenbart. Har stort sett bestilt retter med vegetarisk innhold når jeg har vært ute og spist under graviditeten. Anonymkode: a859e...c02
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 Jeg stoler kun på mer eksklusive restauranter når det gjelder hensyn mtp graviditet. De pleier å være proffe og tar det seriøst. Hadde feks aldri stolt på at beskjeden gikk videre på feks Egon eller tilsvarende restauranter. Så jeg har en del ganger unngått å bestille rødt kjøtt. Kjedelig om man må klage, maten må lages på nytt og jeg ikke kan spise måltidet samtidig som de andre jeg er ute med. Dessuten syns jeg rødt kjøtt er best medium stekt, så vil heller vente til etter fødsel med å nyte en god biff. Anonymkode: 3a0d8...e26
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjenner meg igjen. Bestilte entrecôte i går og servitøren påpekte selv før jeg sa det at jeg skulle vel ha gjennomstekt. Da jeg hadde spist meg inn til midten av biffen fant jeg jammen rosa kjøtt likevel. Gadd ikke klage, føler det burde være åpenbart. Har stort sett bestilt retter med vegetarisk innhold når jeg har vært ute og spist under graviditeten. Anonymkode: a859e...c02 Da skal jeg også gjør det! Er all vegetarisk mat trygt for gravide? Anonymkode: 90aac...087
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 Spiser alltid rå kjøttdeig når jeg holder på å steke, aldri blitt dårlig. Anonymkode: 9c910...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Spiser alltid rå kjøttdeig når jeg holder på å steke, aldri blitt dårlig. Anonymkode: 9c910...cf3 er du gravid da?! Anonymkode: 90aac...087
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Spiser alltid rå kjøttdeig når jeg holder på å steke, aldri blitt dårlig. Anonymkode: 9c910...cf3 🤢 Anonymkode: 8aecb...687
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiser alltid rå kjøttdeig når jeg holder på å steke, aldri blitt dårlig. Anonymkode: 9c910...cf3 Samme her. Det er digg, spesielt når det er litt stekt på utsiden, men rødt inni! Trodde jeg var den eneste. Anonymkode: cba05...d22
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da skal jeg også gjør det! Er all vegetarisk mat trygt for gravide? Anonymkode: 90aac...087 Ja 😊 men dersom det er snakk om rått frukt og grønt er det veldig viktig at det er skikkelig vasket, har derfor gått for retter bestående av tilberedt vegetar for sikkerhets skyld! Anonymkode: a859e...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå