Gå til innhold

Spiseforstyrrelser og nattesvette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har anoreksi og bmi 14 og er plaget med nattesvette. Jeg har inntrykk av at det er vanligere å fryse om natten, noe jeg gjorde tidligere år selv. Er det flere med spiseforstyrrelser som sliter med nattesvette og eventuelt også på dagtid?

Anonymkode: 2ff56...095

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har veldig lav BMI noe som ødelegger kroppen, vær så snill å ta dette med legen.

Anonymkode: b3e49...089

• Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet

En bmi på 14 gjør at kroppen stenger ned. Det er verre i vente for deg om du ikke tar grep og får hjelp enn litt nattesvette. Nattesvette er det ikke så mye å få gjort noe med. 

AnonymBruker
Skrevet

Man får ihvertfall jævlig mye kroppsbehåring når man får lav bmi! I ansiktet også! 

Anonymkode: 055d9...932

AnonymBruker
Skrevet

Er nok vanligere å kaldsvette når man har anoreksi. Hva med å begynne å spise litt mer?

Anonymkode: bbdee...f92

AnonymBruker
Skrevet

Svettet som en gal om natten. Måtte ligge med åpent vindu. Kjæresten holdt på å fryse ihjel på vinteren. 
Tror det skyldes hormonbalanse. 
Nå er jeg normalvektig og det er forsvunnet. 

Anonymkode: 936cc...c60

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Svettet som en gal om natten. Måtte ligge med åpent vindu. Kjæresten holdt på å fryse ihjel på vinteren. 
Tror det skyldes hormonbalanse. 
Nå er jeg normalvektig og det er forsvunnet. 

Hormonubalanse

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke ang spørsmålet du stiller. Men har lyst å be deg snakke med legen og få ernæringsdrikke på blå resept. Som anorektiker forstår jeg at du ikke vil legge på deg, men for å leve må du få i deg næring. 
Hjernen vår trenger næring, når hjernen ikke får næring klarer vi ikke tenke skikkelig. Vi får syke tanker. 
Din vekt er veldig lav. Du kan fint legge på deg 30 kg og du er likevel normal. 
Ikke kast bort det fine livet ditt med å tulle med maten. Start med legen og få en kostholdsplan og ta små skritt. 
Dette klarer du! 

Anonymkode: 4754b...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...