Gå til innhold

60 års lag og betaling

sucasamicasa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De burde jo sagt fra på forhånd.. men ja, det er dyrt å bestille catering + drikke. Vi dekket det av egen lomme, men de fleste gjestene ga 500-1000,- hvis de kom singel eller 1500-2000,- hvis de var par. Noen ga gave, ikke penger. 

Anonymkode: 67edf...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

For noen merkelige folk.   Kanskje flere av gjestene også reagerer på den dårlige behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
theTitanic skrev (1 time siden):

Ingen liker overraskelser, og hvertfall ikke overraskende betalinger. Gjestene blir i tillegg fratatt muligheten til å velge vekk selskapet om de ikke har råd. I tillegg har de bedt om noe annet; bidrag til koldtbord. Koldtbord koster helle rikke 1500 pr pers. 

Her har vertskapet mangel på lærdom. Det er faktisk veldig frekt. 

De fikk vel krav på 1500,- for to? Det blir fort over 500,- per person kun i mat og drikke. Så er det utgifter til lokale, engangs osv. Tviler ikke på at festen koster 750,- per person… men måten dette ble gjort på mtp betaling er jo helt skivebom av vertskapet da.. 🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan ikke invitere i selskap og kreve betaling i ettertid.. samtidig som de ønsker at folk skal bidra med mat og drikke i tillegg. 
det koster heller ikke 70.000 kr for mat til 50 personer. 
dette er frekt 

hadde ikke betalt 

Anonymkode: 0b1f4...98c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fikk vel krav på 1500,- for to? Det blir fort over 500,- per person kun i mat og drikke. Så er det utgifter til lokale, engangs osv. Tviler ikke på at festen koster 750,- per person… men måten dette ble gjort på mtp betaling er jo helt skivebom av vertskapet da.. 🙈

En kan ikke sende regning til gjestene i ettertid. Dette bør opplyses om i invitasjonen. Så kan folk velge om de vil dra eller ei. Regner med jubilanten får en god del fine gaver også 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En kan ikke sende regning til gjestene i ettertid. Dette bør opplyses om i invitasjonen. Så kan folk velge om de vil dra eller ei. Regner med jubilanten får en god del fine gaver også 

Jeg tror ikke folk som ts og mannen, som måtte komme seg fra oslo til Tromsø og betale hotell og alt, hadde synes det var greit å betale 1500 i tillegg.. 

Anonymkode: 74d80...d33

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig i det. Ville bare opplyse at en sånn fest fort koster 1500,- per par. Akkurat laget stor fest for min mann😅 Men vi forventet selvsagt ikke at noen betalte noe som helst (men de fleste kom med gaver da.. men man må jo ta den regningen som vert mener jeg da). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Pr pers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Lokalet er hans arbeidsplass, så null utgift der.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sucasamicasa skrev (2 minutter siden):

Pr pers

sucasamicasa skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på at du ikke ved et uhell har opprettet en trolletråd? Neida, men dette er HÅRREISENDE! så flaut at jeg må holde en pute foran trynet på dere vegne ass

Anonymkode: 74d80...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De burde jo sagt fra på forhånd.. men ja, det er dyrt å bestille catering + drikke. Vi dekket det av egen lomme, men de fleste gjestene ga 500-1000,- hvis de kom singel eller 1500-2000,- hvis de var par. Noen ga gave, ikke penger. 

De skulle fikse maten selv

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså......  Nå skal ikke jeg påstå verken det ene eller andre, men om det er snakk om å ha leid restaurant/uteplass/telt o.l,  evt. catering, m/mat og alkohol for en helaften (kanskje underholdning også) - så er vel ikke 1500 ståler per pers akkurat noe sånt helt hinsides , er det vel? - var jeg på vei til å skrive.... til  denne plÅppet inn >>>

sucasamicasa skrev (14 minutter siden):

Håper du holder oss oppdatert på hva greia var, og hvor fornøyde andre var med opplegget , når alt kommer til alt, TS :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sucasamicasa skrev (5 timer siden):

Pr pers

Oi, det er jo helt sykt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
sucasamicasa skrev (7 timer siden):

Jeg sitter her og vet ikke om jeg skal le eller gråte, det jeg kan si er at jeg dro til hotellet. Jeg ble invitert i et 60 års lag til en slektning. Selskapet er i morgen men nå skal dere høre her: vi har reist fra Oslo til Tromsø i denne forbindelse og har booket oss inn på hotell da de ikke hadde plass. Helt greit. Jeg har spurt gjentatte ganger om jeg skal ta med noe, hjelpe til med noe men nei de har alt under kontroll. Men vi har like vel valgt å ta med noen flasker vin, annet drikke og vi har tatt med skinker, ost, egg, hjemmelaget pølser , frukt, laks, salat og diverse grønnsaker.  Jeg kan kun spise glutenfritt så jeg har tatt med meg eget brød, knekkebrød og det pålegget jeg kan spise. Som da er vegansk. Så i kveld drar vi bort til de hvor de da sier at de kommer til  å sende vipps krav til alle på 1500 kr,,,, jepp du leste rett. Dette for mat og drikke. Vi ser på de og sier at vi har jo bidratt og jeg spiser jo kun min mat men svaret er nei det er lik sum på alle. Jeg sier at ok… vi har jo handlet for godt over 2500 kr som et bidrag, så det bør trekkes vekk skal det være sånn… nei det var ikke aktuelt. Jeg sa bare, kos dere , vi står over. Nå kommer det likevel vipps mld til oss med 1000 siden vi ikke kom. Hva feiler det folk? Hadde dere sagt noe?

Nå må det sies at når vi snakket med de for en stund siden så var de glade hvis vi bidro med ting til koldtbordet. 

Ettersom det ikke koster 1500 pr person for koldtbord så er dette neppe sant. Samt at du som veganer har kjøpt inn laks og skinke etc? 

Anonymkode: 339d6...65b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sucasamicasa skrev (6 timer siden):

Det er kun meg som spiser vegansk. Grunnen er at jeg ikke tåler, egg, melk og slike ting men jeg lager likevel Mat til resten av familien min. Som består av kjøtt og fisk. Grunnen til at vi tok med er fordi 1) de har dårlig råd 2) forrige koldtbord besto av brødskiver, ost, litt kjøttpålegg og det var det. 3) hun som er gift med 60 åringen klager på at folk ikke tar med til de, og vi skulle egentlig ha sovet der, men pga plass mangel som plutselig oppsto dro vi til hotell. 4) da vi kom dit var det litt ost og syltetøy i kjøleskapet. Det var det de tenkte å tilby. Og 5 flasker rødvin, 3 flasker hvitvin og 2 solo og  1 cola skulle fordeles på 50 gjester. Og de skulle handle inn litt mer men for Max 1000 kr når de fikk inn penger fra gjestene 

Sier vel seg selv at dette er tøys. Er jo ingen som betaler 1500 kr pr person etter å ha fått servert skiver med syltetøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sucasamicasa skrev (8 timer siden):

Det er kun meg som spiser vegansk. Grunnen er at jeg ikke tåler, egg, melk og slike ting men jeg lager likevel Mat til resten av familien min. Som består av kjøtt og fisk. Grunnen til at vi tok med er fordi 1) de har dårlig råd 2) forrige koldtbord besto av brødskiver, ost, litt kjøttpålegg og det var det. 3) hun som er gift med 60 åringen klager på at folk ikke tar med til de, og vi skulle egentlig ha sovet der, men pga plass mangel som plutselig oppsto dro vi til hotell. 4) da vi kom dit var det litt ost og syltetøy i kjøleskapet. Det var det de tenkte å tilby. Og 5 flasker rødvin, 3 flasker hvitvin og 2 solo og  1 cola skulle fordeles på 50 gjester. Og de skulle handle inn litt mer men for Max 1000 kr når de fikk inn penger fra gjestene 

Hahaha…! Så disse folka har seriøst tenkt å tjene på å arrangere bursdag??!!

Og tjene grovt attpåtil. Om alt de tenker å tilby gjestene er en vinskvett, skive med syltetøy og kaaaanskje den maten gjestene selv har med? Ja, om de ikke beholder den også selv da.

Hadde ikke betalt ei krone, og ville ikke hatt et fnugg av dårlig samvittighet. Dere har strukket dere mer enn langt nok, og vært veldig generøse for å hjelpe.

Hadde de - på forhånd - ønsket seg tilskudd til festen i stedet for gaver. Så ville ikke jeg personlig hatt noe imot det, især om noen har dårlig råd. Om det da ble servert skikkelig mat, og pengene ble brukt til at folk fikk treffes og kose seg sammen.

Hadde definitivt sagt fra hva jeg mener om dette ‘opplegget’, for det er opplegget er langt utenfor folkeskikken.

Anonymkode: 7105d...f71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ettersom det ikke koster 1500 pr person for koldtbord så er dette neppe sant. Samt at du som veganer har kjøpt inn laks og skinke etc? 

Jeg spiser ikke kjøtt fordi jeg ikke tåler det og fisk liker jeg ikke og resten av familien spiser jo kjøtt og fiske middag som jeg lager. Jeg er ikke veganer av andre årsaker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS har kjøpt inn laks og skinke som et bidrag til maten.... Ikke til seg selv...

Og alle her vet at koldtbord ikke koster så mye, her har vertskapet vært grisk... Så hvorfor kan ikke dette være sant?

Anonymkode: 0c079...6a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sier vel seg selv at dette er tøys. Er jo ingen som betaler 1500 kr pr person etter å ha fått servert skiver med syltetøy. 

Det sier jo historien ingenting om. Den sier bare det TS forteller, at vertskapet har sendt ut krav på 1500 til gjestene... 

Anonymkode: 0c079...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt uhørt å sende et slikt krav uten at det er avtalt på forhånd, fra begynnelsen av. Prisen er sikkert grei nok, HVIS det hadde vært avtalt hele veien. Et selskap kan koste mye, men det er ikke relevant her.

Bare en liten tilleggsgreie: hvis jeg spør en vert om jeg skal ta med noe, og får klar beskjed om at det ikke trengs, så kjøper jeg ikke inn mat til 2500,- og tar med. Akkurat den forstår jeg ikke poenget med, men samtidig forstår jeg ikke noe som helst av hvordan verten oppfører seg, så dere er åpenbart i en annen krets enn meg! 😂

Anonymkode: d149a...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...