Gå til innhold

60 års lag og betaling

sucasamicasa

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og vet ikke om jeg skal le eller gråte, det jeg kan si er at jeg dro til hotellet. Jeg ble invitert i et 60 års lag til en slektning. Selskapet er i morgen men nå skal dere høre her: vi har reist fra Oslo til Tromsø i denne forbindelse og har booket oss inn på hotell da de ikke hadde plass. Helt greit. Jeg har spurt gjentatte ganger om jeg skal ta med noe, hjelpe til med noe men nei de har alt under kontroll. Men vi har like vel valgt å ta med noen flasker vin, annet drikke og vi har tatt med skinker, ost, egg, hjemmelaget pølser , frukt, laks, salat og diverse grønnsaker.  Jeg kan kun spise glutenfritt så jeg har tatt med meg eget brød, knekkebrød og det pålegget jeg kan spise. Som da er vegansk. Så i kveld drar vi bort til de hvor de da sier at de kommer til  å sende vipps krav til alle på 1500 kr,,,, jepp du leste rett. Dette for mat og drikke. Vi ser på de og sier at vi har jo bidratt og jeg spiser jo kun min mat men svaret er nei det er lik sum på alle. Jeg sier at ok… vi har jo handlet for godt over 2500 kr som et bidrag, så det bør trekkes vekk skal det være sånn… nei det var ikke aktuelt. Jeg sa bare, kos dere , vi står over. Nå kommer det likevel vipps mld til oss med 1000 siden vi ikke kom. Hva feiler det folk? Hadde dere sagt noe?

Nå må det sies at når vi snakket med de for en stund siden så var de glade hvis vi bidro med ting til koldtbordet. 

Endret av sucasamicasa
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hahahahaha. Bare drit i det Vipps kravet. 

Hvor mange gjester var det? Alle kommer til å være sure.

Anonymkode: f3c77...dfa

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De har bedt 50 gjester. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det verste var at de skulle også ha for meg, enda jeg bringer egen mat

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså 75000 tusen tilsammen. Det er bare sykt.

Anonymkode: a5d38...d33

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal de tjene penger på selskapet???

Anonymkode: 945c9...7dd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir helt dårlig av å lese dette. 1500 kr for at din mann skal spise på en 60 årsdag. Dere har i tillegg betalt reise, hotell og tilbudt å ta med mat. 
Det siste Vipps-kravet der på 1000 kr, ignorer. Det må dere anta er en feil...

Anonymkode: 63d45...b6b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Ingen liker overraskelser, og hvertfall ikke overraskende betalinger. Gjestene blir i tillegg fratatt muligheten til å velge vekk selskapet om de ikke har råd. I tillegg har de bedt om noe annet; bidrag til koldtbord. Koldtbord koster helle rikke 1500 pr pers. 

Her har vertskapet mangel på lærdom. Det er faktisk veldig frekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1.000 kroner for at dere ikke kom? Dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: a4369...a00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er sært å sende vippskrav på mat. Men jeg syns det er like sært av der å troppe opp med masse mat når vertskapet har takket nei!! Dere er jo akkurat like uten antenner som de er. Og hvis du er glutenfri veganer høres det veldig merkelig ut å ta med pølser, skinke, egg, ost og laks.....

Anonymkode: 9e5d0...43f

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Send de vippskrav tilbake for maten/drikken dere gav dem.

Himmel og hav, for noen nepskrell. Kommer ikke til å være veldig god stemning på den feiringen….

Frekt som fy, og attpåtil komme med slikt rett før festen. Nei, da får de skylde seg selv.

Anonymkode: 7105d...f71

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er sært å sende vippskrav på mat. Men jeg syns det er like sært av der å troppe opp med masse mat når vertskapet har takket nei!! Dere er jo akkurat like uten antenner som de er. Og hvis du er glutenfri veganer høres det veldig merkelig ut å ta med pølser, skinke, egg, ost og laks.....

Forstod det som at dette var en vertsgave eller tilskudd til gildet. Ikke at TS skulle kjøre ned på med dette alene

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sucasamicasa skrev (52 minutter siden):

Jeg sitter her og vet ikke om jeg skal le eller gråte, det jeg kan si er at jeg dro til hotellet. Jeg ble invitert i et 60 års lag til en slektning. Selskapet er i morgen men nå skal dere høre her: vi har reist fra Oslo til Tromsø i denne forbindelse og har booket oss inn på hotell da de ikke hadde plass. Helt greit. Jeg har spurt gjentatte ganger om jeg skal ta med noe, hjelpe til med noe men nei de har alt under kontroll. Men vi har like vel valgt å ta med noen flasker vin, annet drikke og vi har tatt med skinker, ost, egg, hjemmelaget pølser , frukt, laks, salat og diverse grønnsaker.  Jeg kan kun spise glutenfritt så jeg har tatt med meg eget brød, knekkebrød og det pålegget jeg kan spise. Som da er vegansk. Så i kveld drar vi bort til de hvor de da sier at de kommer til  å sende vipps krav til alle på 1500 kr,,,, jepp du leste rett. Dette for mat og drikke. Vi ser på de og sier at vi har jo bidratt og jeg spiser jo kun min mat men svaret er nei det er lik sum på alle. Jeg sier at ok… vi har jo handlet for godt over 2500 kr som et bidrag, så det bør trekkes vekk skal det være sånn… nei det var ikke aktuelt. Jeg sa bare, kos dere , vi står over. Nå kommer det likevel vipps mld til oss med 1000 siden vi ikke kom. Hva feiler det folk? Hadde dere sagt noe?

Nå må det sies at når vi snakket med de for en stund siden så var de glade hvis vi bidro med ting til koldtbordet. 

Nei, hadde berre unnlatt å betale...

Uff, så trist heile greia er!

Anonymkode: e71f5...774

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er kun meg som spiser vegansk. Grunnen er at jeg ikke tåler, egg, melk og slike ting men jeg lager likevel Mat til resten av familien min. Som består av kjøtt og fisk. Grunnen til at vi tok med er fordi 1) de har dårlig råd 2) forrige koldtbord besto av brødskiver, ost, litt kjøttpålegg og det var det. 3) hun som er gift med 60 åringen klager på at folk ikke tar med til de, og vi skulle egentlig ha sovet der, men pga plass mangel som plutselig oppsto dro vi til hotell. 4) da vi kom dit var det litt ost og syltetøy i kjøleskapet. Det var det de tenkte å tilby. Og 5 flasker rødvin, 3 flasker hvitvin og 2 solo og  1 cola skulle fordeles på 50 gjester. Og de skulle handle inn litt mer men for Max 1000 kr når de fikk inn penger fra gjestene 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstod det som at dette var en vertsgave eller tilskudd til gildet. Ikke at TS skulle kjøre ned på med dette alene

Det er rett

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sucasamicasa skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at vi tok med er fordi 1) de har dårlig råd 2) forrige koldtbord besto av brødskiver, ost, litt kjøttpålegg og det var det. 3) hun som er gift med 60 åringen klager på at folk ikke tar med til de, og vi skulle egentlig ha sovet der, men pga plass mangel som plutselig oppsto dro vi til hotell. 4) da vi kom dit var det litt ost og syltetøy i kjøleskapet. Det var det de tenkte å tilby. Og 5 flasker rødvin, 3 flasker hvitvin og 2 solo og  1 cola skulle fordeles på 50 gjester. Og de skulle handle inn litt mer men for Max 1000 kr når de fikk inn penger fra gjestene 

Herregud... her skulle det tjenes grove penger på gjestene, håper du tok med deg all maten dere hadde tatt med, men det gjorde du sikkert ikke og det skjønner jeg, å alikevel true deg med vipps krav på 1000... Herregud 

Anonymkode: 74d80...d33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan skulle de mate 50 stykk med syltetøy og en ost? 

Setter pris på en oppdatering etter du hører fra andre gjester hvordan selskapet ble! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare sånn til sammenligning, for noen år siden var jeg på buffet på Alexandra hotell i Loen, maten er noe av det de er mest kjent for, og den buffeten var virkelig eksepsjonell og kostet rundt 700pr pers. Så for de 1500 pr pers, skulle maten vært laget av Michelin kokker. 

Anonymkode: 74d80...d33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sucasamicasa skrev (20 minutter siden):

Det er kun meg som spiser vegansk. Grunnen er at jeg ikke tåler, egg, melk og slike ting men jeg lager likevel Mat til resten av familien min. Som består av kjøtt og fisk. Grunnen til at vi tok med er fordi 1) de har dårlig råd 2) forrige koldtbord besto av brødskiver, ost, litt kjøttpålegg og det var det. 3) hun som er gift med 60 åringen klager på at folk ikke tar med til de, og vi skulle egentlig ha sovet der, men pga plass mangel som plutselig oppsto dro vi til hotell. 4) da vi kom dit var det litt ost og syltetøy i kjøleskapet. Det var det de tenkte å tilby. Og 5 flasker rødvin, 3 flasker hvitvin og 2 solo og  1 cola skulle fordeles på 50 gjester. Og de skulle handle inn litt mer men for Max 1000 kr når de fikk inn penger fra gjestene 

Ikke betal en krone . Hvis det er spleiselag burde , det vært opplyst om på forhånd . Dette høres ut som lite oppegående folk . 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...