AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Hei jeg og datteren min skal på ferie med broren min og hans familie. de er 6 personer og vi er 2. vi skal være borte i 7 dager, har leid en leilighet, så vi skal lage all mat selv. fordeler man da maten 50/50 eller evt at vi betaler 1/3 eller 1/4? Hva tenker dere er normalt. Vi har ikke snakket om dette, og usikker på hva som vil være normalt. Eller ihvertfall hva jeg burde forvente Anonymkode: bf63d...771
rfa Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 1/3-1/4 om en er nøye på det, om ikke så handler dei ett par ganger og du en.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 rfa skrev (Akkurat nå): 1/3-1/4 om en er nøye på det, om ikke så handler dei ett par ganger og du en. Ta her jeg er ikke så nøye på om det blir akkurat riktig, for det vil det uansett ikke bli. Men 1/3 tenker jeg er bra. Bare det ikke blir halvparten Anonymkode: bf63d...771
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 De betaler iallfall 3 ganger så mye. Avhengig av alder og kjønn på de som er med. Menn og tenåringsgutter spiser mye Anonymkode: bd6a9...885 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Snakk med broren din på forhånd og bli enige. Hvordan gjorde dere det med leie av leiligheten? Har de f.eks. to soverom og dere ett? Fordelingen dere ble enige om der gir deg i alle fall en pekepinn. Det burde være åpenbart at de betaler 3/4 og du 1/4 av maten, men hvis ett av barna deres f.eks. et spebarn og dier, og din er tenåringsgutt, så blir det ganske litt mer 2/3 og 1/3. Uansett greit å bli enige på forhånd. Det blir ikke på krona riktig, men veldig greit å slippe å betale for halvparten av maten når dere er en fjerdel av reisefølget, ja. Anonymkode: 67b91...3f7 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Vi har fordelt det sånn: antall voksne betaler lik sum, tenåringer noe mindre og barn minst, baby med egen mat gratis. Så hvis maten er 8000,- deles beløpet på feks 3 voksne kr 1500,- per pers, 3 tenåringer 1000,- per pers, 2 småbarn 250,- per pers (eksempeltall som gjorde det lett å regne ut..) Da betaler du for deg og feks en tenåring kr 2500,- Din bror betaler for seg, kone, 2 tenåringer og 2 småbarn: 5500,- Anonymkode: aef43...6f5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har fordelt det sånn: antall voksne betaler lik sum, tenåringer noe mindre og barn minst, baby med egen mat gratis. Så hvis maten er 8000,- deles beløpet på feks 3 voksne kr 1500,- per pers, 3 tenåringer 1000,- per pers, 2 småbarn 250,- per pers (eksempeltall som gjorde det lett å regne ut..) Da betaler du for deg og feks en tenåring kr 2500,- Din bror betaler for seg, kone, 2 tenåringer og 2 småbarn: 5500,- Anonymkode: aef43...6f5 Evt har vi noen ganger bestemt meny på forhånd, feks pizza. Alle kjøper med det de og familien spiser til pizza + drikke. Alle kjøper frokost til seg selv. Det lages mat felles og alle spiser av alt, det er kun så man betegner riktig ved innkjøp. Anonymkode: aef43...6f5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 22.04): Hei jeg og datteren min skal på ferie med broren min og hans familie. de er 6 personer og vi er 2. vi skal være borte i 7 dager, har leid en leilighet, så vi skal lage all mat selv. fordeler man da maten 50/50 eller evt at vi betaler 1/3 eller 1/4? Hva tenker dere er normalt. Vi har ikke snakket om dette, og usikker på hva som vil være normalt. Eller ihvertfall hva jeg burde forvente Anonymkode: bf63d...771 Jeg tenker at på leiligheten betaler man per soverom man okkoperer - så hvis du har et rom og barnet ditt et, og bror og kone et og alle fore barna deres et, så betaler dere 50/50 på leie. Hvis derimot du og ditt barn deler rom, og de okkuperer 3-4 soverom, skal du betale betraktelig mindre. Ang mat kommer den veldig an på. Et stort barn spiser stort sett like mye som en voksen, en baby knapt noe og et barnehagebarn ganske lite, men tenåringsgutter gjerne spiser som to voksne. Men du skal jo uansett ikke betale halvparten i hvert fall. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har fordelt det sånn: antall voksne betaler lik sum, tenåringer noe mindre og barn minst, baby med egen mat gratis. Så hvis maten er 8000,- deles beløpet på feks 3 voksne kr 1500,- per pers, 3 tenåringer 1000,- per pers, 2 småbarn 250,- per pers (eksempeltall som gjorde det lett å regne ut..) Da betaler du for deg og feks en tenåring kr 2500,- Din bror betaler for seg, kone, 2 tenåringer og 2 småbarn: 5500,- Anonymkode: aef43...6f5 Hvorfor mindre på tenåringer enn voksne? Ca alle tenåringsgutter jeg kjenner spiser dobbelt så mye som en gjennomsnittlig kvinne… Jeg tenker alle over 13-14 år kan regnes som voksne på matfordelingen. Anonymkode: 15e8f...d58 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at på leiligheten betaler man per soverom man okkoperer - så hvis du har et rom og barnet ditt et, og bror og kone et og alle fore barna deres et, så betaler dere 50/50 på leie. Hvis derimot du og ditt barn deler rom, og de okkuperer 3-4 soverom, skal du betale betraktelig mindre. Ang mat kommer den veldig an på. Et stort barn spiser stort sett like mye som en voksen, en baby knapt noe og et barnehagebarn ganske lite, men tenåringsgutter gjerne spiser som to voksne. Men du skal jo uansett ikke betale halvparten i hvert fall. Hvorfor mindre på tenåringer enn voksne? Ca alle tenåringsgutter jeg kjenner spiser dobbelt så mye som en gjennomsnittlig kvinne… Jeg tenker alle over 13-14 år kan regnes som voksne på matfordelingen. Anonymkode: 15e8f...d58 Jo, de har nok blitt regnet som voksne over en viss alder.. har fordelt det sånn det passer for oss og vår familie. Dette kan jo bare justeres sånn at alle er enige og fornøyde 🙂 Men man drikker jo kun som voksen, øl og vin har vært med i beregningen også 👍🏻 Anonymkode: aef43...6f5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 22.04): Hei jeg og datteren min skal på ferie med broren min og hans familie. de er 6 personer og vi er 2. vi skal være borte i 7 dager, har leid en leilighet, så vi skal lage all mat selv. fordeler man da maten 50/50 eller evt at vi betaler 1/3 eller 1/4? Hva tenker dere er normalt. Vi har ikke snakket om dette, og usikker på hva som vil være normalt. Eller ihvertfall hva jeg burde forvente Anonymkode: bf63d...771 man betaler like mye selvom man bare er 2, det gjør alltid jeg. et barn og meg Anonymkode: 5c94a...629
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #11 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): man betaler like mye selvom man bare er 2, det gjør alltid jeg. et barn og meg Anonymkode: 5c94a...629 Jeg hadde ikke tillatt at du betalte like mye som jeg gjør for min familie på 6. Jeg trenger ikke at andre spanderer på meg. Anonymkode: eb9fe...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 22.04): Hei jeg og datteren min skal på ferie med broren min og hans familie. de er 6 personer og vi er 2. vi skal være borte i 7 dager, har leid en leilighet, så vi skal lage all mat selv. fordeler man da maten 50/50 eller evt at vi betaler 1/3 eller 1/4? Hva tenker dere er normalt. Vi har ikke snakket om dette, og usikker på hva som vil være normalt. Eller ihvertfall hva jeg burde forvente Anonymkode: bf63d...771 Hvor gammel er datteren din? Hvis hun er under 3 så skal ikke maten/utgiftene for hennes mat taes med i beregningen da hun uansett spiser lite. Anonymkode: ac3cf...a98
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #13 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tenker at på leiligheten betaler man per soverom man okkoperer - så hvis du har et rom og barnet ditt et, og bror og kone et og alle fore barna deres et, så betaler dere 50/50 på leie. Hvis derimot du og ditt barn deler rom, og de okkuperer 3-4 soverom, skal du betale betraktelig mindre. Ang mat kommer den veldig an på. Et stort barn spiser stort sett like mye som en voksen, en baby knapt noe og et barnehagebarn ganske lite, men tenåringsgutter gjerne spiser som to voksne. Men du skal jo uansett ikke betale halvparten i hvert fall. Hvorfor mindre på tenåringer enn voksne? Ca alle tenåringsgutter jeg kjenner spiser dobbelt så mye som en gjennomsnittlig kvinne… Jeg tenker alle over 13-14 år kan regnes som voksne på matfordelingen. Anonymkode: 15e8f...d58 Enig! Bonussønnen min på 13 spiser mye mer enn meg! Anonymkode: 0cd47...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå