Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 34 og har samboer. Vi har bare vært kjærester i 2 år. Han ønsker å vente. Og jeg synes det er fint å være kjærester en stund, sånn med tanke på at vi ikke har vært et par så veldig lenge. 

Men jeg kjenner at det stresser meg litt at jeg nærmer meg 35 og med tanke på fruktbarheten synker. Jeg er jo redd for at om vi venter for lenge mister vi sjansen for å få barn. 

Er klar over at mange over 35 fortsatt for barn - og at man kan være enda eldre. 

Hva tenker folk? 

Anonymkode: e2fcc...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at du stresser og tenker at 2 år er rikelig med tid til å finne ut om dere ønsker barn sammen. Jo lenger opp i 30-årene man kommer, jo kortere tid er det for kjærestetid før barn!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ventet så lenge.. Vet jo aldri hvor lang tid man trenger på å bli gravid, og vil du ha mer enn ett barn bør du hvert fall tenke deg godt om du skal vente så mye lengre.

Anonymkode: aea46...d41

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ventet. 

Anonymkode: 6b53b...9b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (Akkurat nå):

Forstår godt at du stresser og tenker at 2 år er rikelig med tid til å finne ut om dere ønsker barn sammen. Jo lenger opp i 30-årene man kommer, jo kortere tid er det for kjærestetid før barn!

Ja. Vi begge vet at vi skal ha barn sammen. Han også ønsker barn en dag. Og vi har sagt at skulle det skje uplanlagt så er det greit. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Klokka begynner for alvor å tikke etter 35, så jeg ville ikke ventet særlig lenger om jeg var deg.

Anonymkode: 55b8d...ce2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Vi begge vet at vi skal ha barn sammen. Han også ønsker barn en dag. Og vi har sagt at skulle det skje uplanlagt så er det greit. 

Ts. 

Det sa min samboer også, i realiteten tok det 5 år før han var klar, dernest nesten 1 år før spiren vår satt.

I deres tilfelle tenker jeg derfor det er viktig at du får avklart en slags tidshorisont for når han kunne tenke seg å begynne å prøve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mja, jeg ville reformulert spørsmålet;

«Konsekvensen av at vi venter er at vi begge forblir barnløse. Er det en OK konsekvens for deg?».

Anonymkode: a7c0f...0ad

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts. 

Ville pushet litt her. Dette med "barn en dag" kan dra ut lenge og det er også menn som til slutt sier "jeg vil ikke ha barn likevel" eller "jeg ønsker ikke barn med deg". 

Sier ikke at det vil skje med deg. Men veldig surt når slikt skjer og desto eldre man er desto surere. 

Anonymkode: 22b5e...519

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mja, jeg ville reformulert spørsmålet;

«Konsekvensen av at vi venter er at vi begge forblir barnløse. Er det en OK konsekvens for deg?».

Anonymkode: a7c0f...0ad

Nei. Og det tror jeg ikke det er for han heller. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er snart 34 og har samboer. Vi har bare vært kjærester i 2 år. Han ønsker å vente. Og jeg synes det er fint å være kjærester en stund, sånn med tanke på at vi ikke har vært et par så veldig lenge. 

Men jeg kjenner at det stresser meg litt at jeg nærmer meg 35 og med tanke på fruktbarheten synker. Jeg er jo redd for at om vi venter for lenge mister vi sjansen for å få barn. 

Er klar over at mange over 35 fortsatt for barn - og at man kan være enda eldre. 

Hva tenker folk? 

Jeg tenker at jeg begynner å komme ille ut her da, som snart blir 35 og ikke har hverken kjæreste eller samboer 😄 gjør det som er rett for deg du så kommer du langt. 😊

Anonymkode: 56e69...d92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville pushet litt her. Dette med "barn en dag" kan dra ut lenge og det er også menn som til slutt sier "jeg vil ikke ha barn likevel" eller "jeg ønsker ikke barn med deg". 

Sier ikke at det vil skje med deg. Men veldig surt når slikt skjer og desto eldre man er desto surere. 

Anonymkode: 22b5e...519

Ja - det er ikke saken her. Jeg vet han vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo god tid enda. De fleste klarer å få barn til de er i alle fall 40-43. 

Anonymkode: 383c8...193

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har jo god tid enda. De fleste klarer å få barn til de er i alle fall 40-43. 

Det gjelder absolutt ikke alle. Jeg kjenner ei som kom i overgangsalderen da hun var 38. Og mistet da selvfølgelig muligheten til å få barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det gjelder absolutt ikke alle. Jeg kjenner ei som kom i overgangsalderen da hun var 38. Og mistet da selvfølgelig muligheten til å få barn.

«De fleste» var nok to ord du hoppet over. Fruktbarheten synker ja, men for de fleste er det ikke umulig å bli gravid etter 38. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

«De fleste» var nok to ord du hoppet over. Fruktbarheten synker ja, men for de fleste er det ikke umulig å bli gravid etter 38. 

Poenget er vel at konsekvensene er ganske store om man er blant de som mister muligheten for barn eventuelt at det blir ekstra komplikasjoner fordi man får barn sent. 

Man må jo nesten spørre seg om hvor viktig det er å få barn. Om det er det viktigste så bør man jo ikke gamble det vekk for å få noen år ekstra uten barn. 

Anonymkode: 92b09...204

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, så gjorde jeg kanskje det, men jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på at jeg var en av de fleste ihvertfall. Hvis jeg oppriktig ønsket meg barn, hadde jeg aldri utsatt det til jeg var over 40 ihvertfall. Muligheten er stor da for at løpet er kjørt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt den alvorlige samtalen med ham, at du ikke ønsker å vente lenger på grunn av alder. Har han noen konkret plan? Hvis ikke han har noe veldig konkret for deg å forholde seg til så får han ta ansvar for prevensjon fra nå av. Så venter du og ser hvor lenge han gidder. Er han livredd for å ha sex uten kondom da tenker jeg barn er ganske langt unna for hans del. 

Anonymkode: e787b...840

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ventet, fruktbarheten går nedover fra 32 års alderen. Man er født med en mengde egg, og en dag er det tomt. 
jeg ville dratt til gynekolog og sjekket ståa mtp egg osv, er alt greit så trenger du jo ikke stresse nå med en gang men er det tegn på lite egg osv så ville jeg kanskje hevet meg rundt..

Anonymkode: 37ee3...e09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, så gjorde jeg kanskje det, men jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på at jeg var en av de fleste ihvertfall. Hvis jeg oppriktig ønsket meg barn, hadde jeg aldri utsatt det til jeg var over 40 ihvertfall. Muligheten er stor da for at løpet er kjørt.

Det å ha en å få barn med er kanskje også en faktor og en som har lyst til det osv men det finnes alltid Danmark og Ons også. 😉

Anonymkode: 56e69...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...