Gå til innhold

Disneyland Paris med barn på 2 og 5 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi tenkte å ta en langhelg til Paris på sensommeren/høsten og trenger alle tips vi kan få! Dere som har vert i Disneyland, hvilken restauranter anbefales, hva bør man få med seg, er køene like ekstreme når man er der utenom høysesong? Kom gjerne med tips og erfaringer.

Og i Paris, noe spesielt man bør få med seg eller styre unna når man reiser med barn?

Vi tar fly ned så har ikke egen bil. Hvordan er det med tog, buss, taxi? Har de barneseter til taxi?

Anonymkode: 3824c...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Hadde ikke giddet å ta med så små barn. 

Var der med typen og som voksen var jeg ødelagt etter en full dag. I sommerferien er det sykt mye folk, varmt og laaange køer. 

Hadde ventet til ungene i det minste satt pris på og husket det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke giddet å ta med så små barn. 

Var der med typen og som voksen var jeg ødelagt etter en full dag. I sommerferien er det sykt mye folk, varmt og laaange køer. 

Hadde ventet til ungene i det minste satt pris på og husket det. 

Enig. Vi var der en gang. Var så lange køer at det ble mest slitsomt. Men kanskje det er bedre på høsten. Vi var der i August 

Anonymkode: 8d9be...b28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært der to ganger. I november begge gangene. Minste var 3 år. Det gikk veldig fint og vi koste oss. Men, det er lange køer året rundt. Det står hvor lang tid du må vente, og det er alt i fra 30 min til to timer, så det er et minus. 
Hvilke restauranter vi var på husker jeg ikke, men var stort sett fornøyd. 

Anonymkode: 9b77c...79b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dere burde vente, i alle fall til barna blir eldre og forhåpentligvis kan få større glede av noe slikt. 

Anonymkode: 4866b...b0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Såklart tar man ikke med så små barn der. Ihvertfall ikke 2 åringen. Slik stimuli trenger ikke så små barn. Vent til de blir større, da får dere alle en bedre opplevelse.

Anonymkode: 468b4...a88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Femåring - ja. Toåring - nei. 
Var der rett før covid, så med forbehold om at ting ikke har endret seg etter det:

- De har et fast track-system hvor man kan få én gratis fast track (man får et tidspunkt) i gangen. Bruk dem godt. Vi sto nesten ikke i kø takket være dem (dro første uka i norsk skoleferie, som ikke er toppen av høysesongen, men det er første uke med høyeste prisnivå). 
- Bo på Disney-hotell. Da får du komme inn i parken 1-2 timer før alle andre (husker ikke nøyaktig når). Ok, mange andre bor også på Disney-hotell, men de fleste gjør IKKE det. Vær det når det åpner, og gå rett til den største attraksjonen. I tillegg er du like ved parken, og kan enkelt ta en pause midt på dagen. GULL med barn. 
- Bestill restauranter LANG tid i forveien. Jeg trodde jeg var tidlig ute 1,5 mnd før, men det var fullt nesten overalt. 

Det er enkelt med tog/metro, jeg ville ikke satset på taxi. Sannsynligheten for at de ikke har bakovervendt sete til toåring er vel ca 100%. 

Anonymkode: 350df...9d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Character lunch på den hoved-restauranten var skikkelig gøy og faktisk verdt pengene, selv om det var DYRT. Særlig da vi innså at andre muligheter for å ta bilder med Mikke og co ville koste oss et par timer med kø-ståing per stk (med mindre man kjøper sånn bilde-pass). 

Anonymkode: 350df...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk når skoleferien er for land som Frankrike, Tyskland, Spania osv. Mange som kjører hjemmefra i ferien til EuroDisney, og du kan sikkert unngå litt kø hvis du unngår skoleferiene.

Bo på Disneyhotel, de har gangavstand til parkene. Da slipper du bil og tog.

Anonymkode: 1fc68...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke dratt dit med så små barn i sommer. Velg heller lavsesong.

Hva med andre parker som legoland? Faarup? 

Alle parker er litt pes i høysesongen. Vi drar kun i disse parkene i lavsesong.

Anonymkode: 771a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ungene vil jo ikke huske det engang.... Hva er da vitsen? Er det ikke bedre å vente til de kan huske det resten av livet? Som 5-6-7-8 åringer... ( Muuulig da den eldste er stor nok, men ikke yngste!)

Anonymkode: 38c57...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fryktelig slitsomt ut, spør du meg 😂 Euro Disney «koker» på sommeren, har vært der 3 ganger. 
 Ville nok ventet til barna er store nok/høye nok  til å få glede av de artigste attraksjonene…når de er 10-12 år. 
Det holder lenge med Dyreparken eller Tusenfryd, eller Hunderfossen når de er såpass små. De trenger ikke så mye for å ha det gøy i den alderen 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disneyland: Vent 10 år, til ungene er 12 og 15. 

Jeg har vært der flere ganger da jeg bodde i Paris for noen år siden. Det er alltid en milliard mennesker, og man bruker det meste av tiden på å stå i kø. Dessuten tar det opp mot 2 timer å komme dit fra sentrum av Paris (RER/TGV). Jeg ville bruke tiden i Paris og finne en lokal lekeplass til barna i stedet. 

Anonymkode: 87d5a...3a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi hadde med eldste til Disneyworld i Florida rett før hun ble 2 år. Vi storkoste oss, men man må selvfølgelig ha forventninger deretter. Vi gjorde det jo ikke for henne, men fordi vi voksne hadde lyst. Tipper 5-åringer vil elske det! 

Anonymkode: 6cc76...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra til Legoland istedet. Eller spar pengene og vent noen år. 

Anonymkode: 50a9a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 timer kø??! Da er det noe galt med opplegget der.  Hva slags opplevelse er det?🤣

Anonymkode: 1013f...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei alt for små vent heler noen år slik at ungene for ektra mye glede av det

Anonymkode: 0775f...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 21.47):

Vi tenkte å ta en langhelg til Paris på sensommeren/høsten og trenger alle tips vi kan få! Dere som har vert i Disneyland, hvilken restauranter anbefales, hva bør man få med seg, er køene like ekstreme når man er der utenom høysesong? Kom gjerne med tips og erfaringer.

Og i Paris, noe spesielt man bør få med seg eller styre unna når man reiser med barn?

Vi tar fly ned så har ikke egen bil. Hvordan er det med tog, buss, taxi? Har de barneseter til taxi?

Anonymkode: 3824c...273

jeg hadde ventet til de husker mer, de vil ikke huske noe av turen

Anonymkode: 2cb9b...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...