Gå til innhold

Dritt lei sutringen fra reisende folk som er rammet av streik!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

*Selvskryt, selvskryt, sekvskryt, hadde vunnet krigen mot Ukraina alene.*

Så at flyet man tenkte å reise med ikke går, det er noe et normalt oppegående menneske bør kunne forutse kan skje og ha en plan for. Om man synes dette er for krevende bør man ikke reise lenger enn at man kan GÅ hjem igjen...

Anonymkode: 6e347...534

Hva er planen din hvis du sitter fast på en øy, alle flyavganger innstilt og alle ferger fulle av andre streikende som utrolig nok har tenkt enda raskere enn deg? Mener du utenlandsferie bør være forbeholdt de som har råd til å bli sittende fast i mange uker? 

At man ikke trenger gå til media (eller svare når de ringer) er en ting. Men nå har ting ofte en tendens til å ordne seg akkurat for de som kommer i media, så kan forstå den delen også.

Anonymkode: 14e9d...1ca

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 21.27):

Hva er greia med folk som oppsøker media for å klage og sutre ovar at de ikke kommer seg med fly p.g.a.s treiken? Er ikke måte på hvor tragisk de fremstiller situasjonen. Har ikke media ansvar for å beskytte folk mot seg selv? Er det ikke en vær varsom-plakat som de skal følge? Det er bare pinlig. Samtidig som bombene regner over Ukraina, sutrer folk over at de blir forsinket til sin luksusferie ved middelhavet.

På tide å skjerpe seg!

Anonymkode: 5e0cf...e5f

Jeg er på ingen måte rammet av streik. Likevel har jeg forståelse for at folk reagerer, når de får ferien spolert og taper tusenvis av kroner på forhåndsbetalt hotell/billetter til attraksjoner mm.

Det betyr ikke at de nødvendigvis har tatt 'parti' i streiken. Å være skuffet over at ferien de har jobbet for, spart til, ikke ble noe av, må være lov. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er planen din hvis du sitter fast på en øy, alle flyavganger innstilt og alle ferger fulle av andre streikende som utrolig nok har tenkt enda raskere enn deg? Mener du utenlandsferie bør være forbeholdt de som har råd til å bli sittende fast i mange uker? 

Nok penger til å klare meg minst dobbelt så lenge som reisen er planlagt. Eventuelt skaffe meg jobb på øya om det blir langvarig.

Dette ville også ha vært planen om jeg dro til en avsidesliggende øy i Norge, feks Jan Mayen eller Spitsbergen.  Satt i og for seg fast noen dager på Træna for noen år siden pga dårlig vær, det er slikt man tar høyde for kan skje. Om man ikke foretrekker å være naiv og hjelpeløs, da.

Håper ellers å få til overvintring i ei fangsthytte på Svalbard før jeg blir for gammel. Må bare overtale kona, hun synes det er litt for ekstremt, selv om det med satelittkommunikasjon er ganske enkelt å tilkalle hjelp om det oppstår alvorlige problemer.

(Jeg har med en Garmin Inreach på alle reiser utenom hjembyen, da har jeg kommunikasjon selv om mobilnett og fasttelefon bryter sammen - slik det gjerne gjør ved krig eller naturkatastrofer.)

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nok penger til å klare meg minst dobbelt så lenge som reisen er planlagt. Eventuelt skaffe meg jobb på øya om det blir langvarig.

Dette ville også ha vært planen om jeg dro til en avsidesliggende øy i Norge, feks Jan Mayen eller Spitsbergen.  Satt i og for seg fast noen dager på Træna for noen år siden pga dårlig vær, det er slikt man tar høyde for kan skje. Om man ikke foretrekker å være naiv og hjelpeløs, da.

Ingen fare med deg da, du hadde sikkert kverket en isbjørn med bare nevene og gjort opp ild for å steke bamsen. Midnattssola er jo en gratis flamme! :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen fare med deg da, du hadde sikkert kverket en isbjørn med bare nevene og gjort opp ild for å steke bamsen. Midnattssola er jo en gratis flamme! :) 

Har ikke prøvd isbjørnkjøtt (rovdyrkjøtt smaker generelt ikke veldig godt) men siden de er fredet hadde det neppe vært aktuelt å ta livet av en for å spise den. Om man er utenfor bosetningene på Svalbard har man uansett halvladd våpen lett tilgjengelig.

De delene av året det er midnattsol på Svalbard er det uansett sjelden å møte isbjørn, og solstrålingen er uansett for svak til å bedrive solkoking. Mellom de 45. breddegradene lar det seg gjøre, utenom regntiden.

Men rein og sel er jaktbare på Svalbard, det hadde antagelig vært en del av kostholdet ved et langtidsopphold utenom bosetningene.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke prøvd isbjørnkjøtt (rovdyrkjøtt smaker generelt ikke veldig godt) men siden de er fredet hadde det neppe vært aktuelt å ta livet av en for å spise den. Om man er utenfor bosetningene på Svalbard har man uansett halvladd våpen lett tilgjengelig.

De delene av året det er midnattsol på Svalbard er det uansett sjelden å møte isbjørn, og solstrålingen er uansett for svak til å bedrive solkoking. Mellom de 45. breddegradene lar det seg gjøre, utenom regntiden.

Men rein og sel er jaktbare på Svalbard, det hadde antagelig vært en del av kostholdet ved et langtidsopphold utenom bosetningene.

I verste fall kunne du knertet noen russere. Gjelder å være løsningsorientert. 😅

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...