Gå til innhold

Dritt lei sutringen fra reisende folk som er rammet av streik!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med folk som oppsøker media for å klage og sutre ovar at de ikke kommer seg med fly p.g.a.s treiken? Er ikke måte på hvor tragisk de fremstiller situasjonen. Har ikke media ansvar for å beskytte folk mot seg selv? Er det ikke en vær varsom-plakat som de skal følge? Det er bare pinlig. Samtidig som bombene regner over Ukraina, sutrer folk over at de blir forsinket til sin luksusferie ved middelhavet.

På tide å skjerpe seg!

Anonymkode: 5e0cf...e5f

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Gjest Albbas
Skrevet

Det er agurktider i media, som hver sommer... 🥴 Jeg begynner også å bli lei av å få full oversikt hver dag over hvilke nordmenn som har tatt buss hvor i verden. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Skjønner at det er kjipt og at man klager til familie og venner, men media? Spesielt de som klager på at de ikke før igjen pengene også når de selv har valgt ombooke/kansellere før flyselskapet har gjort det. Sånn er reglene, det hjelper ikke sutre. 

Anonymkode: cc485...ac7

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

....

Endret av MarieRey5
Skrevet

Det jeg synes er teit er folk som klager på at Norwegian øker prisene sine nå og sier det "er urettferdig ". Norwegian gir vel faen i det. Det er en bedrift som skal tjene penger  :ler:

• Liker 19
  • Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er greia med folk som oppsøker media for å klage og sutre ovar at de ikke kommer seg med fly p.g.a.s treiken? Er ikke måte på hvor tragisk de fremstiller situasjonen. Har ikke media ansvar for å beskytte folk mot seg selv? Er det ikke en vær varsom-plakat som de skal følge? Det er bare pinlig. Samtidig som bombene regner over Ukraina, sutrer folk over at de blir forsinket til sin luksusferie ved middelhavet.

På tide å skjerpe seg!

På tide at du skjerper DEG tenker jeg. For de som blir sittende på en flyplass i et døgn eller to i uvisshet om de kommer hjem eller ikke så er jo det et problem som må frem i lyset for at de ansvarlige skal føle på dette og ta grep. 

Hva om strømregningen din økte med 500% i vinter og matprisene ble doblet; skal vi da si "slutt å sutre, for det er krig i ukraina"?. 

At det er krig i Ukraina sletter ikke alle andres problemer. Det hjelper heller ingen der om ti milioner andre sutrer. 

Skrevet
54 minutter siden, theTitanic said:

På tide at du skjerper DEG tenker jeg. For de som blir sittende på en flyplass i et døgn eller to i uvisshet om de kommer hjem eller ikke så er jo det et problem som må frem i lyset for at de ansvarlige skal føle på dette og ta grep. 

Hva om strømregningen din økte med 500% i vinter og matprisene ble doblet; skal vi da si "slutt å sutre, for det er krig i ukraina"?. 

At det er krig i Ukraina sletter ikke alle andres problemer. Det hjelper heller ingen der om ti milioner andre sutrer. 

Forskjellen er vel at strøm er noe man ha. En uke med all inclusive på Granca klarer folk stort sett å leve uten..

Jeg skjønner i grunn hvorfor media jakter disse sakene. De har ingenting å skrive om, folk er drit lei av corona og lar seg ikke skremme lengre. Krigen har også blitt kjedelig. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk gidder å stille opp som intervjuobjekter. De fremstår jo bare som sutrete og bortskjemte, og de får ingenting igjen for det.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Vil vel si det er like pinlig at folk ikke har sympati for det er kjipt å bli sittende fast på en flyplass og ikke komme seg hjem når man har småbarn. Synd definitivt synd på de som er rammet jeg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (1 minutt siden):

Vil vel si det er like pinlig at folk ikke har sympati for det er kjipt å bli sittende fast på en flyplass og ikke komme seg hjem når man har småbarn. Synd definitivt synd på de som er rammet jeg. 

Synes synd på dem, men det er fortsatt flaut å gå til media, som om dette er en tragedie... Skjønner godt man blir lei seg, irritert, og frustrert. Man da kan man klage til venner og familie. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har spart i 10 år til en tur til 200 000 kroner er det jo surt å måtte snu på flyplassen. Ikke sikkert vi får alle pengene igjen heller, så sjansen for at vi noen gang får opplevd Usa er vel heller liten...

Anonymkode: 671ce...ddc

• Liker 15
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes synd på dem, men det er fortsatt flaut å gå til media, som om dette er en tragedie... Skjønner godt man blir lei seg, irritert, og frustrert. Man da kan man klage til venner og familie. 

Jojo. Personlig blir jeg i godt humør når mediene domineres av ikke-alvorlige saker. Da tenker jeg «så fint vi har det i Norge når det ikke skjer verre ting enn dette». 

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet
Knirke skrev (5 minutter siden):

Forskjellen er vel at strøm er noe man ha. En uke med all inclusive på Granca klarer folk stort sett å leve uten..

Jeg skjønner i grunn hvorfor media jakter disse sakene. De har ingenting å skrive om, folk er drit lei av corona og lar seg ikke skremme lengre. Krigen har også blitt kjedelig. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk gidder å stille opp som intervjuobjekter. De fremstår jo bare som sutrete og bortskjemte, og de får ingenting igjen for det.

Det er mye man kan klare seg uten, men hvorfor skal man når man ikke må? Er du så misunnelig på de reisende? Har DU fjernet alt fra livet ditt som du KAN klare deg uten?

Jeg MÅ ikke dra på ferie, men hvorfor skal jeg la være når jeg har lyst? Skal ikke til granca for å ha det sagt men har tenkt til å ta fly. 

Alt i VG er lavmål. Lese om krig og corona hver dag er ikke givende det heller. Hvorfor sitte å inna en porsjon eksisterende og potensielle katastrofer hver dag?;det er usunt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Gardermoen, da streiken slo inn,  og ventet på innsjekk av et fly som etterhvert ble kansellert. Må innrømme jeg humret godt når jeg så en godt voksen familiefar knallrød i ansiktet skjelte og smelte på de i innsjekkingsskranken at de hadde ødelagt ferien deres. Det var totalt sammenbrudd. 
Jeg forsto det ikke var vits å fortelle han noen velvalgte ord da han sikkert trengte å få ut raseriet sitt. Dessuten stod det en vekter i nærheten. Flyplassledelsen var sikkert forberedt på sterke reaksjoner..

Anonymkode: eab2c...8a7

• Liker 5
Gjest Albbas
Skrevet
1 hour ago, Hippogriff said:

Jeg har STOR sympati! Jeg bare synes ikke det har en nyhetsverdi. Syt gjerne på facebook eller direkte til folk, men det er ikke nyhetssaker. 

Jeg kan skjønne generelle saker som omhandler hvordan folk løser det, men overskrifter av typen KJØRTE BIL TIL SYDEN MED TO BARN? Neeeh. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må ta med i beregningen at dette ikke nødvendigvis er folk som oppsøker media, men heller at media oppsøker folk som er i en stresset situasjon og sikkert også stiller ledende spørsmål for å lage en reportasje. Når de intervjuer noen som er på flyplassen allerede, så er det vel mer sannsynlig at journalisten reiste dit for å finne folk å snakke med og snakket med mange helt til de fant de som sa det de ønsket å rapportere enn at noen som allerede er stresset over hva som skjer med ferien deres ringer til nasjonale medier og ber dem komme. 

Anonymkode: 43d38...b33

• Liker 22
  • Nyttig 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sutrekoppene har nok ikke den fjerneste anelse om hvorfor pilotene streiker heller.

Anonymkode: d646d...bbb

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sutrekoppene har nok ikke den fjerneste anelse om hvorfor pilotene streiker heller.

Anonymkode: d646d...bbb

Sutrekopper faktisk. Sympatisk. 

Man kan vel fint forstå bakgrunnen for streiken og likevel synes det er kjipt med tre gråtende barn som går glipp av en etterlengtet familieferie etter over to år med pandemi. Og nei, det er ikke bare å ta det igjen, det er en hel kabal som skal gå ihop. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (5 timer siden):

Har selv opplevd å bli flere døgn forsinket p.g.a. uvær i Nord-Norge. Var vel innom de fleste flyplasser som finnes der oppe i løpet av et døgn. Ca. 2-3 timer søvn totalt. Kunne ikke falt meg inn å løpe til media for å sutre over hvor trist det var.

Ellers var det sevlsagt spissformulert ang. Ukraina, men det er lurt å sette ting i perspektiv. Disse menneskene er priviligerte, fordi de  faktisk har råd til å fly på ferie med hele familien. De er åpenbart ikke berørt av hverken høye strømpriser eller matvarepriser.

Dessuten var innlegget like mye en kritikk mot mediene som de reisende.

God helg ;)

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har selv opplevd å bli flere døgn forsinket p.g.a. uvær i Nord-Norge. Var vel innom de fleste flyplasser som finnes der oppe i løpet av et døgn. Ca. 2-3 timer søvn totalt. Kunne ikke falt meg inn å løpe til media for å sutre over hvor trist det var.

Ellers var det sevlsagt spissformulert ang. Ukraina, men det er lurt å sette ting i perspektiv. Disse menneskene er priviligerte, fordi de  faktisk har råd til å fly på ferie med hele familien. De er åpenbart ikke berørt av hverken høye strømpriser eller matvarepriser.

Dessuten var innlegget like mye en kritikk mot mediene som de reisende.

God helg ;)

Det er selvsagt ikke vits å lage nyhet av at fly innstilt fordi det er dårlig vær. All verdens nyheter kan ikke få været til å endre mening.  Å lage nyhet over tusenvis av innstilte fly fordi en grådig nisse ikke kan unne sine ansatte greie arbeidsbetingelser kan få denne til å skamme seg og ordne opp. Saken er formålstjenlig. 

Det er ingen skam å ha råd til ferie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

På tide å skjerpe seg!

All sympati for onde ting som skjer i verden. Men skal alle la være å leve livet sitt av den grunn. Tror du de som er rammet nå, lot være å feriere da andre land var i krig. Vi lever i en verden hvor det hele tiden skjer vonde ting. Man må leve sitt beste liv uansett, man vet aldri hvem som er neste. Så ja. Jeg har forståelse for at folk klager over dett. Og jeg har grått for de som har det vondt, hele mitt litt 52årige liv. Fordi de ALLTID er noen som lider. At folk endelig kan reise og blir lei seg for at de ikke får. eller må vente, ja det har jeg også empati for. Selv skal jeg bare være hjemme i sommer. Men jeg forstår at folk synes det er leit uansett. 

Anonymkode: 67b43...76c

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...