Gå til innhold

Male på murstein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rød teglstein i stua og ønsker å male den nå som vi setter inn kleberstensovn. Har gjort dette i et tidligere hus vi eide. Husker bare ikke hvordan malingstype jeg brukte. En ting er sikkert, jeg ønsker ikke å bruke murmaling, må nemlig kunne gjøre rent! Spørsmålet er om det skal brukes vannmaling, oljemaling eller oljetynnet vannmaling. Noen som har råd å komme med

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring når det gjelder maling av murstein, kun når det gjelder vanlig mur. Nå er det jo mørtelfuger mellom mursteinen....så de går i alle fall som vanlig mur.

Når det gjelder maling på mur...så snakket jeg med teknisk hos Jotun om det i våres.

Jeg fikk følgende instruks: Første strøket på mur skal alltid være vannbasert. Ta gjerne to strøk vannbasert og toppstrøk med oljemaling.

Skrevet

Høres riktig ut, men hvordan vil vanntynnet oljemaling funke mon tro? brukte det på kjøkkenflisene, malinga er kjempesterk

Skrevet
Høres riktig ut, men hvordan vil vanntynnet oljemaling funke mon tro? brukte det på kjøkkenflisene, malinga er kjempesterk

Vannfortynnbar oljemaling har jeg ingen erfaring med...og det kommer jeg heller ikke til å få. :ler:
Skrevet

vannfortynet oljemaling er no dritt..

har såvidt prøvd den og jeg ble ikke imponert for å si det slik.

Skrevet

Enig med de andre her, den nye vannbaserte oljemalinga (ladys nye listemaling) har jeg brukt et par ganger, men den bruker sinnsykt lang tid på å herde. Ikke synes jeg den flyter så godt ut som vanlig listemaling heller.

Men ang mur, så har jeg malt det med jotaplast, og det funket i alle fall veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...