Gå til innhold

Er det normalt å være aggressiv blant familiemedlemmer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Først vil jeg si at jeg er takknemlig for å i det hele tatt ha en familie. Jeg lurer likevel på om det er normalt å være aggressiv når man er med sine nærmeste? Jeg blir sett på som veldig snill ute med andre. Det er aldri slik at jeg kaster noe, er direkte frekk i kjeften, men jeg har på en måte kortere lunte på hjemmebane. Flere familiemedlemmer er også som meg på en måte. Supersnill ute, og nesten det motsatte hjemme. Er det fordi vi går oppå hverandre eller noe? Eller er det en slags "gift" blant oss? Jeg er er i 20-årene, og har flyttet ut og lever livet mitt. I perioder kommer jeg hjem igjen på ferie for eksempel- og da er det samme kjøret.

Anonymkode: 7aef1...9bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli voksen

Anonymkode: fa342...f16

AnonymBruker
Skrevet

Man tør vel å vise mer av seg selv hjemme enn ute blant folk?

Anonymkode: 2ca28...4f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er ganske vanlig tror jeg. 

Anonymkode: e9af0...e1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er ganske vanlig tror jeg. 

Anonymkode: e9af0...e1c

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man tør vel å vise mer av seg selv hjemme enn ute blant folk?

Anonymkode: 2ca28...4f3

Håper det ligger noe i dette. 

Jeg er student, og har ikke så god råd. Har deltidsjobb i feriene. Noe av pengene bruker jeg på å finne på noe kjekt med søsken. Vil si at det på en måte er snakk om mye penger. Noen er yngre, andre er større. Jeg bryr meg jo genuint om dem, men jeg kan kjenne at det blir mye til tider liksom. Det kan bli dårlig stemning slik at vi ikke snakker sammen. Det kan ta opptil 2t før stemningen blir grei igjen. Ts

Anonymkode: 7aef1...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig! Men da er det lurt med litt avstand. 

Anonymkode: 5ae96...9b2

AnonymBruker
Skrevet

Det går seg til. Du er ung ennå og tenker kanskje at du er sterknog verden er under dine føtter, foreldre er ennå unge osv. Så blir du eldre,får egne barn, bekymringer sniker seg på, foreldre blir mer syke,du innser at livet er dyrebart. Og da blir du snillere mot folk som er der for deg.

Anonymkode: 1accd...928

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn i 20 åra og. :) er 40 nå og har ikke samme faktene. Nå er det min far på snart 80 som er grinete.

Anonymkode: f1f22...23a

AnonymBruker
Skrevet

Er vel litt vanlig å falle inn i gamle mønstre/familiekulturer når storfamilien samles. Alle har sine roller og det er en dynamikk imellom her. Ønsker du forandring, må du starte med deg selv. Agerer du som "opplært" opprettholder du mønstret, men er du bevisst og velger nye løsninger vil de andre måtte se seg selv i nytt lys de også. 

Anonymkode: 674c6...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...