Gå til innhold

Er det normalt å ha 40 tskjorter for kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg telte nå og har 40 tskjorter😯. Er det mye? 

Anonymkode: 1911e...6a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er normalt eller ei er da ikke relevant. Enkelte steder er det normalt å tørke seg bak med bar hånd, andre steder er det normalt å gå med skytevåpen på seg til enhver tid. Om det er et problem er et annet spørsmål.

Har du stor nok bolig med rom du ikke bruker og nok penger, så er det ikke direkte et problem for deg personlig. For menneskeheten som helhet er det et problem at enkeltpersoner har så mange klær man ikke har bruk for mtp. forurensing, klimaforandringer og sløsing med naturressurser. Dette er dog neppe det verste du gjør, de aller fleste i rike land sløser mye mer enn nødvendig på mange forskjellige måter.

Anonymkode: 2e9c0...31d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker det mye, så er det vel ikke unormalt? Jeg har kanskje 20, til litt forskjellig bruk: noen til trening, til å sove i, til å ha på ute. Men bruker ikke t-skjorte særlig mye egentlig.

Anonymkode: 5e227...85a

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke klimavennlig heller! 

Anonymkode: 82522...e99

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig unormalt! 

Anonymkode: 2bd04...7e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes meg, hvis en bruker mye t skjorter så er det vel vanlig. Har mange jeg og men ikke så mange. 

Anonymkode: 3c797...242

AnonymBruker
Skrevet

Det var forferdelig mange 😬 Syns generelt sett at folk burde tenke mer på klimaet. Man bør heller ha 7-8 kvalitetstopper enn 40 fast fashion-filler fra HM. Skremmende å lese fremtidsrapportene for miljøet. Om 20-30 år så vil det det være for varmt til å dra til Middelhavet på sommerferie, det er allerede nesten 40 varmegrader der om somrene. Fast fashion er en versting hva angår klimagasser.

Anonymkode: fe986...913

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på alderen din kanskje?
Jeg tror jeg har noe mellom 100-200 av kortermede topper, t-skjorter og singleter. 
- Kvinne 23 år.

Anonymkode: 1b1af...19b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har seks t-skjorter og tre ermeløse topper. Så for meg høres det helt vilt ut 😄

Anonymkode: a6faf...341

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tipper jeg har 10 T-skjorter.

Anonymkode: a14cc...413

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å skryte av da? Jeg har 47 truser og 157 sokker....

Anonymkode: ddf9a...cdf

• Liker 2
Skrevet

Har kamskje 5 t-skjorter i bomull, og 8 syntetiske  t-skjorter til trening, og en i ull.

Men har massevis av topper, singleter, skjorter, bluser osv. Bruker ikke t-skjorter noe særlig. Men hvis du bruker alle sammen er det jo nødvendig for deg, da har du sikkert færre bluser enn jeg gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er normalt. Jeg har kanskje 10. Hater å ha for mye klær

Anonymkode: 87276...331

Skrevet

Høres ganske normalt ut. Jeg har sikkert det samme antallet i singleter. 

• Liker 2
Skrevet

Det er mye ja. Jeg har ikke så mange truser en gang. Har 5 t-skjorter, men må ærlig innrømme det er irriterende lite. Plutselig er alle til vask igjen... Men det skader jo ikke at du har mange t-skjorter da 🤷

AnonymBruker
Skrevet

ja har selv plenty med t skjorter. bruker daglig året rundt. kvinne 42

Anonymkode: 3c797...242

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg telte nå og har 40 tskjorter😯. Er det mye? 

Er det så mange? Er mann og har sikkert det samme. 

Gjest Ghostface
Skrevet

Vet ikke. Har ikke ti stykker en gang, jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var forferdelig mange 😬 Syns generelt sett at folk burde tenke mer på klimaet. Man bør heller ha 7-8 kvalitetstopper enn 40 fast fashion-filler fra HM. Skremmende å lese fremtidsrapportene for miljøet. Om 20-30 år så vil det det være for varmt til å dra til Middelhavet på sommerferie, det er allerede nesten 40 varmegrader der om somrene. Fast fashion er en versting hva angår klimagasser.

Anonymkode: fe986...913

Jeg har til gjengjeld ikke vært i Syden eller utlandet siden jeg var barn. Så vil si jeg med mine 40 tskjorter er mer miljøvennlig enn alle de andre som absolutt må på sydenturer hvert år. 

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du dem? Det er jo det viktigste.

Om du faktisk bruker dem, og ikke kaster før de er utslitte, så er det ikke noe mer miljøfiendtlig å ha 40 t-skjorter over mange år, enn å ha bare 4-5 av gangen og kjøpe nye med jevne mellomrom.

Kaster du dem derimot fordi de er blitt umoderne, eller du bare har lyst på noe nytt, DA blir det miljøuvennlig.

PS. Selv har jeg ingen t-skjorter. Bruker det ikke. Tror ikke jeg har så mye som 40 av noe plagg…

Anonymkode: 23749...1fc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...