Gå til innhold

Rødt flagg date, spionasje mot Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynt å date en fyr ifra England.... som tar Ph.D grad i Norge, noe innenfor politikk. Så spurte jeg han om han er på facebook, og da sa han: nei pga jeg ikke kan ha det pga andre folk kan finne meg, fått beskjed at er best å ikke ha det. Han bor sammen med en ifra Kina og Tyrkia. Så ble overraska over at han ikke er på fb. Han er heller ikke på snapchat. Men har mobilnr hans. Nå er jeg litt redd for at han kan være noe spion og drive spionasje mot Norge. Han forteller lite om det han skriver også.... rapporten sin. Man vet jo aldri. Og han fortalte at faren var tyrkisk. Men tenker jo om jeg blir "brukt" for at han skaffe seg informasjon om meg og Norge. Jeg studerer på offentlig universitetet, og jobber innen bank&finans. Han er ekstremt frempå, vil møte meg ofte. Gir meg masse komplimenter. Trenge råd her.

Anonymkode: be268...337

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok i forhold. Tror ikke på det han sier.

Anonymkode: b3667...bb7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Begynt å date en fyr ifra England.... som tar Ph.D grad i Norge, noe innenfor politikk. Så spurte jeg han om han er på facebook, og da sa han: nei pga jeg ikke kan ha det pga andre folk kan finne meg, fått beskjed at er best å ikke ha det. Han bor sammen med en ifra Kina og Tyrkia. Så ble overraska over at han ikke er på fb. Han er heller ikke på snapchat. Men har mobilnr hans. Nå er jeg litt redd for at han kan være noe spion og drive spionasje mot Norge. Han forteller lite om det han skriver også.... rapporten sin. Man vet jo aldri. Og han fortalte at faren var tyrkisk. Men tenker jo om jeg blir "brukt" for at han skaffe seg informasjon om meg og Norge. Jeg studerer på offentlig universitetet, og jobber innen bank&finans. Han er ekstremt frempå, vil møte meg ofte. Gir meg masse komplimenter. Trenge råd her.

Anonymkode: be268...337

Hvordan i alle dager har du kommet frem til at du tror han er spion av alle andre ting han kan være?

Anonymkode: a5fbe...86d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du jobber innen bank og finans og konkluderer med at han er spion fordi han tar PhD i politikk og fordi han ikke har Facebook eller Snap? 🤣 Jeg bare spør med tanke på dine "analytiske" evner og generell kunnskap. Det må være trolleri dette, siden det er fredag og helg / sommerferie.

PhD i politikk blir ikke ansett for å være noe "samfunnskritisk". Ikke engang i nærheten. Han måtte ha tatt PhD i noe som har med ingeniør- og forsvarsteknologi, eller Dual Use Technology som kunne brukes både sivilt eller militært, for at han skulle (teoretisk sett) vært en spion. Men da måtte han også ha kommet fra et "risikoland", slik som Russland, Belarus, Cuba, Nord-Korea, Iran, og lignende. England er ikke akkurat erklært for å være "risikoland" på vegne av Norge, så det er virkelig ingenting som tyder på spion. Tyrkia er heller ikke noe "risikoland" sikkerhetsmessig, da både England og Tyrkia er NATO-medlemmer.

Eventuelt skulle han studert Cyber Security, hacking og diverse sånne retninger, men det ser ikke ut som han gjør det heller.

Anonymkode: a529b...f9f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Arne Treholt dette må du få med deg.

Anonymkode: 28688...488

AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert på Twitter istedet. 

Anonymkode: 710ee...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...