Prøver12345 Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Hei, er det noen som har erfaring med at fosteranlegg har vært mindre enn det skulle på tidlig ultralyd etter IVF? Og hvordan gikk det? Her er det hjerteaktivitet, men størrelse tilsvarer en uke «etterslep».
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Når du har ivf er det ivf klinikken som setter terminen. De vil ha den riktige terminen. Ultralyd er bare sånn ca termin. Jeg fikk beskjed fra klinikken at ingen fikk lov til å endre ivf terminen, det måtte jeg være streng på. (Er ingen som har prøvd å endre den da) På ultralyd i uke 12 var fosteret mitt stort, hun ville trodd det var 13 uker. Men, endret ikke terminen da hun visste at Ivf terminen stemte. Anonymkode: 942fb...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du har ivf er det ivf klinikken som setter terminen. De vil ha den riktige terminen. Ultralyd er bare sånn ca termin. Jeg fikk beskjed fra klinikken at ingen fikk lov til å endre ivf terminen, det måtte jeg være streng på. (Er ingen som har prøvd å endre den da) På ultralyd i uke 12 var fosteret mitt stort, hun ville trodd det var 13 uker. Men, endret ikke terminen da hun visste at Ivf terminen stemte. Anonymkode: 942fb...9bc Det fikk jeg også vite, men sykehuset forholder seg til sin termin, som er en uke før. De sa at det er risiko ved og gå overtid hvis man følger IVF terminen, når det er helt tydelig at babyen er større. Aner ikke hva som er rett, men jeg valgte og forholde meg til sykehusets termin til slutt, da det gir mer mening for meg Anonymkode: f799d...2aa
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Ja, vi hadde det akkurat på samme måte som dere. Men de lot ivf termin stå, og alt er i orden selvom fosteret lå litt på etterslep i starten og vi er 33 uker i dag 🤗 Anonymkode: 9f668...f6d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det fikk jeg også vite, men sykehuset forholder seg til sin termin, som er en uke før. De sa at det er risiko ved og gå overtid hvis man følger IVF terminen, når det er helt tydelig at babyen er større. Aner ikke hva som er rett, men jeg valgte og forholde meg til sykehusets termin til slutt, da det gir mer mening for meg Anonymkode: f799d...2aa Så lenge det går den veien ville jeg ikke vært bekymret. Verre om de setter igang for sent Anonymkode: ad7fd...b4d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 På Riksen var det uaktuelt å endre termin, selv om de målte litt avvik både på TUL og OUL. Var bare et par dager i forskjell, så hadde uansett ikke vært noen stor greie om de hadde flytta Anonymkode: 40675...241
Gjest Albbas Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Hvor tidlig ultralyd er det snakk om? Da jeg var 7+0 målte fosteret 6+1. Gynekolog ble bekymret og skapte mye stress for meg, men etter mye googling skjønte jeg at det er helt normalt, spesielt tidlig i forløpet. Måling av hvor langt man er på vei er bare basert på gjennomsnitt, og noen embryo vil alltid være mindre enn snittet og noen større. Ved OUL skal uansett termin fastsettes etter dato for befruktning, ikke etter måling. Det er tydelige retningslinjer på dette. Men før OUL kan jo terminen man får være litt ymse, ville ikke brukt energi på å krangle på den.
Prøver12345 Skrevet 8. juli 2022 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2022 Albbas skrev (1 time siden): Hvor tidlig ultralyd er det snakk om? Da jeg var 7+0 målte fosteret 6+1. Gynekolog ble bekymret og skapte mye stress for meg, men etter mye googling skjønte jeg at det er helt normalt, spesielt tidlig i forløpet. Måling av hvor langt man er på vei er bare basert på gjennomsnitt, og noen embryo vil alltid være mindre enn snittet og noen større. Ved OUL skal uansett termin fastsettes etter dato for befruktning, ikke etter måling. Det er tydelige retningslinjer på dette. Men før OUL kan jo terminen man får være litt ymse, ville ikke brukt energi på å krangle på den. Ganske nøyaktig det samme som deg, var 7+1 men størrelse foster tilsa 6+1. du hadde også tatt IVF? Korrigerte størrelsen seg etter hvert og alt gikk fint?
Gjest Albbas Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 11 minutter siden, Prøver12345 said: Ganske nøyaktig det samme som deg, var 7+1 men størrelse foster tilsa 6+1. du hadde også tatt IVF? Korrigerte størrelsen seg etter hvert og alt gikk fint? Hadde ivf ja. Størrelsen var på snittet ved neste UL. Jeg hadde mye blødninger også. Gikk helt fint, har en innmari sta treåring nå. 😅❤️ Men den ventetiden der man tror det går galt er helt grusom.
Prøver12345 Skrevet 8. juli 2022 Forfatter #10 Skrevet 8. juli 2022 Albbas skrev (8 minutter siden): Hadde ivf ja. Størrelsen var på snittet ved neste UL. Jeg hadde mye blødninger også. Gikk helt fint, har en innmari sta treåring nå. 😅❤️ Men den ventetiden der man tror det går galt er helt grusom. Ja, den er forferdelig. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, det hjalp❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå