AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #41 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 11.19): Har hørt mange lignende historier om Ullevål, at de er fantastiske på føden, men bare skrekkhistorier fra barsel. Skal føde på Ullevål selv i starten av september, kjenner jeg er livredd for å måtte på barselavdelingen der! 😱 Anonymkode: 577f2...14c De samme jordmødrene rullerer på føde-og barsel, så det kommer helt an på hvem man møter på når man ligger inne, ikke barsel i seg selv. Anonymkode: d2398...194
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #42 Skrevet 11. juli 2022 Kristiansand 2 ganger. Første fødsel dårlig opplevelse. Jordmor var sur, gadd ikke høre på meg så fikk ingen smertelindring. Var fullt på barsel så måtte ligge på et knøttlite undersøkelsesrom første natt. Andre fødsel var igangsatt og ble bedre ivaretatt. Jordmor under fødsel var grei, jeg fikk den smertelindringen jeg ville. Minus var at far ikke kunne være med på barsel på natt pga fullt på barsel denne gangen også. Var nå i sommer og fikk ikke lov å ha besøk heller. Min mor og bestemor kom på besøk før vi visste dette mens jeg hadde rommet alene noen timer mellom pasientbytte og et par ansatte var sure og kastet dem ut. Følte ikke de la til rette så en skulle ha det greit under oppholdet og det er normalt å kunne få ha nærmeste familie på besøk. Fikk kun ha besøk av dem ute ved heisen i korridoren så det ble uaktuelt. Jeg kunne såvidt stå på beina, så skulle jeg lissom stå rett opp og ned ute ved en heis for å ha besøk? Koselig gitt. De fleste andre på barsel var snille og behjelpsomme. Anonymkode: 1c59a...ad2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #43 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kristiansand 2 ganger. Første fødsel dårlig opplevelse. Jordmor var sur, gadd ikke høre på meg så fikk ingen smertelindring. Var fullt på barsel så måtte ligge på et knøttlite undersøkelsesrom første natt. Andre fødsel var igangsatt og ble bedre ivaretatt. Jordmor under fødsel var grei, jeg fikk den smertelindringen jeg ville. Minus var at far ikke kunne være med på barsel på natt pga fullt på barsel denne gangen også. Var nå i sommer og fikk ikke lov å ha besøk heller. Min mor og bestemor kom på besøk før vi visste dette mens jeg hadde rommet alene noen timer mellom pasientbytte og et par ansatte var sure og kastet dem ut. Følte ikke de la til rette så en skulle ha det greit under oppholdet og det er normalt å kunne få ha nærmeste familie på besøk. Fikk kun ha besøk av dem ute ved heisen i korridoren så det ble uaktuelt. Jeg kunne såvidt stå på beina, så skulle jeg lissom stå rett opp og ned ute ved en heis for å ha besøk? Koselig gitt. De fleste andre på barsel var snille og behjelpsomme. Anonymkode: 1c59a...ad2 Det står jo på flere plakater der at det kun er partner som får komme på besøk, og søsken i besøkstiden. Så du burde jo ha fått med deg at din mor og bestemor ikke kunne komme inn! Enig at det er nytteløst å møte besøket ved heisen. Da burde de heller hatt et område utenfor barsel med sofagrupper sånn som i Arendal. Men dette er det jo ikke plass til Anonymkode: d4879...ced
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #44 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det står jo på flere plakater der at det kun er partner som får komme på besøk, og søsken i besøkstiden. Så du burde jo ha fått med deg at din mor og bestemor ikke kunne komme inn! Enig at det er nytteløst å møte besøket ved heisen. Da burde de heller hatt et område utenfor barsel med sofagrupper sånn som i Arendal. Men dette er det jo ikke plass til Anonymkode: d4879...ced Nei, jeg går ikke rundt å leser på alt av plakater når jeg ligger inne på et rom ifm fødsel. De ble forøvrig sluppet inn døra av jordmor så de kunne vel informert om det da. Anonymkode: 1c59a...ad2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #45 Skrevet 12. juli 2022 On 7/9/2022 at 11:19 AM, AnonymBruker said: Har hørt mange lignende historier om Ullevål, at de er fantastiske på føden, men bare skrekkhistorier fra barsel. Skal føde på Ullevål selv i starten av september, kjenner jeg er livredd for å måtte på barselavdelingen der! 😱 Anonymkode: 577f2...14c Jeg lå et døgn på barsel b på Ullevål i begynnelsen av juni, det var veldig greit og jeg ble fulgt godt opp. Var negativt innstilt til Ullevål fra begynnelsen pga utrolig mange negative historier, men jeg ble behandlet helt topp både på føde a, barsel b og barselhotellet. Så jeg håper du klarer å møte opp med en nøytral innstilling, fødsel og barseltiden er stress nok fra før Anonymkode: e191a...d1b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #46 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kristiansand 2 ganger. Første fødsel dårlig opplevelse. Jordmor var sur, gadd ikke høre på meg så fikk ingen smertelindring. Var fullt på barsel så måtte ligge på et knøttlite undersøkelsesrom første natt. Andre fødsel var igangsatt og ble bedre ivaretatt. Jordmor under fødsel var grei, jeg fikk den smertelindringen jeg ville. Minus var at far ikke kunne være med på barsel på natt pga fullt på barsel denne gangen også. Var nå i sommer og fikk ikke lov å ha besøk heller. Min mor og bestemor kom på besøk før vi visste dette mens jeg hadde rommet alene noen timer mellom pasientbytte og et par ansatte var sure og kastet dem ut. Følte ikke de la til rette så en skulle ha det greit under oppholdet og det er normalt å kunne få ha nærmeste familie på besøk. Fikk kun ha besøk av dem ute ved heisen i korridoren så det ble uaktuelt. Jeg kunne såvidt stå på beina, så skulle jeg lissom stå rett opp og ned ute ved en heis for å ha besøk? Koselig gitt. De fleste andre på barsel var snille og behjelpsomme. Anonymkode: 1c59a...ad2 Det står veldig tydelig på nettsiden at de ikke har åpnet for besøk, samt at fedrene kun får være der på dagtid + lite plass på barselhotell og at det er langveisreisende som prioriteres. Dette er noe du helt fint hadde lest om du hadde sett der. Jeg bor i Kristiansand og har i tillegg til info på nett fått høre dette gjentatte ganger på helsestasjonen. Jeg synes det egentlig er ganske fint at de ikke har åpnet for besøk fra andre Anonymkode: 3aa12...1ca
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #47 Skrevet 12. juli 2022 Ullevål i 2016, ræva opplevelse. Riksen i 2020, ræva opplevelse (mye på grunn av Korona). Anonymkode: 203a6...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #48 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, jeg går ikke rundt å leser på alt av plakater når jeg ligger inne på et rom ifm fødsel. De ble forøvrig sluppet inn døra av jordmor så de kunne vel informert om det da. Anonymkode: 1c59a...ad2 Nei det er jo forståelig, men det står vel på inngangsdøra når du går inn til kvinneklinikken. Jeg leste det ihvertfall da jeg var på svangerskapskontroll forrige uke. Sikkert en jordmorvikar som heller ikke kan lese som slapp de inn.. Anonymkode: d4879...ced
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #49 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står veldig tydelig på nettsiden at de ikke har åpnet for besøk, samt at fedrene kun får være der på dagtid + lite plass på barselhotell og at det er langveisreisende som prioriteres. Dette er noe du helt fint hadde lest om du hadde sett der. Jeg bor i Kristiansand og har i tillegg til info på nett fått høre dette gjentatte ganger på helsestasjonen. Jeg synes det egentlig er ganske fint at de ikke har åpnet for besøk fra andre Anonymkode: 3aa12...1ca Hvem sjekker nettsiden? Ingen har informert meg om dette og det er ganske kjent sak at det er vanlig å kunne få besøk på barsel.. Anonymkode: 1c59a...ad2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #50 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 20.02): Hvilket sykehus fødte dere på? Hvordan var opplevelsen, ris/ros? Ta gjerne med hvor gamle dere var på føde tidspunkt Anonymkode: 7920c...79f Ullevål. Aldri igjen, hadde heller født i en grøft ute. Var 32. Anonymkode: ca582...693
Rhodiola Skrevet 12. juli 2022 #51 Skrevet 12. juli 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #52 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 20.02): Hvilket sykehus fødte dere på? Hvordan var opplevelsen, ris/ros? Ta gjerne med hvor gamle dere var på føde tidspunkt Anonymkode: 7920c...79f Volda sjukehus. Har født fleire gongar, og har hatt gode opplevingar, foruten om eine gongen. Anonymkode: 27ddc...4c0
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #53 Skrevet 12. juli 2022 Fødte på Skien sykehus i 2021, var da 28 år gammel. Føden var helt fantastisk, barsel var helt forferdelig. Anonymkode: f9cc7...f96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå