AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #21 Skrevet 8. juli 2022 Kalnes 2019. 35 år. Alle var helt fantastiske, og jeg følte meg så godt ivaretatt. Jeg ble veldig syk, og var innom både fødepoliklinikken, observasjon, operasjon (hastekeisersnitt), intensiven, barsel og nyfødtintensiven. Bare positive opplevelser hele veien. Anonymkode: cd6f3...267
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #22 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ullevål, 2022. 24 år. Opplevde personalet på føden som helt topp den korte stunden vi var der. Følte meg veldig godt ivaretatt, og det jeg opplevde som vanskelig, ubehagelig og leit i ettertid har ikke med personalet og hvordan de oppførte seg eller håndterte ting å gjøre. Det var en komplisert fødsel, men de gjorde det beste ut av situasjonen og var flinke til å tolke hvor mye informasjon de skulle gi meg, og når. Selv da rommet var fullt av folk og alt var kaos, var de rolige og trygge. Veldig koselige folk. Barselavdelingen kan du derimot få gratis av meg. Har aldri følt meg så mye til bry, forvirra, i veien og liten som jeg gjorde der. Det var to ansatte jeg opplevde som gode, mens resten var ordentlig ufine og ubehagelige. Delte også kohort (to rom delte bad og stelleplass) med en koronasmittet familie i over et døgn før avdelingen kom på at vi ikke var den andre smittede familien de egentlig skulle delt kohort med. Var der i en uke og ville bare hjem. Anonymkode: 05916...e6f Har hørt mange lignende historier om Ullevål, at de er fantastiske på føden, men bare skrekkhistorier fra barsel. Skal føde på Ullevål selv i starten av september, kjenner jeg er livredd for å måtte på barselavdelingen der! 😱 Anonymkode: 577f2...14c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #23 Skrevet 9. juli 2022 St.Olavs 2008, vaginal fødsel, var 26. Ok, angret på at jeg ikke insisterte på ks. St.Olavs 2010, planlagt keisersnitt med full narkose, var 29. veldig god opplevelse. Anonymkode: a48b2...78f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #24 Skrevet 9. juli 2022 Volda sjukehus 2022: 24 år, vaginal fødsel. Veldig hyggelige og dyktige jordmødre, til tross for en lang og vanskelig fødsel hvor jeg tidvis var rasende fordi jeg hadde panikk. Opplevde fødselslegen som usympatisk, men jeg var trygg på at han hadde full kontroll hele tiden. Ellers var oppholdet kjempefint, både barnepleiere og jordmødre var veldig behjelpelige både dag og natt, og de hadde goood tid til oss. Opplevde også ammehjelpen som god, men kom fort i gang med det uten problemer, så vi ba ikke om mye hjelp der. Som førstegangs fikk vi stort enerom, med beskjed om at vi fikk være der så lenge vi ville. Pluss for liten koselig kantine med frokost- og middagsbuffet som man bare kunne gå og forsyne seg av når man ville. Håper virkelig å få føde på Volda sjukehus ved neste barn også! De har ikke nyfødtintensiv, så ved svangerskap som krever ekstra oppfølging blir man sendt til Ålesund isteden, uten at jeg vet helt hvor grensa går. Anonymkode: a7840...57c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #25 Skrevet 9. juli 2022 Skien. Helt jævlig. Tør ikke få flere. 6 år siden. Anonymkode: c2ab6...5a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #26 Skrevet 9. juli 2022 Rikshospitalet 2016: Veldig fin fødsel, til tross for lang fødsel. Møtte en forferdelig sykepleier på barselavdelingen, som gjorde at resten av oppholdet på barselavdelingen var dritt😖 Kalnes 2021: Hadde jordmor hos meg hele tiden fordi mannen ikke kunne være med. Kjempehyggelige folk på føden og barsel😊 Anonymkode: b2247...962
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #27 Skrevet 10. juli 2022 St. Olavs 2019: Det var fullt på føde og barsel, men det merket jeg lite til. Fødselen var jævlig, men jordmødrene var stort sett hyggelige. På barsel var de travle, men ei fantastisk dame tok seg tid til å få til ammingen, mot alle odds. St. Olavs 2022: Ting gikk ikke helt som planlagt på slutten av svangerskapet, men jeg ble tatt godt vare på fra jeg kom inn med ambulanse. Hastekeisersnitt ble gjennomført på erfarent vis, og anestesilegen gjorde en god jobb med å holde meg fra panikk. De tok godt vare på meg på hovedintensiv og sengepost, mens baby og far fikk god omsorg på nyfødtintensiv. Når jeg flyttet til nyfødtintensiv fikk jeg mye hjelp der. Den omsorgen jeg fikk der er nesten slik en ideell barselomsorg bør være, med hjelp til å amme og knytte seg til babyen, samtidig som man får avlastning så man får sovet og kommet seg. Gode, private rom med eget bad. Jeg fikk i utgangspunktet lite oppfølging fra føden etter keisersnittet. Dette ble varslet og journalført av ansvarlig intensivsykepleier på Nyfødtintensiven, og vi fikk beklagelse og nødvendig samtale i ettertid. Anonymkode: d7d54...c3c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #28 Skrevet 10. juli 2022 2 x Ahus, var 24 og 27 år gammel da jeg fødte. Fornøyd 😊 Anonymkode: 76edc...cae
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #29 Skrevet 10. juli 2022 Haugesund i 2018. Nøgd med alt. Føder der gjerne igjen. Trygge, gode og kompetente folk 🌞. Anonymkode: ef59c...8b4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #30 Skrevet 10. juli 2022 2012-Hammerfest sykehus. Jeg var 19 år, og hadde en naturlig fødsel. Tok et døgn. Var alene på barselhotellet fra vi kom om morgenen og til pressrier kl 22.30.. kun en sjekk innimellom der. Jordmødrene var superflink, tok babyen så jeg fikk slappe av osv osv, men elendig ammehjelp og ikke tilstedeværende før pressrier. Jeg var i tillegg ung og førstegangsfødende, så ser jo nå i ettertid hvor kritikkverdig det er 2021 - Storken på Haukeland sykehus, KK. 29 år, fødte uten smertelindring. Veldig respektfull jordmor som fulgte fødebrevet, støttet og oppmuntret. Babyen var ute 2 timer etter vi kom på sykehuset, og vi reiste hjem etter 6 timer.. så kan ikke si noe om barsel Anonymkode: d6100...9b6
Rhodiola Skrevet 10. juli 2022 #31 Skrevet 10. juli 2022 Tråden er ryddet for personangrep på identifiserbar tredjepart som ikke har valgt å eksponere seg for offentligheten. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #32 Skrevet 10. juli 2022 Kristiansund, 2008. 18 år. Helt suverent ivaretatt, både før og etter fødsel! Anonymkode: 2a1c8...e72
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #33 Skrevet 10. juli 2022 1. Gang på gamle ahus i 2005. Komplisert fødsel og totalruprur etter vaakum. Fornøyd med fødsel men sykehuset bar preg av å skulle stenges og rives. 2.gang på nye ahus. Rask og fin fødsel men fødte under svineinfluensaen så fikk ikke ha besøk. Og denne gangen bar sykehuset preg av å være nytt og ikke helt ferdig. Rommet hadde ikke tv og jeg lå inne på et slags kott. Anonymkode: 32878...23d
Kakaoen Skrevet 10. juli 2022 #34 Skrevet 10. juli 2022 Sørlandet sykehus Kristiansand. Var 26 og 29 år, i 2012 og 2016. Veldig fin opplevelse begge gangene. Opplevde jordmødrene som rolige, trygge og flinke. Absolutt ikke noe negativt å si om barsel heller. Jeg hadde nokså greie fødsler, så ordnet meg bra på egenhånd på barsel. Med barn nr 2 ringte jeg bare på de for smertestillende pga etterier. Skal snart dit igjen og få nr 3. Og det kjennes trygt og godt å komme dit. Eneste negative er at bygget er gammelt og veldig dårlig. En skam at politikerene har sagt nei til å bevilge penger til renovering eller nye fasiliteter! 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #35 Skrevet 10. juli 2022 Bærum 2017 - fikk rier 8 uker før fødsel og de var helt fantastiske fra da. Fødte 5 uker for tidlig og ble godt ivaretatt under hele fødselen. Måtte dessverre rett til nyfødtintensiven i Drammen, så fikk ikke noe tid på barsel der. Men nyfødtintensiven i Drammen var helt fantastisk den også. God oppfølging og mye hjelp. Både til baby, amming og meg. Anonymkode: 14fc2...26b
Helene Skrevet 10. juli 2022 #36 Skrevet 10. juli 2022 Vil ikke si sykehuset. Lokal plass. Fødte ikke. Måtte ha keisersnitt. 3 døgn med rier. Til slutt tok de henne ut. Beste ungen i hele verden.
Turtellure12 Skrevet 10. juli 2022 #37 Skrevet 10. juli 2022 Første barn på AHUS, utenfor Oslo. 25 år gammel da. Kjempefornøyd, nydelige jordmødre og et fantastisk fødselshotell. Fødte i oktober, fødselen varte i 27 timer. Fikk støtte av personalet fra start til slutt. Andre gang på Kalnes, Østfold. 28 år. Men hadde jeg vært førstegangsfødende da, hadde jeg opplevd situasjonen mye mer negativt enn det jeg gjorde. Fikk ikke komme inn på føden (innskrevet eller gitt eget rom) før jeg var 8 cm, selv om avd. ikke var full. Bortviste meg 2 ganger, og ble sittende i kantina og puste frem til jeg skrek. Måtte vagge meg opp og skrike at NÅ må jeg få hjelp. Fødte derfor uten smertestillende. Alt i alt gikk det veldig bra, klarte å puste meg gjennom og hadde systematiske og gode rier. Men aner ikke hvorfor jeg ikke fikk komme inn. Fødte i november, fødselen varte i totalt 10 timer. Barsel på Kalnes var veldig ålreit da.
Gjest fransine Skrevet 10. juli 2022 #38 Skrevet 10. juli 2022 (endret) Slettet Endret 7. oktober 2022 av fransine
pippip Skrevet 11. juli 2022 #39 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 21.26): Ullevål, 2022. 24 år. Opplevde personalet på føden som helt topp den korte stunden vi var der. Følte meg veldig godt ivaretatt, og det jeg opplevde som vanskelig, ubehagelig og leit i ettertid har ikke med personalet og hvordan de oppførte seg eller håndterte ting å gjøre. Det var en komplisert fødsel, men de gjorde det beste ut av situasjonen og var flinke til å tolke hvor mye informasjon de skulle gi meg, og når. Selv da rommet var fullt av folk og alt var kaos, var de rolige og trygge. Veldig koselige folk. Barselavdelingen kan du derimot få gratis av meg. Har aldri følt meg så mye til bry, forvirra, i veien og liten som jeg gjorde der. Det var to ansatte jeg opplevde som gode, mens resten var ordentlig ufine og ubehagelige. Delte også kohort (to rom delte bad og stelleplass) med en koronasmittet familie i over et døgn før avdelingen kom på at vi ikke var den andre smittede familien de egentlig skulle delt kohort med. Var der i en uke og ville bare hjem. Anonymkode: 05916...e6f Jeg har samme erfaring med Ullevål, fødte høsten 2019. Fødeavdelingen var kjempebra, barsel var helt krise. Heldigvis måtte vi bare være en natt på barselavdelingen før vi ble flyttet til hotellet og mannen kunne være sammen oss.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #40 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 11.19): Har hørt mange lignende historier om Ullevål, at de er fantastiske på føden, men bare skrekkhistorier fra barsel. Skal føde på Ullevål selv i starten av september, kjenner jeg er livredd for å måtte på barselavdelingen der! 😱 Anonymkode: 577f2...14c Hvorfor det? Synes de var topp, jeg. Anonymkode: 91957...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå