Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skadet meg i arbeidstiden. Er redd for å spørre, for jeg er ny i jobben, men har hatt litt utgifter på grunn av det. Gebyr fra akutten, lege, krykker, gebyr for røntgen, medisinsk utstyr (kompresser etc). 

Lurer på om det er krav om arbeidsgiver dekker noe av dette siden ulykken skjedde mens jeg var på jobb? Jeg jobber i en privat industribedrift. 

Anonymkode: 7b8eb...c05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja arbeidsgiver skal dekke yrkesskade. 

Alle arbeidsgivere er pålagt å ha yrkesskadeforsikring på sine ansatte. 

Men du kan få avkortning om du ikke har fulgt rutine, ikke brukt verneutstyr som skal brukes f.eks 😊

Anonymkode: 562c0...9e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja arbeidsgiver skal dekke yrkesskade. 

Alle arbeidsgivere er pålagt å ha yrkesskadeforsikring på sine ansatte. 

Men du kan få avkortning om du ikke har fulgt rutine, ikke brukt verneutstyr som skal brukes f.eks 😊

Anonymkode: 562c0...9e1

Takk for svar, tror ikke det kunne vært unngått med verneutstyr. Da samler jeg sammen kvitteringene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg skadet meg i arbeidstiden. Er redd for å spørre, for jeg er ny i jobben, men har hatt litt utgifter på grunn av det. Gebyr fra akutten, lege, krykker, gebyr for røntgen, medisinsk utstyr (kompresser etc). 

Lurer på om det er krav om arbeidsgiver dekker noe av dette siden ulykken skjedde mens jeg var på jobb? Jeg jobber i en privat industribedrift. 

Anonymkode: 7b8eb...c05

Du må også sørge for å registrere det som en yrkesskade hos NAV.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må også melde fra til arbeidsgiver og til NAV. Jeg ville googlet litt om yrkesskade og lest meg litt opp om rettigheter og plikter.

Anonymkode: 53d2d...c98

AnonymBruker
Skrevet

Veldig viktig å melde inn yrkesskade til nav, også med tanke på eventuelle se skader som kan oppstå. Det kan ha med hvilke summer du får utbetalt ved uføre, om det skulle gå så langt. Husk å få kvitteringer på alle utgifter du har. Alt må dokumenteres. 

Anonymkode: e5224...0ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må sikkert fylle ut yrkesskadeskjema hos arbeidsgiver hvis du ikke allerede har gjort det.

Anonymkode: 73075...acf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...