AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Jeg skadet meg i arbeidstiden. Er redd for å spørre, for jeg er ny i jobben, men har hatt litt utgifter på grunn av det. Gebyr fra akutten, lege, krykker, gebyr for røntgen, medisinsk utstyr (kompresser etc). Lurer på om det er krav om arbeidsgiver dekker noe av dette siden ulykken skjedde mens jeg var på jobb? Jeg jobber i en privat industribedrift. Anonymkode: 7b8eb...c05
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Ja arbeidsgiver skal dekke yrkesskade. Alle arbeidsgivere er pålagt å ha yrkesskadeforsikring på sine ansatte. Men du kan få avkortning om du ikke har fulgt rutine, ikke brukt verneutstyr som skal brukes f.eks 😊 Anonymkode: 562c0...9e1 1
Dise Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja arbeidsgiver skal dekke yrkesskade. Alle arbeidsgivere er pålagt å ha yrkesskadeforsikring på sine ansatte. Men du kan få avkortning om du ikke har fulgt rutine, ikke brukt verneutstyr som skal brukes f.eks 😊 Anonymkode: 562c0...9e1 Takk for svar, tror ikke det kunne vært unngått med verneutstyr. Da samler jeg sammen kvitteringene.
Mezzosoprena Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg skadet meg i arbeidstiden. Er redd for å spørre, for jeg er ny i jobben, men har hatt litt utgifter på grunn av det. Gebyr fra akutten, lege, krykker, gebyr for røntgen, medisinsk utstyr (kompresser etc). Lurer på om det er krav om arbeidsgiver dekker noe av dette siden ulykken skjedde mens jeg var på jobb? Jeg jobber i en privat industribedrift. Anonymkode: 7b8eb...c05 Du må også sørge for å registrere det som en yrkesskade hos NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Du må også melde fra til arbeidsgiver og til NAV. Jeg ville googlet litt om yrkesskade og lest meg litt opp om rettigheter og plikter. Anonymkode: 53d2d...c98
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Veldig viktig å melde inn yrkesskade til nav, også med tanke på eventuelle se skader som kan oppstå. Det kan ha med hvilke summer du får utbetalt ved uføre, om det skulle gå så langt. Husk å få kvitteringer på alle utgifter du har. Alt må dokumenteres. Anonymkode: e5224...0ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Du må sikkert fylle ut yrkesskadeskjema hos arbeidsgiver hvis du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 73075...acf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå