AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Fler som er meddommere i tingretten? Jeg burde nok tenkt meg bedre om når jeg meldte meg, men jeg var i en fin situasjon der det var enkelt å ta "noen dager fri" for å stille opp i tingretten. Situasjonen nå er annerledes, jeg jobber i kommunen, skriver vedtak dagen lang, og vi har utrolig mye å gjøre på jobb! Jeg er nå blitt kalt inn til en rettsak som varer i 3 uker! Man kan jo ikke bare si nei til dette fordi man føler det ikke passer så godt... så jeg gruer meg litt til å fortelle nærmeste leder om dette. De viste selvsagt at jeg var meddommer når jeg fikk jobben, men jeg vet det blir veldig belastende for kollegaer, så kjenner på dårlig samvittighet. Anonymkode: 9b65c...9a9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Du må jo bare prøve. Funker det dårlig så gjør du det ikke igjen. Anonymkode: 6fd71...28e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo bare prøve. Funker det dårlig så gjør du det ikke igjen. Anonymkode: 6fd71...28e Ja, jeg har ikke noe valg akkurat. Er 2 år siden jeg meldte meg som meddommer, så har 2 år igjen, enten jeg vil eller ikke Anonymkode: 9b65c...9a9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Jeg ble plukket til meddommer og klarte det rett og slett ikke. Slet med helsa og klarte i grunn ikke stå i jobben jeg hadde fra før, var mye sykmeldt. Fikk legeattest og da ble jeg fjernet fra lista. Anonymkode: 1d931...ad2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Er meddommer selv. Lengste saken har vært en uke. Innkalling til tre uker, så ville jeg fått arbeidsgiver til å skrive en saklig begrunnelse for at det ikke lar seg gjøre. Deretter ville jeg søke om fritak med den begrunnelsen. Å være borte tre uker fra jobben passer ikke alle sammen. Det har tingretten ha forståelse for. Anonymkode: 483dd...a6b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Fler som er meddommere i tingretten? Jeg burde nok tenkt meg bedre om når jeg meldte meg, men jeg var i en fin situasjon der det var enkelt å ta "noen dager fri" for å stille opp i tingretten. Situasjonen nå er annerledes, jeg jobber i kommunen, skriver vedtak dagen lang, og vi har utrolig mye å gjøre på jobb! Jeg er nå blitt kalt inn til en rettsak som varer i 3 uker! Man kan jo ikke bare si nei til dette fordi man føler det ikke passer så godt... så jeg gruer meg litt til å fortelle nærmeste leder om dette. De viste selvsagt at jeg var meddommer når jeg fikk jobben, men jeg vet det blir veldig belastende for kollegaer, så kjenner på dårlig samvittighet. Anonymkode: 9b65c...9a9 Hvis det er et stort problem for jobben, så får du søke fritak med begrunnelse ulempe for jobben. Så får arbeidsgiver begrunne ulempen om det er så stor ulempe. Anonymkode: c8d96...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå