Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden får deg bare til å fremstå som en bortskjemt drittunge, sorry at jeg sier det. 

Anonymkode: 3ade4...bd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du bør ikke reise noe sted så lenge ingenting er avklart. I tilfelle korte klagefrister, som kan få permanente utfall. Da vil du være til stede, og kunne sende de klagene du trenger å sende.

Anonymkode: b0e28...20c

Takk for råd ❤️ Tenker spare til en palme på å ha stua i mellomtiden 🌴

ts

Anonymkode: 09d08...db3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne tråden får deg bare til å fremstå som en bortskjemt drittunge, sorry at jeg sier det. 

Anonymkode: 3ade4...bd3

Jeg bare drømmer om noe jeg aldri har gjort før 🤷🏼‍♀️ Vet jo ikke en gang om jeg hadde fått det til. For jeg har aldri gjort det. Vet ikke helt hva det innebærer fysisk/psykisk. Jeg kan jo prøve fly innenlands først da 😊 og se hvordan det går

Men før jeg i det hele tatt tørr å prøve/drømme, ville jeg bare vite om jeg ikke selv saboterer meg helt. Hadde vært helt krise om jeg klarte komme meg på flyet, og fikk sammenbrudd der og møtte avlyst ferien på vei til syden. Og selv om det gikk til hellvete så hadde nav brukt det mot meg 🙄 Så jeg tørr ikke prøve en gang… 

ts

• Liker 4
Skrevet

Skikkelig trist at det er sånn….Selv har jeg valgt å bli i Norge helt til jeg får godkjent, da min økonomiskr situasjon er som den er for øyeblikket. Viktig å prioritere det som er viktigst for egen økomisk fremtid!😅 det er ikke kult, men helt nødvendig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Pumpit skrev (19 minutter siden):

Skikkelig trist at det er sånn….Selv har jeg valgt å bli i Norge helt til jeg får godkjent, da min økonomiskr situasjon er som den er for øyeblikket. Viktig å prioritere det som er viktigst for egen økomisk fremtid!😅 det er ikke kult, men helt nødvendig.

Ja, det er sant det, sparer egentlig for harde livet for å klare betale advokat regningene 😅 Men så så jeg en reklame for gran canaria: direkte tur-retur + hotell (all inclusive) for 10 000 kr og da begynte drømmene å ta overhånd… palmer 🥺 varmt 🥺 basseng 🥺 kunne jeg ha klart å spare opp 10 000 til februar? 🤔

mest sannsynlig ikke med advokat regningene + dyr strøm i vinter 😂 Men før jeg lot drømmen gå enda lenger, så måtte jeg bare spørre her! 

Så du er i samme situasjon som meg! Jeg burde nok også egentlig være flink økonomisk nå 😅 Men er så vanskelig når jeg endelig får føle på økonomisk stabilitet 😍 men skal prøve holde meg i skinnet. Særlig etter gode råd her inne😅

kan jeg få spørre deg hvor lang tid din prosess med ung ufør har tatt til nå?

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber fullt og har ikke sjans i havet og reise på tur. Har kun 4 uker fri i året og den 5.må vi dele opp. Så heldig du som har råd til å reise pluss fri hele året.....

Anonymkode: ae214...aa1

Tror du det er en drøm om å være uføretrygdet?

Jeg er ikke TS, og jeg er heller ikke ufør. Men jeg går på AAP pga en alvorlig psykisk lidelse. At du synes at vi er heldige fordi vi har råd til å reise og har fri hele året… er bare ja. Hva skal man si? Sykt. Å være syk er ikke å ha fri, men derimot en kamp om å komme seg gjennom hver dag. For min del hadde det vært en drøm å komme ut i jobb. Etter at jeg begynte på AAP, har jeg stagnert helt. Savner da jeg var i aktivitet. Nå er jeg i behandling 45 min i uka, resterende må jeg fylle innhold i selv.

Tenker du at sånne som oss, skal sitte innestengt i et svart rom? Og ikke ha tilgang til gode opplevelser? Det er de fine stundene, som får meg til å holde lidelsen min i sjakk - og et ønske om å fortsette kampen. Jeg trenger lyspunkt i hverdagen min. Spesielt de nettene jeg har så høyt symptomtrykk, at jeg ikke får sove. Eller de morgenene jeg har prøvd å ende mitt liv. Da er disse lyspunktene viktigere enn noen gang. Å misunne noen som er syk, er som å skyte seg i foten. Vi har mye frihet, men ikke frihet fra vår lidelse. 

Anonymkode: 3e2d3...76e

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har sett noe lignende. En som ble ufør pga ryggen. Fikk avslag på ung ufør fordi han hadde vært i et land i Asia eller der om kring i en måneds tid med venner. Reisen ble gjennomført etter uføretidspunktet, og nav mente det beviste at alvorligheten i ryggproblemene ikke kvalifiserte til ung ufør.

Anonymkode: c4b1a...b79

Nja, nå er det litt pussig å greie å sitte i de ukomfortable flysetene de ørten timene det tar å fly til asia, men samtidig ikke greie å ha en jobb. Så den kan jeg se. Jeg har ikke ryggproblemer, men selv jeg sliter i flere timer på fly. Mulig jeg faktisk har litt ryggpblomer siden jeg kjenner det godt i ryggen når jeg er på fly? 

Anonymkode: a33d8...4b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn og eget hus. Det koster å bo. Mye utgifter der. 1 inntekt og aldri fri. Er utslitt og misunner til tider uføre ja. Kjenner mange uføre og de reiser, treffer venner, går på toppturer og koser seg dag ut og inn. Mens jeg må opp 06.00 hver dag og dra meg på jobb. Går 18 000 steg på jobb daglig, så er det hjem og hjelpe barna der. Beklager. Jeg er bare sliten. 😔

Hva har dette i denne tråden å gjøres? Merkelig å være misunnelig på uføre 

Anonymkode: 756e5...e78

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fullt og har ikke sjans i havet og reise på tur. Har kun 4 uker fri i året og den 5.må vi dele opp. Så heldig du som har råd til å reise pluss fri hele året.....

Anonymkode: ae214...aa1. j

Jeg jobber og fullt og reiser på ferie når jeg vil. Fordi jeg har valgt en jobb som gir friheten (turnus) og fordi jeg har valgt bort barn. Du kan ikke klandre andre fordi du har gjort valg som innskrenker deg...

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn og eget hus. Det koster å bo. Mye utgifter der. 1 inntekt og aldri fri. Er utslitt og misunner til tider uføre ja. Kjenner mange uføre og de reiser, treffer venner, går på toppturer og koser seg dag ut og inn. Mens jeg må opp 06.00 hver dag og dra meg på jobb. Går 18 000 steg på jobb daglig, så er det hjem og hjelpe barna der. Beklager. Jeg er bare sliten. 😔

Anonymkode: ae214...aa11

Å eie et hus er et valg. Et dyrt valg ! Bor i blokk vi. Et valg vi har tatt for å ha lavt boliglån og lave mnd utgifter. Så vi kan ha økonomisk frihet. Kjæresten vokste opp i blokk så man kan fint bo i blokk uten barn. 

Kjenner ingen uføre som har et godt liv. Ei går turer i fjellet når hun er bra. Hun sliter veldig psykisk. Og jeg vet hun er ensom. Uføre skal ikke kunne treffe venner eller reise mener du? En venn har en sykdom som gir store smerter. Jeg var glad på hans vegne når han fikk reise. Det tok ikke bort smertene, men ga ham gleden ved å oppleve noe annet enn hjemmets fire vegger! Misunner ikke kollegaen min som ble ufør etter ulykke heller! Selv om hun virker blid når vi møtes. Men siden jeg kjenner henne godt vet jeg hun er veldig deprimert. Men hun vil ikke vise det. 

Finn heller ut hvorfor du er sliten og søk ny jobb eller nedskaler så dere bor billigere. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble feil i innlegget. kan fint bo i blokk MED barn 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har en sak og det er advokat involvert

Er allerede ufør pga alvorlig psykisk lidelse. 

I tillegg blir jeg veldig vinter deprimert. Jeg er veldig usikker på om jeg klarer å gjennomføre en reise alene, men før jeg i det hele tatt legger planer og får håp, kan nav bruke det i mot meg ift å få ung ufør godkjent?

Dette ble brukt mot meg når jeg søkte. Hadde lagt ut bilder på IG fra to turer til Magaluf og Aya Napa med venner. Desverre åpen IG konto dengang.

Anonymkode: bfe84...e07

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette ble brukt mot meg når jeg søkte. Hadde lagt ut bilder på IG fra to turer til Magaluf og Aya Napa med venner. Desverre åpen IG konto dengang.

Anonymkode: bfe84...e07

På hvilken måte ble det brukt mot deg?

NAV er ikke en bitter dame som sitter og er sur fordi hun ser feriebilder på noens some. Det må selvsagt være relevant for søknaden din. Har du sterk fobi for fremmede mennesker og fly, og søker uføre pga. det, så er det selvsagt dumt å legge ut bilder av ferieturer.

Anonymkode: 5efcf...986

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så fordi du er sliten så synes du det er greit å sparke nedover mot mennesker som er syke?

Anonymkode: da06f...217

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vær smart ts. Ligg lavt i terrenget til du får innvilget ung ufør. Du vil vel ikke risikere noe?  Om de ser du er psykisk sterk nok til en reise utenlands er det mulig de tenker sitt. 
Nei..bedre å vente. Fremstå mest mulig syk til du får innvilget sier nå jeg. 
Når du har fått innvilget ung ufør kan du leve som en konge (dronning) i et varmt lavkostnadsland på trygda. Det må da være noe å se frem til? Lykke til. Unner deg uføretrygda. 

Anonymkode: c4aba...70c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du får sage av deg et bein, begynne å røyke 10 pakker sigaretter om dagen så du får kols, be en venn slå en slegge inn i korsryggen din sånn at hver tredje dag er et smertehelvete og du må ta en pause for å gå opp en trapp. Gjerne utsett deg for et par overfallsvoldtekter og langvarig mishandling også, sånn at du trenger langvarig terapi og medisiner for å tørre å gå ut døra.

Så kan du storkose deg med 280.000 kr i året før skatt og nyte livsferien din. Gled deg!

Anonymkode: b076a...de5

De jeg kjenner har 420 000 i trygd så er ikke langt unna mi lønn. Ikke mangler de armer eller bein, men drar på toppturer, reiser på bobilturer, syden, Dubai osv. Er ikke måte på hvor de reiser og koser seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet om folk som ikke fikk godkjent uføre da det så bilder på Facebook at person hadde vært flere ganger i syden 🤦 og siden de klarte det var er ikke syke nok...

Anonymkode: 480af...b88

Nei nei nei det stemmer ikke. Man kan leve å gjøre ting selvom man er ufør. 

Anonymkode: 31803...014

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nummer en: man blir ikke ufør grunnet diagnose, men funksjons nivå og restarbeidsevne

Nummer to: om du oppfyller alvorlighetskriteriet for ung så blir ikke dette påvirket av om du drar på tur. 

Anonymkode: da06f...217

Joda. Det blir det serru. 

Anonymkode: 8d7cb...b81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må fremstå mest mulig syk for å øke sjansen. Hold deg unna SoMe til etterpå ihvertfall.

Anonymkode: 1901b...fcb

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vet om folk som ikke fikk godkjent uføre da det så bilder på Facebook at person hadde vært flere ganger i syden 🤦 og siden de klarte det var er ikke syke nok...

Anonymkode: 480af...b88

La meg gjette - det var personen som hadde søkt og reist til Syden som fortalte deg hva som var årsaken til avslaget?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...