AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Har en sak og det er advokat involvert Er allerede ufør pga alvorlig psykisk lidelse. I tillegg blir jeg veldig vinter deprimert. Jeg er veldig usikker på om jeg klarer å gjennomføre en reise alene, men før jeg i det hele tatt legger planer og får håp, kan nav bruke det i mot meg ift å få ung ufør godkjent? Anonymkode: 09d08...db3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Vet om folk som ikke fikk godkjent uføre da det så bilder på Facebook at person hadde vært flere ganger i syden 🤦 og siden de klarte det var er ikke syke nok... Anonymkode: 480af...b88 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har en sak og det er advokat involvert Er allerede ufør pga alvorlig psykisk lidelse. I tillegg blir jeg veldig vinter deprimert. Jeg er veldig usikker på om jeg klarer å gjennomføre en reise alene, men før jeg i det hele tatt legger planer og får håp, kan nav bruke det i mot meg ift å få ung ufør godkjent? Anonymkode: 09d08...db3 Nummer en: man blir ikke ufør grunnet diagnose, men funksjons nivå og restarbeidsevne Nummer to: om du oppfyller alvorlighetskriteriet for ung så blir ikke dette påvirket av om du drar på tur. Anonymkode: da06f...217 9 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vet om folk som ikke fikk godkjent uføre da det så bilder på Facebook at person hadde vært flere ganger i syden 🤦 og siden de klarte det var er ikke syke nok... Anonymkode: 480af...b88 Såpass 😳 ts Anonymkode: 09d08...db3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nummer en: man blir ikke ufør grunnet diagnose, men funksjons nivå og restarbeidsevne Nummer to: om du oppfyller alvorlighetskriteriet for ung så blir ikke dette påvirket av om du drar på tur. Anonymkode: da06f...217 Nummer en: ja, du har rett, feil skrevet av meg 😅 Nummer to: Det er jo allerede uenighet om jeg oppfyller kravet 😕 nav har sagt nei, mens advokat mener ja… ts Anonymkode: 09d08...db3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet om folk som ikke fikk godkjent uføre da det så bilder på Facebook at person hadde vært flere ganger i syden 🤦 og siden de klarte det var er ikke syke nok... Anonymkode: 480af...b88 Dette må du fortelle mer om. At en uførsøknad blir avslått pga sydenturer, var personen lam fra nakken og ned da de søkte, og ble fotografert dansende på et bord i syden, så skjønner jeg, ellers må jeg nesten ha mer info, for dette hørtes ganske galemattias ut. Anonymkode: 27b67...7df 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette må du fortelle mer om. At en uførsøknad blir avslått pga sydenturer, var personen lam fra nakken og ned da de søkte, og ble fotografert dansende på et bord i syden, så skjønner jeg, ellers må jeg nesten ha mer info, for dette hørtes ganske galemattias ut. Anonymkode: 27b67...7df Forskjell på uføresøknad og søknad om å få tillegget ung ufør. Det siste får en kun ved særskilt alvorlig sykdom, der det aldri har vært mulighet for skole/jobb/opparbeide seg rettigheter Greit å vite hva en snakker om, ellers blir det bare forvirring. Anonymkode: ff653...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Har sett noe lignende. En som ble ufør pga ryggen. Fikk avslag på ung ufør fordi han hadde vært i et land i Asia eller der om kring i en måneds tid med venner. Reisen ble gjennomført etter uføretidspunktet, og nav mente det beviste at alvorligheten i ryggproblemene ikke kvalifiserte til ung ufør. Anonymkode: c4b1a...b79
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nummer en: ja, du har rett, feil skrevet av meg 😅 Nummer to: Det er jo allerede uenighet om jeg oppfyller kravet 😕 nav har sagt nei, mens advokat mener ja… ts Anonymkode: 09d08...db3 Er det allerede tvist om kravet, så må du være forberedt på at alt vil kunne bli brukt mot deg ja. Anonymkode: ff653...b8c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Bra nav følger med. De burde fulgt enda bedre med. Anonymkode: ae214...aa1 10
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det allerede tvist om kravet, så må du være forberedt på at alt vil kunne bli brukt mot deg ja. Anonymkode: ff653...b8c Okei, takk for svar 😅 Er jo en drøm å kunne reise utlands en gang. Har aldri vært utenfor Norges grenser. Og med innvilget vanlig ufør har jeg nå stabil økonomi til å drømme litt om ting jeg aldri har hatt muligheten til før Menmen, drømmen er å få det til, kanskje jeg blir sterkere etterhvert og kan klare det. Men da satser jeg ikke på den drømmen helt enda… Men det hadde vært helt magisk og stort steg å kunne klart det en gang ila livet ☺️ Får kjøpe meg en inne palme imens ts Anonymkode: 09d08...db3 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Okei, takk for svar 😅 Er jo en drøm å kunne reise utlands en gang. Har aldri vært utenfor Norges grenser. Og med innvilget vanlig ufør har jeg nå stabil økonomi til å drømme litt om ting jeg aldri har hatt muligheten til før Menmen, drømmen er å få det til, kanskje jeg blir sterkere etterhvert og kan klare det. Men da satser jeg ikke på den drømmen helt enda… Men det hadde vært helt magisk og stort steg å kunne klart det en gang ila livet ☺️ Får kjøpe meg en inne palme imens ts Anonymkode: 09d08...db3 Jeg jobber fullt og har ikke sjans i havet og reise på tur. Har kun 4 uker fri i året og den 5.må vi dele opp. Så heldig du som har råd til å reise pluss fri hele året..... Anonymkode: ae214...aa1 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg jobber fullt og har ikke sjans i havet og reise på tur. Har kun 4 uker fri i året og den 5.må vi dele opp. Så heldig du som har råd til å reise pluss fri hele året..... Anonymkode: ae214...aa1 Ung ufør er minstesats med et tillegg, man blir ikke akkurat rik av det.. Anonymkode: 61a9a...f2b 11
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg jobber fullt og har ikke sjans i havet og reise på tur. Har kun 4 uker fri i året og den 5.må vi dele opp. Så heldig du som har råd til å reise pluss fri hele året..... Anonymkode: ae214...aa1 Heldig du som jobber fulltid 🥳 Nå kan ikke jeg så mye om jobb og lønn, men om du jobber fulltid og ikke har råd til ferie, så burde du kanskje diskutere lønna med sjefen istedenfor å være bitter på forum? Og om det ikke er lønna som er problemet, har du vurdert rådgivning? Burde jo det om du jobber fulltid og ikke har råd til 10 k ferietur? Eller tenker du at ferie er i alpene for en familie på 4 til 150 000 kr? For da er det vell liten sannsynlighet å drive å sammenligne oss to ts Anonymkode: 09d08...db3 18 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Heldig du som jobber fulltid 🥳 Nå kan ikke jeg så mye om jobb og lønn, men om du jobber fulltid og ikke har råd til ferie, så burde du kanskje diskutere lønna med sjefen istedenfor å være bitter på forum? Og om det ikke er lønna som er problemet, har du vurdert rådgivning? Burde jo det om du jobber fulltid og ikke har råd til 10 k ferietur? Eller tenker du at ferie er i alpene for en familie på 4 til 150 000 kr? For da er det vell liten sannsynlighet å drive å sammenligne oss to ts Anonymkode: 09d08...db3 Jeg har barn og eget hus. Det koster å bo. Mye utgifter der. 1 inntekt og aldri fri. Er utslitt og misunner til tider uføre ja. Kjenner mange uføre og de reiser, treffer venner, går på toppturer og koser seg dag ut og inn. Mens jeg må opp 06.00 hver dag og dra meg på jobb. Går 18 000 steg på jobb daglig, så er det hjem og hjelpe barna der. Beklager. Jeg er bare sliten. 😔 Anonymkode: ae214...aa1 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg jobber fullt og har ikke sjans i havet og reise på tur. Har kun 4 uker fri i året og den 5.må vi dele opp. Så heldig du som har råd til å reise pluss fri hele året..... Anonymkode: ae214...aa1 Tvangstrekk fra Namsmannen? Anonymkode: c757d...f3f 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #17 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg jobber fullt og har ikke sjans i havet og reise på tur. Har kun 4 uker fri i året og den 5.må vi dele opp. Så heldig du som har råd til å reise pluss fri hele året..... Anonymkode: ae214...aa1 Du får sage av deg et bein, begynne å røyke 10 pakker sigaretter om dagen så du får kols, be en venn slå en slegge inn i korsryggen din sånn at hver tredje dag er et smertehelvete og du må ta en pause for å gå opp en trapp. Gjerne utsett deg for et par overfallsvoldtekter og langvarig mishandling også, sånn at du trenger langvarig terapi og medisiner for å tørre å gå ut døra. Så kan du storkose deg med 280.000 kr i året før skatt og nyte livsferien din. Gled deg! Anonymkode: b076a...de5 16 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #18 Skrevet 8. juli 2022 Du bør ikke reise noe sted så lenge ingenting er avklart. I tilfelle korte klagefrister, som kan få permanente utfall. Da vil du være til stede, og kunne sende de klagene du trenger å sende. Anonymkode: b0e28...20c 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #19 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har barn og eget hus. Det koster å bo. Mye utgifter der. 1 inntekt og aldri fri. Er utslitt og misunner til tider uføre ja. Kjenner mange uføre og de reiser, treffer venner, går på toppturer og koser seg dag ut og inn. Mens jeg må opp 06.00 hver dag og dra meg på jobb. Går 18 000 steg på jobb daglig, så er det hjem og hjelpe barna der. Beklager. Jeg er bare sliten. 😔 Anonymkode: ae214...aa1 Du ser jo bare glimt av livet deres. Jeg kan gå en tur i skogen, eller reise vekk en helg, smile og le, når jeg ikke ligger låst fast i senga på morfin og piller fordi smerten er helt uutholdelig. De første dagene er sånn. Jeg kan ikke ha hus, eller føde barn, eller få familie eller en mann en gang, pga helsa mi, så du vet jo ikke hva de andre har bak skjulte dører heller. Vær glad du er frisk, så får du heller gjøre endringer der du kan Anonymkode: 27b67...7df 12 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #20 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har barn og eget hus. Det koster å bo. Mye utgifter der. 1 inntekt og aldri fri. Er utslitt og misunner til tider uføre ja. Kjenner mange uføre og de reiser, treffer venner, går på toppturer og koser seg dag ut og inn. Mens jeg må opp 06.00 hver dag og dra meg på jobb. Går 18 000 steg på jobb daglig, så er det hjem og hjelpe barna der. Beklager. Jeg er bare sliten. 😔 Anonymkode: ae214...aa1 Du er tilgitt, men ikke ta alle oss uføre under samme kam 😅 Sikkert et råd jeg må ta til meg selv også, siden jeg fyrte veldig generaliserende tilbake 🤭🥴 ts Anonymkode: 09d08...db3 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå