AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Del Skrevet 7. juli 2022 Er det veldig snobbete og mye merkepress der? Hva kjennetegner ellers oppvekstmiljøet der? Vurderer å flyte dit med barn da jeg synes det ligger fint til og virker rolig. Anonymkode: 265bd...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Del Skrevet 7. juli 2022 Tja. er jo et av de desidert dyreste strøkene i Oslo så vil jo tro basert på det at snobbefaktoren vil være tilstede, uten at jeg har bodd der selv. Anonymkode: 1b36b...e7b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Del Skrevet 7. juli 2022 Vokste opp i nærheten for mange år siden. Det var da kvalmende snobbete. Anonymkode: 5fc36...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Del Skrevet 7. juli 2022 Kopperud i tv serien Side-om-Side er en helt gjennomsnittlig Vinderen-beboer. Anonymkode: 6e359...6d9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Del Skrevet 7. juli 2022 Min samboer er oppvokst på Tåsen, det er vel mye samme ulla, selv om Vinderen kanskje er hakket mer snobbete. Han påstår at det ikke er merkepress fordi alle har råd til det og merker derfor ikke blir så status likevel. Petdonlig må jeg jo innrømme at han er ganske snobbete, dette vil jeg tilskrive oppveksten hans. Anonymkode: 8c796...04e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Del Skrevet 7. juli 2022 Vindern er snobbete, jeg selv ville ikke bodd der. Og har du råd til å kjøpe der kan du bo mange andre fine steder i Oslo. Anonymkode: 85f11...6d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Del Skrevet 7. juli 2022 Nei. Vanlige mennesker. Anonymkode: 22385...e15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Del Skrevet 7. juli 2022 Bra miljø. Heller snobber enn den kriminelle ghetto i Oslo Øst Anonymkode: 5bb14...65c 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Del Skrevet 7. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bra miljø. Heller snobber enn den kriminelle ghetto i Oslo Øst Anonymkode: 5bb14...65c Finnes ikke Ghettoer i Norge. 🤣 Anonymkode: 534c5...f23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Del Skrevet 7. juli 2022 Det er sikkert et fint sted å vokse opp dersom man er veldig godt bemidlet selv. Men dersom man akkurat har råd til å kjøpe seg et lite sted der, så tror jeg det kan bli tøft. Har selv en søster m/barn boende i Holmenkollen og det ene barnet hennes har dessverre blitt sjukt snobbete og er ekstremt opptatt av penger/klesmerker/rikdom generelt. Jeg er svært takknemlig for at vi bosatte oss 30 min øst for Oslo, her er det null merkefokus. Anonymkode: a83c5...7e6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Finnes ikke Ghettoer i Norge. 🤣 Anonymkode: 534c5...f23 😂 Anonymkode: 6e359...6d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er sikkert et fint sted å vokse opp dersom man er veldig godt bemidlet selv. Men dersom man akkurat har råd til å kjøpe seg et lite sted der, så tror jeg det kan bli tøft. Har selv en søster m/barn boende i Holmenkollen og det ene barnet hennes har dessverre blitt sjukt snobbete og er ekstremt opptatt av penger/klesmerker/rikdom generelt. Jeg er svært takknemlig for at vi bosatte oss 30 min øst for Oslo, her er det null merkefokus. Anonymkode: a83c5...7e6 Dette. Man blir fort relativt fattig i et slikt område. Anonymkode: 89087...232 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Del Skrevet 8. juli 2022 Spørs vel hva du legger i snobbete og merkepress det. Normalen der er at alle er ressurssterke, mest i kraft av penger, og presset blir jo ikke så høyt hvis man i utgangspunktet har en del merkeklær, og det er også lett å velge bort merkeklær (også for barn), når det er et reelt valg. Og dermed ikke akkurat press, bare… vanlige klær…. Syns du dyre klær på andre, dyre fritidsaktiviteter, aupairer og dyre biler og hytter og reiser er snobbete, er det jo ikke strøket for dere, men er det et miljø dere vil passe godt inn i alle sammen, trives jo de fleste som allerede bor der. Jeg vet ikke hva du mener med «rolig», det er lite bråk og synlig kriminalitet, fine hus og hager. Veldig mange gjør det bra på skolen, og de jeg kjenner trives veldig godt, også barna. Anonymkode: 64811...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det veldig snobbete og mye merkepress der? Hva kjennetegner ellers oppvekstmiljøet der? Vurderer å flyte dit med barn da jeg synes det ligger fint til og virker rolig. Anonymkode: 265bd...7fa Vindern er Vindern - man kommer ikke unna at det er snobbete på denne siden av byen. Mindre kulturell kapital, høy økonomisk kapital. Jobbet for maaaaange år siden en kort periode på barneskolen der. Veldig hyggelig! Men jeg opplevde barna på Trosterud som mer praktisk veloppdragne i mine øyne (tålte mer beskjeder om hva de kunne/ikke kunne gjøre). Så jeg opplevde vel at barna på Vindern fremstod mer beskyttet kanskje? Som kan være stor fordel men også ulempe. Jeg tenker som mange sier her: har man akkurat på hårstrået råd til å bo der og ikke kan velge en tur til Marbella og hytta i Hemsedal så blir man «fattig». Anonymkode: 4acf6...d4b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Del Skrevet 8. juli 2022 Ja, det er snobbete. Mye både gamle og nye penger. Men det behøver ikke bety at det ikke er hyggelige folk og et fint miljø! Loppemarkedet på Vinderen skole er det jeg har mest erfaring med der (😊), og det er et helt vanlig loppemarked. Ikke spesielt fine ting, ikke spesielt dårlige. Anonymkode: a3c8b...ead 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Del Skrevet 8. juli 2022 Man skal ha godt med penger for å passe ordentlig inn her. Litt som den dukkeserien i Aftenposten - ja, det er satire, men jammen mye sant i den, også. Én bakside som ikke er nevnt så langt er at det er svært høye krav på alle fronter (utseende, kropp, karakterer, sosial gjeng) som fører til mye press på ungdommene, spiseforstyrrelser, selvskading osv. Mange av de unge voksne jeg møter er også overraskende tafatte/har få "voksenpoeng". De har et så stort "støtteapparat" rundt seg at de får et hardere møte med voksenlivet. Anonymkode: e4612...974 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Del Skrevet 9. juli 2022 Med barn blir du automatisk nødt til å forholde deg til miljøet i nærområde (bhg, skole osv..) så ville tenkt nøye gjennom å flytte dit med barn. Tenker det er egne sosiale koder der, folk er lite vant til ulikheter osv, så best er kanskje om man har vokst opp der selv Kunne bodd der enten alene eller med mannen dersom vi ikke hadde barn, for er enig i at det er sentrumsnært og fint samtidig. Da kunne vi valgt selv hvor mye vi ville involvere oss med lokalbefolkningen. Men samtidig så er jeg enig i at dersom man har penger nok til dette så har man penger til Mange andre fine steder i Oslo:) Anonymkode: e2a73...36f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #18 Del Skrevet 9. juli 2022 Har bodd der selv, og vokst opp i nærområdet. Her er et par sanne historier -dyre biler parkert ulovlig utenfor matbutikken for å handle til helgen, med nødblink på -det var markedsdag på senteret der, og butikkene satte ut ting og tang på torget. Så sa en liten jente til moren sin «se mamma, det er loppemarked!» -fra et meglerhus litt lignende Exit guttene i stil, der flere bor i Vinderen-traktene..en av juniorene i en ikke altfor attraktiv jobb var kjempestolt for han hadde vunnet budrunde på en 1-roms på Bjølsen. «Send oss link da» kommer det fra seniorene.. Hvorpå de holdt på å ramle av stolen i latter, for det var sovealkove med sofa under & vaskemaskin på kjøkkenet. Det er til å bli helt dårlig av😵💫 Anonymkode: 1faa1...2bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #19 Del Skrevet 9. juli 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Har bodd der selv, og vokst opp i nærområdet. Her er et par sanne historier -dyre biler parkert ulovlig utenfor matbutikken for å handle til helgen, med nødblink på -det var markedsdag på senteret der, og butikkene satte ut ting og tang på torget. Så sa en liten jente til moren sin «se mamma, det er loppemarked!» -fra et meglerhus litt lignende Exit guttene i stil, der flere bor i Vinderen-traktene..en av juniorene i en ikke altfor attraktiv jobb var kjempestolt for han hadde vunnet budrunde på en 1-roms på Bjølsen. «Send oss link da» kommer det fra seniorene.. Hvorpå de holdt på å ramle av stolen i latter, for det var sovealkove med sofa under & vaskemaskin på kjøkkenet. Det er til å bli helt dårlig av😵💫 Anonymkode: 1faa1...2bc På kornet😂 Anonymkode: 5fdc5...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #20 Del Skrevet 9. juli 2022 Det er jo egentlig definisjonen på snobbete, finnes knapt noe dyrere i Norge (jada, Slemdal og Bygdøy også). Samtidig er det jo mange hyggelige og jordnære folk der også. Men mange har myyye penger, og da føler man seg lett utenfor om man ikke har det samme. Vi snakker om noen av de rikeste i landet. Dette er ofte familier som har røtter på Vinderen, og kommer fra generasjoner med mye penger. I tillegg er det noen nyrike, og de er ofte de ufordragelig snobbete. Det er mennesker som har høye stillinger og som er vant til å få det som de vil. Vinderen er egentlig en liten bygd der det sladres og baksnakkes og det ikke skal så fryktelig mye til for å skille seg ut. Anonymkode: 5fdc5...51a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå