Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder en helt ny mobil. Hatt den i ca en måned. Skjermen begynte å oppføre seg rart så den ble levert inn til reparasjon. Har fått mobilen tilbake og den funker som den skal. Men det er mange tydelige hakk etter verktøy brukt for å åpne et deksel som vanligvis ikke skal åpnes.

I tillegg er dekselet satt litt skjevt på plass så mobilen har ikke en glatt overflate lenger. Du møter på en kant.

Metallramma rundt selve skjermen har også vært åpnet og den ligger ikke helt ned mot skjermen lenger. Er en glippe på 1 mm nederst. Ser for meg at da vil støv trenge inn.

Han i butikken visste ikke helt hvordan han skulle håndtere dette. Prøvde seg med at dette var skader pga frakt, men da sa jeg tydelig fra at det var det ikke.

Hvilke rettigheter har jeg?

Er dette regulert i noen lov?

Vet om kjøpsloven, men da er det jo snakk om reparasjon.

Mobilen ble jo reparert og virker nå, men den har ytre skader forårsaket av de som reparerte den. Om det kun er kosmetiske skader eller om de faktisk har betydning for telefonen aner jeg jo heller ikke. Det vil jeg ev. finne ut på sikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke reglene på sånt, men de har jo faktisk ødelagt telefonen din! Om den hadde fungert i første omgang, hadde dette aldri skjedd. Si du vil ha ny telefon, slik skal den ikke se ut. Og om det skulle vært skader pga frakt, er det deres/verkstedets ansvar, de må pakke den inn ordentlig.

Skrevet

Om det er pga frakt er det fortsatt ikke ditt problem. Du som kunde har krav på en vare som du betaler for, ikke noe halvveisklubben prosjekt. Gå tilbake og si at du krever å få varen du betalte for og ikke noe halvferdige greier. ;)

Skrevet

Det var ikke frakten som skadet mobilen. Det var bare noe selger prøvde seg på.

Skadene er ikke forenlig med dårlig innpakning.

Det var helt tydelig at det var brukt verktøy for å åpne deksler og at verktøyet hadde lagd mange hakk. I tillegg så har de ikke fått dekslene ordentlig på plass så de er skjeve.

Gir meg definitivt ikke i denne saken :frustrert:

Skrevet

Det er bra. Stå på ditt og krev ny mobil da de helt klart har ødelagt den du har nå.

Gjest happyending
Skrevet

Men du, har du tatt imot telefonen? For hvis du har det, så kan de jo si at det ikke er de som har laget skadene... Hvis telefonen har synlige skader når den leveres inn skal dette skrives på servicelappen skjønner du.. Så det kan jo være at de nekter å gjøre noe med det...

Gjest Persillle ii
Skrevet

Hvem sjekker mobilen i det du får den tilbake?

Det tar gjerne et døgn eller to før du har sett og gir beskjed.

Tror jeg må ringe forbrukerrådet..

Gjest happyending
Skrevet

?? Nei, hvem sjekker mobilen før de får den tilbake? Du har jo fin anledning til å se på den mens du står i butikken der...

Skrevet

Reklamer på mobiltelefonen! Så får butikken ta dette med verkstedet. Det er ikke din feil. Ikke om du har brukt autorisert forhandler og verksted da...

Forbrukerkjøpsloven:

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).

Du kan velge om du vil ha penger tilbake eller nytt produkt - eller det du har reparert (igjen).

Gjest happyending
Skrevet
Reklamer på mobiltelefonen! Så får butikken ta dette med verkstedet. Det er ikke din feil. Ikke om du har brukt autorisert forhandler og verksted da...

Forbrukerkjøpsloven:

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).

Du kan velge om du vil ha penger tilbake eller nytt produkt - eller det du har reparert (igjen).

Med mindre det blir til vesentlig økonomisk ulempe (eller noe sånn) for butikken..

Hadde det vært en fuktskade dette, så hadde det blitt opp til butikken/verkstedet å bevise at telefonen faktisk var fuktskadet.. Eller støtskadet.. Men at hun nå har fått tilbake telefonen med ytre skader, så er det veldig vanskelig å bevise HVOR skaden har skjedd, og da blir det som regel ord mot ord - og hun vil ikke få noe igjen..

Men for all del, trådstarter, du skal ikke godta dette - du må gå tilbake til butikken og klage! Poenget mitt var at det blir litt vanskeligere å få gjennomslag når du har tatt telefonen med deg hjem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...