Gå til innhold

Har dere noen gang følt en spesiell forbindelse til en annen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uten forelskelse? 

At det er noe annet, bare en forbindelse? Kan være til en gammel person, til et barn, en som kan være en venn, osv? Fortell

Anonymkode: 6e5eb...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, til flere, både i og utenfor familien.

Det sære er at det er flere som føler en spesiell forbindelse til meg uten at jeg føler det samme tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg alle mennesker føler. 

Anonymkode: 8f9ec...40f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er rart igrunn! Dette skjedde for kanskje 20 år siden en helt vanlig dag. Satt på bussen i den byen jeg studerte i på den tida, inn på bussen kom en fremmed gutt som kanskje var 5 år yngre enn meg. Umiddelbart tenkte jeg at det var broren min, og jeg følte en stor kjærlighet og omsorg for han. Helt merkelig. Aldri opplevd noe liknende før, og er ikke spesielt opptatt av det overnaturlige, men kan erindre følelsen den dag i dag!  

Anonymkode: a18ba...9ae

Skrevet

Har både venner og venninner jeg føler en sånn forbindelse til. Tenker jeg er like glad i de som mine søsken.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg opplever det noen ganger. Har også opplevd at noen føler det til meg. Jeg er da imøtekommende og hyggelig, men vet ikke alltid hvordan jeg skal gripe det an. Som nå sist var det ei jeg har møtt en gang, en helg vi var på samme sted.. Hun har i etterkant har gått gjennom en livskrise med bl.a hasteoperasjon. Hun skrev da mld til meg at hun hadde det tøft og tenkte på meg. Hun skrev også små drypp om tøffe familieforhold som jeg overhodet ikke kjenner til, jeg vet ikke hvem disse menneskene er engang.. Jeg svarer veldig empatisk og er imøtekommende, men samtidig føler jeg at jeg kommer til kort.. skal jeg følge opp og spørre hvordan det går? Sende blomst? Jeg må innrømme at jeg hadde glemt at hun skulle operere, selvom hun fortalte det, så jeg måtte bare late som jeg hadde tenkt på henne. Uff, følte meg dum nå som jeg skrev dette svart på hvitt. Skal jammen sende henne en melding i dag.

Anonymkode: eeb88...19b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, det er rart igrunn! Dette skjedde for kanskje 20 år siden en helt vanlig dag. Satt på bussen i den byen jeg studerte i på den tida, inn på bussen kom en fremmed gutt som kanskje var 5 år yngre enn meg. Umiddelbart tenkte jeg at det var broren min, og jeg følte en stor kjærlighet og omsorg for han. Helt merkelig. Aldri opplevd noe liknende før, og er ikke spesielt opptatt av det overnaturlige, men kan erindre følelsen den dag i dag!  

Anonymkode: a18ba...9ae

Wow for en opplevelse! Kanskje han var broren din i et tidligere liv ❤️ 

Anonymkode: 9a76a...010

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg opplever det noen ganger. Har også opplevd at noen føler det til meg. Jeg er da imøtekommende og hyggelig, men vet ikke alltid hvordan jeg skal gripe det an. Som nå sist var det ei jeg har møtt en gang, en helg vi var på samme sted.. Hun har i etterkant har gått gjennom en livskrise med bl.a hasteoperasjon. Hun skrev da mld til meg at hun hadde det tøft og tenkte på meg. Hun skrev også små drypp om tøffe familieforhold som jeg overhodet ikke kjenner til, jeg vet ikke hvem disse menneskene er engang.. Jeg svarer veldig empatisk og er imøtekommende, men samtidig føler jeg at jeg kommer til kort.. skal jeg følge opp og spørre hvordan det går? Sende blomst? Jeg må innrømme at jeg hadde glemt at hun skulle operere, selvom hun fortalte det, så jeg måtte bare late som jeg hadde tenkt på henne. Uff, følte meg dum nå som jeg skrev dette svart på hvitt. Skal jammen sende henne en melding i dag.

Kvifor skal du ha dårleg samvit for eit menneske du berre har møtt ein gong, og ikkje skuldar noko?
Typisk damer ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvifor skal du ha dårleg samvit for eit menneske du berre har møtt ein gong, og ikkje skuldar noko?
Typisk damer ☺️

Nei, du sier noe. Kanskje hun ikke har så mange siden hun kontaktet meg da hun hadde det tøft? Jeg har selv vært i livskrise og vet hvor mye det betyr å ha noen å snakke med.

Skrevet

Det er jo klart at «jeg» noen ganger har en sterkere forbindelse til ett menneske enn til en hvilken som helst annen person. Det er vel slik et kjæresteforhold starter. Da er det to som føler en slik dragning, og hvis motet og omstendighetene stemmer så blir de kjærester. Andre kan vil nære venner. Men det kreves en aktiv handling for at de to skal connecte. Én må ta initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, heldigvis. ❤️ Min eks er nå som en bror. En nær venninne vil jeg ofret mye for. 

Anonymkode: 54c66...f14

AnonymBruker
Skrevet

Ja, en håndfull ganger. Som regel ikke gjengjeldt i det hele tatt, selv om det har vært en sterk følelse av samhørighet fra min side. Så jeg konkluderer med at ofte er dessverre denne følelsen av forbindelse noe som bare finnes i ens eget hode. 

Anonymkode: 286ec...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har et spesielt forhold til. Vi kan ringe/tekste hverandre om den samme tingen på samme tid. Sier de samme tingene i kor uten å ha snakket om det tidligere. Trenger ikke nødvendigvis å snakke sammen for å få ting gjort, vi bare skjønner hverandre. Det er litt som om vi har delt hjerne 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 5287a...507

AnonymBruker
Skrevet

Ja! 

Det skjedde meg for to år siden. Med ei jeg traff på en fest. Vi hadde umiddelbart kjemi. Og jeg kjente umiddelbart en kjærlighet og omsorg  for dette mennesket som jeg aldri har kjent før, så fort. Ubevisst hadde vi nok en trang begge to til å henge sammen på fester osv. Så ble vi kjærester, etter en stund🥰❤️

Anonymkode: 9004a...690

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange svar :)

Var ute etter de som føler en forbindelse der det ikke ligger tiltrekning bak, altså ikke sånn at man blir kjærester. Men mere føler omsorg for en annen. 

Hvorfor blir det sånn? 

ts

Anonymkode: 6e5eb...ad5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...