Gå til innhold

Er jeg unødvendig engstelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en vanskelig livssituasjon. Jeg har vært åpen med sjefen min angående dette, slik at hun skulle tilrettelegge for meg, da jeg kom til å være alenemamma for barnet mitt. Det var ganske alvorlig, slik at jeg måtte på krisesenter. 

Nå har det kommet til det punktet at jeg og barnefar har begynt litt smått igjen, han vet at jeg er veldig forsiktig, at jeg ikke vil gå for fort frem. Han har lovet å forandre seg, han er på samtaler og skal også på AA møte. 
Jeg måtte da fortelle min sjef dette, hun ble overrasket, men jeg forklarte henne at jeg har sett forbedring. Hun viste ikke at han hadde drukket en del, så hun svarte «Alkoholen har roten i alt vondt». Hun sa til meg at det virka som jeg hadde det bra, noe jeg faktisk har. Han har forandret seg, men jeg går sakte frem. Hun vet også at jeg ikke kommer til å si opp den leiligheten som jeg har fått ordnet meg. 

Ut ifra det hun har fått vist, så er jeg bekymret over om hun kommer til å sende bekymringsmelding.. Skal jeg selv kontakte barnevernet, å fortelle situasjonen? Jeg føler jeg har dumma meg ut.. 

Anonymkode: f0443...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har far vært voldelig mot deg og/eller barna? 

Hvor lenge er det siden forrige voldsepisode isåfall? Hvor ofte går han til samtaler og hvor lenge har det pågått? 

AnonymBruker
Skrevet

Hun gjør nok ikke det, men faen kvinne, hva er det du holder på med! Du måtte få hjelp fra krisesenter og nå tror du at han har endret seg fordi han sier han skal starte i AA. 

Les om voldssirkelen 

https://www.altakrise.no/no/Voldssirkelen.html

Anonymkode: f5afa...b9d

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff nei, hold deg langt unna! 

Anonymkode: d54fa...240

• Liker 3
Skrevet

Kun vurder å ta ham tilbake hvis dere kan gjøre en avtale om at du ser han tar Antabus hver dag. Såpass må han gjøre hvis du skal stole på å ha ham i hus igjen. For en som ikke har tenkt å drikke alkohol burde dette være helt uproblematisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg... Du kom deg unna, ikke rot deg borti han igjen! Sånne menn forandrer seg ikke så fort.

Anonymkode: 34523...06a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor uroer det deg at sjefen din skal ha oppriktig interesse i at barnet/barna dine skal være sikret ok livskvalitet? For det er oppgaven til barnevernet - å sikre at barn, tross foreldres iherdige innsats i motsatt retning - skal ha en ok livskvalitet. Husk at de to menneskene som for en unge er farligst er mor og far. Slik en partner eller mannlig slektning er farligst for en kvinne. 

Far/mor/partner/bror er mye farligere enn all verdens mørke bakgater. 

Og sånn ellers: hva får du ut av å risikere skade og død fordi din ex påstår seg å ha endret seg? Altså: får du økt livskvalitet v den risikoen? Dersom ikke: ikke ta den.

Anonymkode: 894b7...92f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor uroer det deg at sjefen din skal ha oppriktig interesse i at barnet/barna dine skal være sikret ok livskvalitet? For det er oppgaven til barnevernet - å sikre at barn, tross foreldres iherdige innsats i motsatt retning - skal ha en ok livskvalitet. Husk at de to menneskene som for en unge er farligst er mor og far. Slik en partner eller mannlig slektning er farligst for en kvinne. 

Far/mor/partner/bror er mye farligere enn all verdens mørke bakgater. 

Og sånn ellers: hva får du ut av å risikere skade og død fordi din ex påstår seg å ha endret seg? Altså: får du økt livskvalitet v den risikoen? Dersom ikke: ikke ta den.

Anonymkode: 894b7...92f

Kanskje fordi barnevernet tar barn ut av hjem basert på dårlig følelse hos nærmest ufaglærte barnevern-ansatte? Og at fravær fra familien er et argument for å hindre tilbakeføring?

Jeg vet selv om familier der jeg mistenker noe omsorgssvikt, men hadde aldri meldt fra til barnevernet. Familiene trenger nok veiledning, men det blir feil med omsorgsovertakelse. Og jeg stoler ikke på at barnevernet gjør gode vurderinger. 

Anonymkode: 74947...83c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke vært engstelig for sjefen, mer for at du går tilbake til barnefaren, det blir for naivt.   Kan egentlig forstå om din sjef mister respekten for deg om du går tilbake.

Anonymkode: 8b13a...963

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje fordi barnevernet tar barn ut av hjem basert på dårlig følelse hos nærmest ufaglærte barnevern-ansatte? Og at fravær fra familien er et argument for å hindre tilbakeføring?

Jeg vet selv om familier der jeg mistenker noe omsorgssvikt, men hadde aldri meldt fra til barnevernet. Familiene trenger nok veiledning, men det blir feil med omsorgsovertakelse. Og jeg stoler ikke på at barnevernet gjør gode vurderinger. 

Anonymkode: 74947...83c

What... Å melde til bv betyr jo ikke at de kommer og henter ungene med en gang. De er jo kompetente nok i de fleste tilfeller å heller gi foreldre veiledning. Herregud, du må jo melde ifra hvsidu ikke tør å si fra til dem sjøl.. 

Anonymkode: 3ce71...2d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var ganske alvorlig, slik at jeg måtte på krisesenter. 

Nå har det kommet til det punktet at jeg og barnefar har begynt litt smått igjen, han vet at jeg er veldig forsiktig, at jeg ikke vil gå for fort frem. Han har lovet å forandre seg

Trist at dere tar forholdet opp igjen, trist for barnet, ikke minst.

Anonymkode: 46576...fd9

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Trist at dere tar forholdet opp igjen, trist for barnet, ikke minst.

Anonymkode: 46576...fd9

Vet du hva? Vi har møtt hverandre en ganske god stund nå. Barnet har det kjempebra, jeg har det kjempebra? Hvorfor så bråe beslutninger? Og hva vet dere om hva som har skjedd? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vet du hva? Vi har møtt hverandre en ganske god stund nå. Barnet har det kjempebra, jeg har det kjempebra? Hvorfor så bråe beslutninger? Og hva vet dere om hva som har skjedd? 

Du skriver jo at det var ganske alvorlig og at du måtte på krisesenter. Ville ikke uroet meg over sjefen, men over barnefar.

En alkoholiker (voldelig? siden du flyktet til krisesenter) forandrer seg ikke over natten eller ved å gå på AA møter. Alkoholisme er tungt og vanskeligå bryte ut av. Nærmest umulig. Been there - hadde en far som var det. 
Lover og lyger om forbedring. Fortsett å bo for deg selv før du ødelegger barnet helt. Det ble jeg.

Anonymkode: 1a2d1...273

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du skriver jo at det var ganske alvorlig og at du måtte på krisesenter. Ville ikke uroet meg over sjefen, men over barnefar.

En alkoholiker (voldelig? siden du flyktet til krisesenter) forandrer seg ikke over natten eller ved å gå på AA møter. Alkoholisme er tungt og vanskeligå bryte ut av. Nærmest umulig. Been there - hadde en far som var det. 
Lover og lyger om forbedring. Fortsett å bo for deg selv før du ødelegger barnet helt. Det ble jeg.

Anonymkode: 1a2d1...273

AA møter trenger ikke være kun for de som er tunge alkoholikere. Møtene kan være for de som er litt mer tørst enn andre. Det kan også være flere former for vold enn fysisk vold. Det at jeg dro fra barnefar fikk han til å se ting fra en annen side. Han visste ikke hva han hadde før det var for sent. Han er også i regelmessige samtaler FORDI han ØNSKER å forbedre seg! Fordi jeg og barnet er det viktigste i hans liv. Tror du ikke jeg har håndbrekket på? Tror du ikke jeg er forsiktig? Slutt å være så jævlig påståelig ut i fra det lille jeg har skrevet. Bedre om du kan være mer ydmyk, rådgivende og vise respekt! 

Skrevet

Du bør i hvertfall holde fast på egen bolig til det har gått flere år etter oppholdet på krisesenteret.

Om det er så ille at du er redd for at sjefen skal melde fra til barnevernet når du flytter sammen med kjæresten igjen så er det ett klart tegn på at du må ta ting ekstra sakte, så du er sikker på at endringen er varig og ikke kun for å få deg under samme tak igjen for så å la det skli ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

AA møter trenger ikke være kun for de som er tunge alkoholikere. Møtene kan være for de som er litt mer tørst enn andre. Det kan også være flere former for vold enn fysisk vold. Det at jeg dro fra barnefar fikk han til å se ting fra en annen side. Han visste ikke hva han hadde før det var for sent. Han er også i regelmessige samtaler FORDI han ØNSKER å forbedre seg! Fordi jeg og barnet er det viktigste i hans liv. Tror du ikke jeg har håndbrekket på? Tror du ikke jeg er forsiktig? Slutt å være så jævlig påståelig ut i fra det lille jeg har skrevet. Bedre om du kan være mer ydmyk, rådgivende og vise respekt! 

Slik jeg leste teksten du siterte var brukeren flink på å formulere seg uten å være påståelig eller respektløst. 

Alså, ærlig talt.. Hva er dette for en kommentar? Får du ikke de svarene du ønsker? 

Her sitter en gjeng brukere og leser din tekst og skriver at de blir bekymret for barnet ditt og deg. Du må faktisk se litt i deg selv og være mer ydmyk, ta til deg det som blir skrevet og tenke over det og du må vise respekt (dine ord til den andre brukeren bare jeg byttet det i midten). 

Mange brukere her inne har opplevd mye vondt, dessverre. Og de har erfaringer å dele. De prøver å hjelpe deg til å se hva som kan skje og hva som er lurt for deg og barnet. Barnet ditt fortjener en god oppvekst, ikke at mor og barn må på krisesenter! 

Les gjennom det som blir skrevet til deg flere ganger. Ikke vær så låst til dine egne beslutninger, du har jo tatt feil før.. 

Tenk på barnet og hvis du er usikker på hva du skal gjøre så kan du ringe til krisesenteret du måtte på og snakke med dem og be om råd. Men det gjør du vel ikke for du vet hvilket svar du får? 

Anonymkode: c9651...2d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Egoismen lenge leve🤬 Her kommer nok noen på et eller annet tidspunkt til å varsle barnevernet uansett. Håper noen gjør noe for det stakkars barnet. 

Anonymkode: 4f844...908

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts om han har slått deg, så må du ikke ta han tilbake. Hva har han gjort?

Anonymkode: 8aacf...927

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...