Gå til innhold

Mensen - har dere stålkontroll på syklus eller blir dere overrasket hver gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på hva som er vanlig hos dere som ikke har spiral eller lignende men har mensen hver måned. Jeg blir like overrasket hver gang😅

Anonymkode: e9b84...ccf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker appen Flo, så har noenlunde oversikt. Men med PCO så er den ikke helt stabil. 

Anonymkode: 35b3c...32a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kontroll innenfor 1-2 dagers margin før overgangsalderen begynte. Nå er det null kontroll, den kommer når som helst og varer hvor lenge som helst. 

Anonymkode: 3241d...934

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig vet jeg når jeg får mensen.

Anonymkode: c40b7...74d

Skrevet

Hadde 26-29 dagers sykluser (gravid nå) brukte app så visste når jeg ventet den. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker app for å få oversikt. Jeg har en alvorlig psykisk lidelse som har blitt mye verre under PMS. Pga Amnesi så  tok det meg mange år før jeg forstod sammenhengen. Det har vært noen episoder som har skremt meg, så nå passer jeg ekstra nøye på. Nå som jeg er mer forberedt på når den kommer så klarer jeg å legge merke til tegnene før det går galt. 

Anonymkode: f5fb6...166

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sånn ca. men det er mer sånn at jeg merker jeg får det og så tenker at ja, selvfølgelig det er jo tiden for det nå, i stedet for omvendt.

Anonymkode: 8b42b...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg kjenner det på kroppen, blir ikke overasket selv om den skulle være uregelmessig. Sterk pms og vondt i korsryggen, noen ganger skikkelig ømme bryst. 

Anonymkode: fb585...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Har god kontroll ja! Men så får jeg jo forvarsel i form av PMS, migrene og vondt i magen og korsryggen flere dager i forveien. :ler: I tillegg til at syklusen er ganske stabil..

Anonymkode: 0eda1...76b

AnonymBruker
Skrevet

Har kontroll ja

Anonymkode: 923b3...92f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pcos og endometriose, så jeg går kontinuerlig på p-piller. Til jeg får mellomblødninger, da tar jeg en pause (2-4 ganger i året).

Jeg har derfor null kontroll over når jeg får mensen.

Anonymkode: 819d8...69a

Skrevet

Jeg har aldri vært i nærheten av å være regelmessig, så det kom alltid like overraskende. Hormonspiral hjalp en del - det ble ikke regelmessig, men det ble sjeldnere på grensen til ikke-eksisterende. En helt ny verden å kunne være nesten sikker...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, selvfølgelig vet jeg når jeg får mensen.

Anonymkode: c40b7...74d

Det er ikke en selvfølge for alle, og det handler ikke om å holde oversikt.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på 27 dager siden jeg var 14 (er 51 nå). Kan omtrent stille klokka etter mensen.

Anonymkode: 903cf...26c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde litt ujevn syklus uten prevensjon. Den kom ikke overraskende, for det var alltid minimum 28 dager, men kunne heller ikke vite nøyaktig tid. På p-piller kan jeg praktisk talt stille klokka etter den.

Anonymkode: de050...17c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært på 27 dager siden jeg var 14 (er 51 nå). Kan omtrent stille klokka etter mensen.

Bør vel legge til at jeg ikke har brukt p-piller eller annen hormonprevensjon, og har aldri vært gravid.

• Liker 1
Skrevet

Har 28-31 dagers syklus, så jeg tegner alltid et merke i kalender etter 4 uker og er klar

Skrevet (endret)

Etter at jeg fikk barn så har jeg faktisk fått mensen etter klokka, helt utrolig med tanke på at jeg har PCOS. Før p-pillen og barn så var den mer i hytt og pine, kunne gå et par måneder uten, egentlig ganske greit. Så nå har jeg hatt mensen helt normalt i over 10 år, veldig rart egentlig.. 😄 Ingen p-piller eller annet er blitt brukt heller... 

Glemte å legge til at jeg bruker en slik app for å se an symptomer og slikt for etter jeg fikk barn så merker jeg mer til mensen enn før, større blødning, mer smerter osv.

Endret av FrøkenMånestråle
La til noe... :)
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt både null kontroll og kontroll etter klokka, nå etter covid-19 vaksine, så er det null kontroll igjen.

Anonymkode: 0219b...078

AnonymBruker
Skrevet

Nå som det er normalt, vet jeg jo. Tidligere kom den i tide og utide, da kunne det jo komme som overraskelse. Og måtte i perioder kronisk gå med bind, da man aldri visste 

Anonymkode: 12068...414

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter vaksinen har mensen blitt super stabil. Får den på dag 28 rundt kl 12.
Før var den som en virvelvind og umulig å holde styr på.

Anonymkode: 1151c...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...